« Lilleør

Far svigter familien

133 kommentarer

Hvis det er så vigtigt med familien, hvorfor er man så ikke mere sammen med den? Læs det spørgsmål to gange. Det er vor tids familiehykleri i sms-format. Seniorforsker Jens Bonke stiller spørgsmålet, på baggrund af en rapport, Rockwool Fondens forskningsenhed har begået. Her er det med fodnoter blevet dokumenteret, at fædre med småbørn begynder at arbejder mere, når de får børn. Den pæne forklaring er, at familiens fremtid skal sikres, men det er jo ikke altid en nødvendig prioritering. Når småbørne-faren påtager sig mere arbejde, skyldes det ofte rigtig meget mere end noget med at tage ansvar for familiens økonomi.

Almindelig dovenskab, for nu bare at nævne det, jeg umiddelbart tænker. De færreste par ved, før de får børn, hvor benhårdt det er at sætte børn i verden. Fødselssmerten er intet i forhold til det regelrette liv, der følger de næste fire-fem år. Måltider, der skal serveres til tiden. Barnevogne, der skal trilles, middagssøvn, der skal afvikles, sygdomme, der skal nedkæmpes, lege, der skal leges, gråd, der skal stilles. Alle egne voksen-behov på pause, barnets basale behov frem for alt. ”Børn skiller mere end de samler”, sagde de gamle, og tænkte på parforholdet. Mor falder i søvn samtidig med barnet, endnu inden rødvinen er trukket op fredagaften. Der er dømt mor/barn-symbiose, også selvom hun voldsomt gerne vil være sammen med barnets far. Den nybagte far er uanset, hvad tidens far-trend postulerer, altid med på en kigger i den første lange tid af barnets liv. Er der noget at sige til, at han er glad for, at der er et (arbejds)sted i verden, hvor han får masser opmærksomhed, og bliver belønnet for sin indsats? Jeg synes ikke, at det er mærkeligt, det er helt naturligt, man må bare ikke sige det højt.

Vi har gjort familien blevet en kult, hvor børnene er guderne, og trosbekendelsen er, at man sværger, at familien er vigtigst. Går forud. Hvad den naturligvis gør for de færreste, fordi man ikke kan holde ud at være sammen med den, og slet ikke hele tiden. Således er det i vide kredse et helt almindeligt fænomen i familier med små og halvstore børn, at far arbejder igennem, er næsten aldrig hjemme, og det erotiske samliv mellem forældrene er ligesom juleaften – en gang om året. Der er intet nyt i, at fædre flygter fra yngelplejen. Det har mænd gjort til alle tider. Det nye er, at det er så skamfuldt ikke bare at gøre det, men alene at indrømme, at man har lyst til det, er lodret forargeligt. Det er derfor, at vi skal have Rockwool Fonden til at fortælle os det, for der er ingen småbørnefædre, der offentligt tør vedgå, at de visner, hvis de skal være for meget sammen med deres små børn.

For nylig udgav jeg en biografi med erhvervsmanden Lars Nørby Johansen: ”Liv og ledelse. Lars Nørby Johansen set af Kathrine Lilleør”. Der er mange grunde til, at jeg har skrevet den bog. Lars Nørby er en veltalende og eftertænksom mand med et uomtvisteligt talent for at lede virksomheder frem til stor succes. Men en af grundene til, at jeg måtte skrive hans historie var, da han fortalte, at han fik hjerteproblemer, da han var midt i trediverne, havde kone og små børn og en glimrende universitetskarriere. Lægen sagde bare, at hjertet havde det godt, der var ingen fysisk forklaring på, hvorfor det gjrode ondt. Nørby måtte derpå konstatere, at han havde ondt i hjertet, fordi han måtte søge andre udfordringer end dem, hans universitets-liv bød på. Også selvom det ville komme til at gå ud over hans familie. Det var en prioritering, der med fysisk ufravigelighed satte sig igennem i ham. Han valgte arbejdet frem for familien. Nørby Johansen var ikke stolt over det, heller ikke i dag, men han er modig nok til at sige det højt. Der er ikke mange mænd, der tør vedkende sig den prioritering, men det gør det ikke mindre sandt.

Selvransagende samtidsspørgsmål: Er man kun et godt menneske, hvis man i ét og alt lader sin familie komme først?

133 kommentarer RSS feed

Hvis man ikke kan forlige sig med, at man ikke selv er i spotlyset i forhold til dengang man var barn, så er man ikke blevet voksen, og er derfor ikke i stand på fornuftigvis at sikre et barns opvækst. For mig at se er det at blive voksen forbundet med, at man i højere grad må stå til ansvar for sine handlinger, og acceptere sig selv i den situation man nu engang befinder sig i.
Det er klart at spørgsmålet her stillet drejer sig om “i hvilken grad” vi kan diskutere hvorledes forældrenes behov skal tilsidesættes i forhold til barnets, for der skal også være plads til et liv ved siden af. Alt for meget opmærksomhed kan jo også være skadeligt for barnets opvækst, såfremt det f.eks. leder til et egocentreret menneskesyn.

En fornuftig balance bør findes og aftales forældrene i mellem, men de har begge ansvaret for barnets fremtid – og jeg mener, at det er decideret umoralsk og selvisk at flygte fra et barn som man selv har sat i verden. Man burde i stedet være i stand til at glæde sig og være lykkelig på dets vegne, og undervejs stille sig selv spørgsmål som i backspejlet hviler på, om man kan se sig selv i øjnene i det man gør. Målet er at opnå en tilstand, hvor man har accepteret sine handlinger og ikke døjer med en dårlig samvittighed hver dag.

I gamle dage sagde man: Det er bedre at sidde på kroen og tænke på kirken, end at sidde i kirken og tænke på kroen.

I dag må det hedde: Det er bedre at sidde på arbejdet og tænke på familien, end at være sammen med familien og tænke på arbejdet.

I hvert fald er familiefædre firmaers bedste medarbejdere. Han får jo ikke masser opmærksomhed uden grund på arbejdet, og han bliver jo ikke belønnet for sin indsats uden grund. Det får han for sin flid og arbejdsglæde, fordi det giver livsmening for ham at forsørge sin familie. Tænk engang.

Ikke fordi familiefaren visner ved at være hjemme og pleje småbørnene, men fordi familien med deres knappe tid og stramme økonomi skal prioritere og optimere for deres fælles bedste. Nogle skal jo tjene pengene, medmindre man lever af andre skatteyderes penge i en beskyttet dansk velfærdsboble. For de anstændige almindelige familier, der må leve af at arbejde, er det almindeligvis optimalt, at det er manden, der går mest på arbejde.

Men det fordømmende udsagn “Der er intet nyt i, at fædre flygter fra yngelplejen” illustrerer fint, hvordan vore normer defineres af rødfeminismen.

Med deres normer fordømmes den flittige, arbejdende familiefar, fordi han ikke gør, som der bliver sagt. Rødfeministernes trang til at fordømme, at definere de gode og de onde og at regulere andre menneskers og familiers liv ligger som en tung dyne over hele samfundet, og ingen tør sige dem imod uden at blive hængt ud som onde og ‘højre-oreienterede’.

Det behøvede vi ikke at have en dyr og fin rapport fra Rockwoolfonden til at beskrive.
Den beskrivelse kunne jeg så fint have leveret, endda ganske gratis, hvilket jeg da også har gjort mange steder igennem de sidste 40 år, og er blevet sat grundigt på plads hver eneste gang.
Hvorfor tror man, at mænd har så travlt med at komme til alle mulige arrangmenter inden for sport og hobbies! Det er da fordi de ikke gider vade rundt i bleer, savl, skrig og skrål med en vranten kone og uvorne børn, en kone der oven i købet afviser enhver tilnærmelse fra den “grove og brunstne” mand.

Det er til at brække sig over, når man hører disse bløde, moderne mænd med tårer i øjnene beretter om,, hvod de ihh så dejligt ammer deres børn og taler babysprog i hele deres fritid. Sært nok har der aldrig været så mange børn med psykiske problemer som nu om dage????

Når man så 20-30 år efter taler med dem, når de totalt frustrerede er kommet ud af/smidt ud af forholdet, så kommer virkeligheden for en dag: “Jeg gjorde alt, hvad man forventede af mig mht. yngelpleje osv og fandt mig i den sure, træske og afvisende kælling i årtier og blev til sidst alligevel smidt ud!”

Det må være sørgmodigt, således at have spildt sit voksenliv på sure, krævende kvinders præmisser! :-(

Og ja, jeg har altid været en “grufuld tyran”, men har alligevel 2 meget selvstændige og velfungerende børn uden psykiske problemer i respkterede stillinger og en en selvstændigt fungerende stærk hustru. Sært nok har jeg en hel del yngre, bløde mænd i min mandsdominerede sfære, der skal have lidt “åndelig opbakning og trøst” og ikke mindst pusterum.
Jeg gider ikke have uvorne børn og vrantne kvinder her på mine enemærker, og sjovt nok er der ikke kvinder, der udviser had til mig! :-)))

Det er en meget præcis beskrivelse af livet som småbørnsforældre på arbejdsmarkedet. Jeg blev selv skilt, da min datter var to år. Hun boede hos mig men var hos far hver lørdag til søndag. Jeg havde aldrig overlevet uden det pusterum. Det har fået mig til at undre mig over, hvordan kernefamilier overlever. Jeg fatter det ikke! De er jo altid sammen med deres familie. Jeg havde faktisk mere overskud til hverdagen end de småbørnspar, jeg kendte, og jeg behøvede ikke at få dårlig samvittighed over at falde i søvn sammen med barnet, når jeg havde knoklet på arbejdet. Jeg har dog altid ladet min datter komme først, alt har været planlagt efter hende. Jeg har bare været heldig at få en tiltrængt pause på grund af en aldrig svigtende far til barnet. Så jeg forstår til dels de mænd, der stjæler sig til en pause, men måske var det bedre, hvis far og mor satte det lidt i system, så de begge kunne trække vejret.

Hej Katrine

Tak for en god blog som altid. Du rammer meget plet ift. at familien skal være det vigtigste. Jeg bliver snart mor for første gang, og har allerede meddelt familie og venner, at jeg tager 6 mdr. barsel og skal have en au-pair, så både min mand og jeg fortsat kan arbejde som hidtil. Det vækker stor forargelse. Veninder og svigerfamilie forarges og mener, at vi skifter mening når vi får den lille, for så bliver det vores et og alt. Vi har allerede lært, at man på dette område skal sige en ting ift. jordmødre, veninder, svigerfamilie og noget andet i hjemmets fire vægge. Det er ihvertfald lettere end at tage et opgør med “familie tyraniet”.

Tja, måske.

Og måske svigter mor far, med alle hendes negative forventninger til ham, så måske hvis mor tog ansvar for sine negative forventninger, gad far være mere sammen med hende.

Men det tegner dårlig, tvunget barsel til mænd, ikke ligefrem udtryk for de helt store positive forventninger…Vel?
Og med helle femi-tosse bevægelsens negative forventninger til mænd, er der lagt i støbeskeen til mange flere enlige mødre..

For hvem gider at blive mødt med en mur af negative forventninger og endnu mindre leve i den?

Og dybest set er de negative forventninger, jo opstået inde i kvinderne selv og et udtryk for noget i hende.

Så tag ansvar for din skyggeside kvinde og lad være med at projektere sumpsoen over på mænd, så skal du bare se….

Men der er noget rigtigt i at det er svært i den symbiotiske fase og at det virker ubehageligt som mand at blive reduceret til nul og niks og her har kvinderne endnu et ansvar som ikke bliver løftet.

Hun får hele sit behov for nærværd og intimitet dægget helt op til kvalme grensen og har kun brug for far til aflastning, men har ellers ikke brug for at dele intimitet og nærværd med ham.

Sår man ikke intimitet og nærværd på sine marker kan man heller ikke høste noget….og driver man rovdrift på dem tørre de ud.

Så grib i egen barm og start med mennesket i spejlet.

Som mand må jeg vedgå mig at små børn er en Guds gave som jeg ikke helt forstår at omgås, før jeg kan tale med dem. og er lykkelig for ligestillings vanvide ikke havde nogen plads i vore forhold da min var lille, samt at hendes mor var Mor med stort M og at hun havde en udviklet evne til at se andet end hendes eget behov.

Samt ikke havde brug for at more sig over min klodsethed og havde mere brug for at ungen havde det godt, end at se mig fumle hjælpeløst rundt med bleer…

Så måske er der også noget skadefro der med fordel kan tages ansvar for af femi-tosserne.

Klare i det, bliver familien helt af sig selv det sted alle vender hjem til og bidrager til, helt frivilligt og af lystens vej og der bliver masser af plads og tid til alt muligt andet. Og det går først i stykker når og hvis hun begynder at slæbe femi-affald og negative vibrationer med hjem og dumper det i familien.

Som mand tør jeg sige: vi mænd elsker vores koner, børn og familier, men vi vil ikke bruge som losseplads, for femi – affald, negative forventninger og skadefro, så skrider vi.

Ligestillingen opfandt naturen da den lod kvinder være bedre til små børn og mænd til støre børn, kun en tåbe frygter ikke konen i muddergrøften som vil være Gud.

K.Lilleør indlæg er en bevidst gjort handling der kun har til formål at udstille far som uegnet til at have en Lige Ret til barnet.

Vi vil i forlængelse af dette indlæg se at K. Lilleør de kommende måneder vil fremkomme med en række andre indlæg som skal argumentere for at det kun er mor der dur når skilsmissebørns tarv skal debateres. Det skyldes at man i foråret 2012 foretager en evaluering af Forældreansvarsloven fra 1. oktober 2007.

Indlægs formål er at bane vej for Lilleørs feministiske grundholdning om at kun kvinden er kvalificeret til at bevare retten til barnet når mor og far går fra hinanden.

Mænd er og bliver kun at betragte som skaffedyr i K.Lilleør og hendes kønsfællers univers. Alle disse kvinder, herunder svage mænd som sympaiserer med disse holdninger fordi de desværre aldrig selv har oplevet en god far i deres barndom, ser helst at skilsmissefædre tilkendes en mere begrænset Rettighed over børn.

Det vil dog ikke lykkedes fordi mænd, uanset om de er skilt eller bor sammen med deres børns mor, begynder at forstå vigtigheden for at stå sammen, skulder ved skulder. Kun sådan kan 50 års feministisk tyrani mod gode mænd ophøre.

Det er ikke kun fædre der nu ser der er et behov for at sikre deres sønners rettigheder. Flere og flere mødre er også bevidste om at deres egne sønner en dag vil kunne bliev ramt af dette urimelige kønsovergreb. Ingen velfungernede kvinde nærer ønske om en dag at skulle opleve sorg fordi hun som mor ser sin egen søn mister kontakt til sine børn, hendes egne børnebørn. Mange har oplevet dette ske for dem selv eller hos naboen i huset ved siden af, og netop derfor vil den feministiske hårde kerne som K.Lilleør tilhører tabe deres kamp.

K. Lilleør og ligesindede feminsiter har for længst skudt sig selv i foden og deres tid rinder nu ud.

Far Danmark

Nå, far danmark, så er det nok derfor mit indlæg blev stoppet, det tog fadt i samme problematik fra en anden indfaldsvinkel.

Tja, måske.
Og måske svigter mor far, med alle hendes negative forventninger til ham, måske hvis mor tog ansvar for sine negative forventninger, gad far være mere sammen med hende.
Men det tegner dårlig, tvunget barsel til mænd, ikke ligefrem udtryk for de helt store positive forventninger…Vel?
Og med helle femi-bevægelsens negative forventninger til mænd, er der lagt i støbeskeen til mange flere enlige mødre..
For hvem gider at blive mødt med en mur af negative forventninger og endnu mindre leve i den?
Og dybest set er de negative forventninger, jo opstået inde i kvinderne selv og et udtryk for noget i hende.
Tag ansvar for din skyggeside kvinde og lad være med at projektere sumpsoen over på mænd, så skal du bare se….

Men der er noget rigtigt i at det er svært i den symbiotiske fase og at det virker ubehageligt som mand at blive reduceret til nul og niks og her har kvinderne endnu et ansvar som ikke bliver løftet.
Hun får hele sit behov for nærværd og intimitet dægget helt op til kvalme grensen og har kun brug for far til aflastning, men har ellers ikke brug for at dele intimitet og nærværd med ham.

Sår man ikke intimitet og nærværd på sine marker kan man heller ikke høste noget….og driver man rovdrift på dem tørre de ud.

Som mand må jeg vedgå mig at små børn er en Guds gave som jeg ikke helt forstår at omgås, før jeg kan tale med dem. og er lykkelig for ligestillings vanvide ikke havde nogen plads i vore forhold da min var lille, samt at hendes mor var Mor med stort M og at hun havde en udviklet evne til at se andet end hendes eget behov.
Samt ikke havde brug for at more sig over min klodsethed og havde mere brug for at ungen havde det godt, end at se mig fumle hjælpeløst rundt med bleer…

Så måske er der også noget skadefro der med fordel kan tages ansvar for af femierne.

Klare i det, bliver familien helt af sig selv det sted alle vender hjem til og bidrager til, helt frivilligt og af lystens vej og der bliver masser af plads og tid til alt muligt andet. Og det går først i stykker når og hvis hun begynder at slæbe femi-affald og negative vibrationer med hjem og dumper det i familien.

Som mand tør jeg sige: vi mænd elsker vores koner, børn og familier, men vi vil ikke bruge som losseplads, for femi – affald, negative forventninger og skadefro, så skrider vi.

Ligestillingen opfandt naturen da den lod kvinder være bedre til små børn og mænd til støre børn, kun en tåbe frygter ikke konen i muddergrøften som vil være Gud.

Arne Jensen, 20. november 2011 kl. 14:51

Jeg morede mig lidt over hykleriet i dit indlæg:

“Nogle skal jo tjene pengene, medmindre man lever af andre skatteyderes penge i en beskyttet dansk velfærdsboble.”

Din kone fik altså ikke offentlig forsørgelse mens hun var på barsel?

Rockwool Fondens rapport fortæller også ganske nydeligt hvorfor det typisk er mor der får (og måske også fortjener) forældremyndigheden i de sørgelige situationer hvor far og mor lader sig skille mens de har mindre børn.

Lilleør konstaterer jo kun et faktum.

Statistikken viser at mænd generelt hellere vil på arbejde end at være sammen med børnene.

Og ja min mening er at disse mænd må tage sig sammen. Børn er kedelige men det er jo ikke meningen at det kun er kvinderne som skal tage slæbet.

Kære Kathrine.

Vi kan ikke på nogen måde tale eller snyde os fra, at ” Faderrollen ” er den største rolle i verden.
OG, med KÆRLIGHEDENS AUTOITET bag sig.

Det forstår vi der kender og elsker Jesus Kristus, fordi Han altid henviser SIT EGEN LIV til FADEREN, SIT LIV MED FADEREN.

Han siger, at Faderen bor i mig og jeg i Ham, vi er EET. Deraf har vi ” Den kærlige TREENIGE GUDDOM “.
De er altid ENIGE indbyrdes.

Moderrollen er vigtig, men INGEN kvinde ( god Moder ) kan erstatte en GOD FADER.

Det er derfor FADERROLLEN altid er under angreb.

Dette ved Guf Fader jo GODT, derfor er det meget vigtigt for Ham og for Kristus Jesus, at fremhæve hvor vigtigt det er , at ” SKABEREN GUD ” også ER GUDFADER.

VI ELSKER HINANDEN, siger Jesus, og jeg gør INTET af mig selv uden hvad FADEREN viser mig, at gøre.
SÅ MEGET og SÅ VIGTIGT( betydningsfuld ) er FADERROLLEN for ” Den treenige Gud “.

DET GØR VI KLOGT I AT TÆNKE OG MEDITERE OVER.

EN RIGTIG GOD OG YDMYG FADER KAN GODT BEDE SIN FAMILIE OM TILGIVELSE uden, at han vil blive ringere af den grund.

Ingen børn forventer at deres forældre skal være fuldkommen, det ved de jo godt, at DE IKKE ER og ikke bliver. K.Iskov.

“Nogle skal jo tjene pengene, medmindre man lever af andre skatteyderes penge i en beskyttet dansk velfærdsboble.”

Det er da godt, at jeg underholder dig, men at bruge ordet hykleri er malplaceret af dig.

Nej, min kone fik ikke barselsorlovspenge eller hvad det hedder, fordi hun var ikke tilknyttet noget arbejdsmarked i den periode.

Men selvom hun havde fået støtte fra det offentlige under barselsorlov, ville det kun være i en meget begrænset periode, og ikke noget nogen families økonomi ville kunne baseres på. Så der er ingen hykleri der.

Nogle skal jo tjene pengene både til at sikre en normal økonomi for sin egen familie og samtidig forsørge alle dem, der har fået krav på barselsorlovspenge og andre familieydelser betalt af de andre skatteydere.

At basere sin økonomi på andre skatteyderes penge er et statsautoriseret pyramidespil. Den politiske strategi bag er en klientliggørelse af vælgerne, der skal sikre, at de stemmer på de politikere, der gavmildt bruger statsmagten til at konfiskere og uddele de penge, andre har tjent ved hårdt arbejde.

Far tjener penge, og Mor tjener også penge, samtidig med at de små kommer, og arbejdsfællesskabet starter.
Dette ansvar i en arbejdstid hvor karrierren startes, bliver kun løst hvis kærlighed stadig eksisterer, og hvordan karrierren klarer klarer udfordringen, hvor barsel og børnepasning bliver hverdagen vores største udfordring, og lukkedage bliver benspænd.
Far svigter er det en kritik af Nicolai Vammen, der som nybagt Far, ikke har holdt barsel, men han har nok ikke forstået faderrollen.
Tak for ønskebørn.Finn Bjerrehave Vig

“Du klarer de våde bleer og remouladen der følger med. Ophører på arbejdsmarkedet. Ingen af vores børn skal i institution. Til gengæld sørger jeg for, at køleskabet er fyldt op, din bil og min bil er køreklar med benzin og det hele og jeg klarer husleje og resten af baduljen.” Det var min kones og min aftale i 1967, f ø r vi blev gift. Sådan blev det, da hun 5 år senere fødte vort første barn. Begge vore drenge har aldrig savnet pædagogernes indflydelse. Er veluddannenede og højt lønnede. Min kone og jeg er stadig gift – med hinanden. Har intet savnet materielt og vi er økonomisk uafhængige pensionister. Kvinder giv dog mændene frihed til virkelig at give den en skalle. I har også selv masser af resourcer, som kommer Jer selv til gode og som Jeres familier også kan få glæde af, at I slipper løs. Drop millimeterretfærdigheden. Findes ikke noget værre end konen hundser rundt med manden, som skal hente barn i institution osv osv

T Sørensen
Din kone har så været uden interesse for uddannelse og arbejde.
Og mange mænd vil nok tænke at hun lyder drønkedelig. Men det er da fint at I begge har været tilfredse med den ordning.

Kan man ikke med samme ret påstå det modsatte: mor svigter familien…?

Men lad det nu ligge. Måske er det af større betydning at samfundet og “systemet” svigter familierne, fædrene, mødrene og børnene.

Ligesom dagens Danmark nu er ved at være de negative rekorders land mht. skattetryk, skilsmisser, ungdomsdruk, psykiske sygdomme, jobtab, hjemløshed, brug af lykkepiller osv., således er Danmark også ved at være førende hvad angår familiefjendsk politik, retsløse fædre, fjernelser af børn, statsopdragelse, feminisering af drenge, fo st er dr ab….. og økonomi-regler der presser familierne.

Kort sagt, har vi fået et samfund som ikke repekterer familiens enhed og hjemmets fred….. som ikke respekterer mændene, forsørgerrollen og familietraditionerne, og som ikke respekterer de danske børns grundlæggende menneskerettigheder.

Eller sagt på en anden måde: den Christianborgske familiepolitik er totalitær, er feministisk, er rød fa sc i stisk.

Det kan stilles op som om mange fædre svigter deres egen familie. Men måske man kommer sandheden nærmere, hvis man siger at det totalitære system presser masser af mænd væk fra hjemmet og familien.

Mange børn er blevet faderløse under det regime som radikale og røde feministiske kræfter har fået indført. Ofte har det mere eller mindre ødelagt børnenes liv, livsvarige skader/traumer/lidelser kan blive den bitre lod for de børn der får deres familieliv smadret af det bureaukratiske-ideologiske betonsystem som overvåger familierne.

Og tusinder af mænd er havnet i depression og diverse elendighed, pga. det syge, afsporede og alt for ofte direkte umenneskelige system.

Så hvis far svigtede nogen, kan årsagen være at systemet tvang ham til det.

Mange kvinder tager patent på barnet fra første dag.

Det bliver næsten aldrig sagt i medierne, at kvinden skal beherske sin bestemmesyge.
Men der går højst et halvt år mellem, at medierne formaner mænd om, at de ikke må bruge vold mod deres partner.

Lægger man dertil, at kvinden har førsteretten til børnene i tilfælde af skilsmisse, ja, så er det nærliggende for manden at satse på karrieren.

Tak for den Lilleør.
Når far pludselig er reduceret til andenviolin i det orkester han med sikker hånd har styret, overtager instinkter der er nedarvet gennem tusindvis af år. En såre naturlig reaktion..Reklamer, eksperter, ugeblade, tv, nettet osv osv har formået at ophøje det at få et barn til en fantastisk kommerciel dødsspiral hvis man ikke formår at styre igennem. Mor bliver total hjernevasket af mill. af input lige fra dødsfarlige stoffer i sutten til dræbende stråler fra en el mast eller en vindmølle der med sin susende vinger vil stresse barnet. Barnet skal fragtes rundt i super sikre køretøjer i en beskyttet dragt med selvlysende reflekser der signalere at MOR ER ANSVARLIG .. meget fornuft er kommet med nye teknologier, men meget har desværre forplumret alt og alle i bestræbelserne på at VÆRE EN GOD MOR.. springer mor over, er psykologen klar med dommen.. du har sikkert haft en skidt opvækst !!! ikke sær at mor er træt når dagen er gået og falder i søvn til næste afsnit af “når MOR svigter” .. Paradokset er jo, at far arbejder som en gal for at opretholde dette vanvid, der har udløst tusindvis af recepter på lykkepiller, smertestillende og andet godt fra DEN hylde… Hvis tv, comp, telefon osv. blev sat på standby i tre af ugens dage ville det måske lykkes mor at holde sig vågen og nyde en aften sammen med famillien og far ville være glad og glæde sig til at komme hjem. Det at hvile i sig selv og få lidt ro på hverdagen kommer ikke fra noget som helst menneskeskabt medie.. Valget er dit og mit..

“…tvunget barsel til mænd…”

Det er der mig bekendt ikke én eneste politiker der har foreslået. Hvorfor så overhovedet diskutere det.

Forsørgerrollen! -er blevet kvalt af demokratiansvar
og fællesskabet i velfærd, og fader rollen er ikke
med i den automatik og er nedprioteret.
Far med børn skal søge om al ting! i demokratiets
lange arm og det offentlige dyneløfteri er med, i
kontrol af offentlige midler.
Ligestilling er kun for kvinder,også kirken svigter.
Eller! – har muslimske mænd et fortrin.

Kommentar t Rikke Nielsen, 20/11 kl 18,25
Ja Rikke. Og (bl.a. derfor) derfor er tvungen barsel til mænd en dårlig idé.

Feminist mafiaen i Dk ønsker at ændre den nuværende lov om mænds begrænsede ret til deres børn, til slet ikke at have nogen ret til deres børn.
Den nuværende lov gav min gamle mor som sad på plejehjem ikke nogen ret til at have kontakt med sit barnebarn, min datter, selvom min gamle mor havde arbejdet hele sit liv og betalt tonsvis af skatter til velfærds-mafiaen. Jeg tabte retten til at se min datter i 1990 til kvinde-mafiaen og retssystemet. Tilbage er der kun at sige til den danske mand at dette totale kvinde-mafia system først stopper når der ikke er flere penge i statskassen. Så kære danske mand, få dig en spændende hobby, lad være med at gå på arbejde og lægge penge i mafia kassen. Lad samfundet forsørge dig.
Mr. Slowhand
Eric Carlsen

Lad de små børn komme til verden uden at skulle høre på præstens bekymringer, vær som fuglen og syng for dem, vær som blomsten og fortæl dem om en Gud som råder over alt også de små danskere, der ikke kan se de børn, der hverken har mad eller bolig.
Glæd dig over livet og barnet smiler til dig.
Vinden i piletræerne.

PS: Vi er kommet dertil, at systemet fuldstændig forvrider og forvrænger tingene, så at de gode mødre ikke bakkes op i at være positive, mens de dårlige mødre bakkes op i at være negative.

Det er det samme med de gode fædre, de undertrykkes efter en skilsmisse med regler, bureaukrati og politi, mens de dårlige, ligeglade fædre ikke udsættes for overgreb.

Vi er kommet dertil at mændene nedgøres, nedvurderes og presses ud i afmagt og retsløshed, af et system der foragter mænd, familier og børn. Mændene er kun på tålt ophold i hjemmet, og systemet skalter og valter med tusindvis af barneskæbner. På måder som er utrolige, chokerende og hårrejsende.

En kvinde har efter en skilsmisse….. som hun måske selv har været årsag til….. alle rettigheder, og kan trække på politiet i tide og utide. Manden og børnene reduceres til en slags indbogenstande uden rettigheder.

Hvis et barn har både sin far og mor, har det langt større chance for at få en god barndom og et godt liv. Mens de faderløse børn ofte ender i psykisk sygdom eller anden elendighed. Eller de bliver måske tvangsfjernet, hvorefter de i praksis kan blive helt forældreløse.

I flere forskellige tilfælde har jeg set hvordan velmenende fædre som forsøgte at være noget for deres børn, blev tromlet ned af systemet, til skade for børnene.
I nogle tilfælde flygtede børnene ligefrem hen til deres far, men blev så hentet af politi som optrådte temmelig ubehøvlet eller brutalt.

Den danske familiepolitik siden 1968-70 er een lang ulykke og tragedie. Feministerne har sejret ad hel ve de til.

Mændene bør se at vågne lidt mere op. Enkeltvis er de næsten chanceløse overfor systemet.

(Se også 23.56)

PS: hvis folk vidste hvad der foregår af hjerteskærende tragedier, som følge af hele den for ryk te familie- og skilsmissepolitik mv., ville de nok indse at systemet er blodigt uretfærdigt, og så børnefjendsk at det næsten er ubeskriveligt.

Tusindvis af uskyldige barneskæbner er blevet knust af den bureaukratiske-feministiske damptromle.

Tak for en fed artikel! Jeg synes det er på tide der bliver sat focus på mange af disse problemstillinger. For sandt skal være sagt – kvinderne synes såmænd heller ikke det er så fedt at hænge på langt den største del af slæbet med småfolk. Vi elsker nok alle vores børn – lad det være sagt! Men – det betyder ikke at at vi ikke alle kan være ved at knække under det press som det kan være at have små-børn. Løsningen kunne jo være delt barsel, så alle parter lærer at tage fra. Og ja, lære at blive bedre til at sige fra, bede om hjælp, ansætte en au-pair og hvad er der eller skal til at for at få hverdagen til at fungerer og måske redde et parforhold.

Mit motto er lidt – what ever works!

kh Karin

Mage til pladder – det er sgu da ikke hårdere at passe sit barn end at gå på arbejde!
Hvorfor skal mænd at til tillægges de dårligste hensigter med de ting de gør, af beton feminister der tror de ved alt?
Personligt tog jeg selv 14 ugers barsel i alt, og passer hellere end gerne min lille søn. Men at jeg samtidig i den grad er blevet mere bevidst om at sikre min søns opvækst – som muligvis kan kræve mere af mig i mit arbejde – er da i den grad flabet at betragte som dovenskab. DU er i den grad doven lilleør, når du hænger fast i så gamle kønsroller at du ikke har forstået at vi mænd ER kommet videre! Måske er det på tide du gør det samme!

Hvorfor debatterer vi ikke alle de dårlige mødre der ikke fortjener forældremyndigheden? Eller de mange forsmåede Kvinder der vil gøre alt inkl. anklage eks. manden for incest, vold osv. selvom det ikke er sandheden? Jeg har en Kollega der har været udsat for sådan anklager (Og han er langtfra den eneste) hvor de involverede Myndigheder (alle kvinder) per automatik fratog ham alle rettigheder uden et gram bevis og selvom der var vidner der klokkeklart ytrede, at der var moderen der var kugle skør. Det tog ham 6 år at få retten til sit barn tilbage. 6 år der ødelagde meget for ham og hans barn.

Vågn op der er andre tider på vej hvor Kvinden ikke per automatik har retten til barnet! For vi vil ikke længere finde os i, at blive diskrimineret!

Kristian Andersen
Selv far og gift (Uden brug af slavearbejde fra en Au Pair).

Konsekvensen er, at det må være et no-go at få børn med danske kvinder.
Danske kvinder vil ikke være mødre – med det ansvar der følger deraf.

Danske kvinder vil så heller ikke arbejde, i et omfang så de kan forsørge sig selv.
Danske kvinder halter stærkt bagefter i forhold til udvikling. De tror de skal være mødre for at kunne gøre sig gældende, i forhold til andre kvinder, og for at kunne oppebære forsørgelse fra staten.

Hvis vi i stedet garanterer danske kvinder, at de er sikret forsørgelse fra staten – alene fordi de er kvinder (født uden en pik) Så kan vi slippe af med alle de forsømte børn – og senere kriminelle, psykisk syge bistandsklienter.

I stedet kan vi invitere kvinder fra andre dele af verden til Danmark.
Det er primært en dansk-kvinde-sygdom, at det at blive gravid, føde og have et barn, skulle være en belastning.
For andre kvinder er det en velsignelse.

BRUG KONDOM

Og hvis vi dertil tillægger, at op til 70% af danske kvinder er deres mand utro. Og op til 33% af “fædre” IKKE er biologiske fædre.
Hvorfor så, i det hele taget, gøre sig den overvejelse at indgå i relation med en dansk kvinde!?

Danske kvinder er et no-go.

Hvorfor er det “naturligt” at mænd skrider fra det praktiske og melder sig ud af familien?
Og hvis en kvinde gør det samme (eller bare tillader sig at have en karriere mens hun er mor), så ender hun på forsiden af BT under overskriften “Børnene betaler prisen”…

Der er godt nok lang vej for kvinderne til ligestilling endnu kan jeg da konkludere når jeg læser kommentarerne herinde fra de vrede mænd. Trist.

Og mht skilsmisser i DK så får over 90% af alle par fælles forædlremyndighed. Man kigger udelukkende på barnets tarv ikke faderens eller moderens og i mange af sagerne bliver barnet selv hørt og spurgt.
At der er nogle tilfælde hvor moderen får barnet mest er der sikkert nogle gode grunde til. Måske er det fortjent, måske er barnet mere knyttet til mor, det er trods alt mor der laver det meste med barnet såsom at hente, aflevere, gå til læge med barnet, lave lektier med barnet etc. I hvert fald hvis man skal tro på de undersøgelser der laves.

Vi er ikke vrede Ann Bille. Vi er hamrende trætte af den store ulighed der findes når det bla. gælder vores ret til vores Børn og at vi altid får skudt i hovedet, at det er os mændene der er dårlige forældre når virkeligheden viser, at det er noget værre sludder.

Det er på tide at vi Mænd får ligestilling hvad angår retten til vores egne Børn. Ellers er i jo nogle hyklere når i selv råber op om ligestilling på andre områder.

Den største fare for en vedvarende sammenhæng i familien er i dag mere baseret på kvindens opfattelse af tingenes sammenhæng end mandens naturlige enagement for at hive penge hjem til familien.

Nutidens kvinder er efter min mening familiens skarpretter, hvor manden bliver fyret som familiefar hvis han ikke indretter sig efter kvindens opfattelse eller ikke giver hende nok opmærksomhed.

Endelig er der de total egoistiske kvinder, der skifter manden ud så snart der er en ny frier, der viser hende en ny og mere interessant – eller udfordrende – form for opmærksomhed. I den forbindelse er en kvinde hensynsløs og brutal over for sine børns interesser, der jo helst vil se mor og far sammen som en familie. Og manden bliver nu ufrivilligt adskilt fra sine børn. En ond og frygtelig handling.

Efter en lidt firkantet forenklet fremstilling er manden i dagens Danmark blevet en taber ligesom mange kvinder helt har mistet evnen – eller lysten -til at indgå i et livslangt robust par- og familieforhold.

Da mødrene har en stor indflydelse – større end mandens – på sine børn gennem opdragelsen og sit eksempel, har hun et stort ansvar for sines børn fremtidige velbefindende og livsstil. Et stort ansvar.

I min verden må det være rædselsfuldt for en børneflok at skulle til at venne sig til en ny far. Tænk at man udsætter børn for en sådan fej handling.

Når man som jeg er far til syv børn – med den samme hustru – og en hel del børnebørn, ser den måde mange af nutidens mænd og kvinder behandler og skiller sig af med hinanden på er det ufatteligt, at nogen mennesker kan være så onde mod hinanden og ikke mindst overfor børnene.

At en person – kvinde eller mand – sætter et prestigefyldt arbejdetliv højere end familien er ligeledes en ufattelig tragedie.

Det bliver økonomisk dyrt for det fremtidige Danmark at skulle kompensere for den robuste kærnefamilies kollaps.

At være far til syv børn er en utroligt fantastisk oplevelse som jeg ikke ville udskifte med noget andet. Paradoksalt nok er det min store families skyld og fortjeneste, at jeg samtidig har kunnet klare et højt profileret job inden for banksektoren – uden at det har gået ud over familielivet – og hustruens trivsel.

@Kristian Andersen: over 90% der får fælles forældremyndighed er da rimelig tæt på lige…

Og kigger man på de børnesager der har været i medierne gennem det sidste års tid og endnu længere tilbage, så har det faktisk primært været mændene/fædrene der har været de dårligste forældre..

@anne bille – at have fælles forældre myndighed er ikke det samme som at have barnet boende hos sig.
Det er tæt på altid kvinden der “får” barnet – uaget fælles forældre myndighed.
Lad være med at fordreje debatten med ordkløveri!
Og hvorfor er man sur når man ikke finder sig i at blive kaldt doven? hvis jeg nu kalder dig luddoven og du siger mig imod er du så meget sur?

@Michael: men hvis moderen får barnet er der nok en grunde til det. Sagen bliver jo behandlet, børnene bliver ofte selv spurgt og hørt og det er proffesionelle folk der behandler de her sager, så hvis moderen får barnet så er der en grund til det.

KL skriver om fædre til babyer “han får masser opmærksomhed” på arbejdet.

Det er da ingen ting i sammenligning med den store opmærksomhed en nybagt mor får fra såvel familie som fremmede, når hun er sammen med familiens lille nye.

Igen den her offermentalitet hos feministerne.

Ang. Ann Billes argument om fælles forældremyndighed.

Den er fælles, indtil kvinden ikke ønsker den fælles længere.
Så får hun som en selvfølge hele forældremyndigheden, hvis børnene er under 10 år, og der højst er to børn.

Der ligger en enorm magt over faderen i at have forhåndsretten til børnene.
Alligevel bliver femi-chauvinisterne ved med at fremstille kvinden som undertrykt.

@Jens Kjærbøl: man kigger på barnets tarv ikke faderens. Det er måske der fædrene begår fejlen ved at tænke mig mig mig i stedet for at tænke hvor barnet har det bedst og måske har det det bedst hos moderen, og det vil nogle mænd bare ikke indse.
Der er et sindssygt stærkt bånd mellem mor og barn ( i det fleste tilfælde), ligesom i dyreverden hvor det stærkeste bånd er mellem mor og dyreunge.

@Ann Bille
Hvis mænd får de mest magtfulde jobs, de mest vellønnede jobs … ja, sågar mere i løn end den kvindelige kollega, der udfører samme arbejde … så er der vel en grund til det. Det er jo professionelle HR folk og chefer, der ansætter dem. Så er der vel ingen som helst grund til ligestillingslovgivning på arbejdesmarkedet, ligesom der ikke er grund til at ændre på ligestillingen omkring forældremyndighed og samværsret … der er jo en grund til at tingene er som de er, og det er der ingen grund til at lave om på … vel ?

@Jens Kjærbøl: man kigger på barnets tarv, ikke faderens. Det er måske der fædrene begår fejlen ved at tænke mig mig mig, i stedet for at tænke hvor barnet har det bedst og måske har det det bedst hos moderen, og det vil nogle mænd bare ikke indse.
Der er et utroligt stærkt bånd mellem mor og barn
(i de fleste tilfælde), ligesom i dyreverden hvor det stærkeste bånd er mellem mor og dyreunge.

@Bo Willumsen: dem der oftest sidder på topposter, i bestyrelser osv er mænd og undersøgelser har vist at mænd netværker med mænd og ansætter dem der ligner dem selv. Dvs de ansætter mænd der så igen ansætter mænd. Dels pga nogle gamle samfundstraditioner og dels fordi de diskriminerer kvinderne fx dem der er i den fødedygtige alder eller deromkring, så din kommentar holder af mange grunde ikke.

@ Ann Bille,

“Måske er det fortjent, måske er barnet mere knyttet til mor, det er trods alt mor der laver det meste med barnet såsom at hente, aflevere, gå til læge med barnet, lave lektier med barnet etc. I hvert fald hvis man skal tro på de undersøgelser der laves”
Åh nej, er du der nu igen med dine udokumenterede påstande. Da du for nylig påstod, at “kvinderne lavede alt arbejdet i hjemmet”, kom der ingen dokumentation fra dig. I stedet lagde jeg henvisninger til undersøgelser der viste, at fordelingen var ca 60/40 i kvindernes favør – altså ikke voldsomt langt fra en ligedeling. Dét valgte du så – selvfølgelig – bare at ignorere.

Så skriver du, at – som sædvanligt dejligt generaliserende og uden henvisninger til noget som helst, at – ”kigger man på de børnesager der har været i medierne gennem det sidste års tid og endnu længere tilbage, så har det faktisk primært været mændene/fædrene der har været de dårligste forældre”. Alene indholdet er jo himmelråbende ubegavet. Og hvad har de meget få børnesager, der kommer i medierne at gøre med de ufatteligt mange sager, der ikke kommer i medierne? Intet! – ja altså det skulle da selvfølgelig lige være, at du mener, at sådanne få sager kan bruges til at inducere, at mænd/fædre helt generelt og altid er de dårligste forældre. Og hvis alle mænd/fædre var så dårlige, som du gerne vil gøre dem, hvordan synes du så det harmonerer med din – igen udokumenterede – påstand om, at faderen får del i forældremyndigheden i 90% af sagerne?

Endelig påstår du, at ”i mange af sagerne bliver barnet selv hørt og spurgt”. Dét gælder da kun i de sager, hvor barnet har en vis alder. Hvis du har oplysninger om, at børn i skilsmissesager i overvejende grad er over 10 år, ja så kan man muligvis sige, at børnene i ”mange” af sagerne spørges – i modsat fald har du intet belæg for din påstand.

@Ann Bille
Og hvilket køn har langt hovedparten af de, der behandler forældremyndighedssager ? Og fra hvilken af de to forældres side har de mon størst forståelse ?
Min kommentar er faktisk ikke et udtryk for min holdning, men en illustrering af DIN mangelfulde argumentation … For der hvor “vi kvinder” sidder på magten, er der (aldrig) behov for eftersyn af lovgivningen, men der hvor “vi” ikke gør – der skal sat’me strammes op.
I virkeligheden er jeg fortaler for ligestiling, men det skal altså være begge veje, og der hvor mange mænd gør opmærksom på problemer, bliver man også nødt til at tage det alvorligt, og ikke bare affærdige det med eks. tudekikskortet.
Jeg selv har ingen problemer med hverken ligestilling på arbejdet, eller forældremyndighed – jeg forsøger blot at dreje bordet 180 grader en gang i mellem – det kaldes empati …. prøv det !

Anne Bille….

Jeg har sagt det før: du vil gerne på feministisk vis belære danskerne, men du aner ikke hvad du taler om. Dine overfladiske halve og kvarte sandheder kan ikke bruges til noget. Du hjælper ingen, men afsporer blot debatten.

Sandheden er at systemet bør laves helt om, så “bemandingen” af instanserne/bureaukratierne ændres, og så både børn og forældre får nogle retsgarantier og nogle sikre minimumsrettigheder.

I det nuværende system er både forældrene og børnene underkastet rendyrket vilkårlighed og magt bryn de, og antallet af tragiske/skan da lø se forløb er uhyggeligt stort.

Systemet er kafkask og menneske fj en d sk i et omfang der leder tanken hen på den under tryk kelse og hersen med mennesker som ellers mest forekommer i udemokratiske/total itære stater.

Men du har jo tydeligvis kun et meget overfladisk kendskab til hvad der foregår, eller vil kun se tingene ud fra en rød feministisk synsvinkel.

Ann Bille skriver på sit sædvanlige overfladiske og generaliserende grundlag, at når kvinden næsten altid får den fulde forældreret, så er der en grund til det.

Ja, der er bl.a. den konsekvente femi-chauvinistiske grund, at kun omsorgsevne tæller, forsørgerevne tæller ikke.

I de tilfælde, hvor moderens forsørgerevne er alt for lille og langt under mandens, får kvinden pr. femi-retfærdighed automatisk forældreretten.

Alle kvinder ligner Ann Bille.
Ann Bille er her anonym og behøver derfor ikke manipulere – hun siger tingene…som alle kvinder tænker!

Det er indlysende logisk, at hvis kvinder ønskede ligestilling, ville ligestillingen gælde for også mænd.
Kvinder ønsker ikke ligestilling!

Og det er fuldstændig rigtigt, at alt for mange har den oplevelse, at Statsforvaltning, og Familiestyrelsen, er gennemsyret, af kvinder der ikke ønsker at følge landets lovgivning.
Det er bare svært omstændigt at have med at gøre, da vi her taler om den Dømmende Magt!

Er der reel risiko for fald af civilisation!?

Som sagt: i dyreverden er det stærkeste bånd båndet mellem mor og unge – således også i menneskernes verden. Mænd er bare underlegne her – deal with it.

Tak for den Lilleør.
Når far pludselig er reduceret til andenviolin i det orkester han med sikker hånd har styret, overtager instinkter der er nedarvet gennem tusindvis af år. En såre naturlig reaktion..Reklamer, eksperter, ugeblade, tv, nettet osv osv har formået at ophøje det at få et barn til en fantastisk kommerciel dødsspiral hvis man ikke formår at styre igennem. Mor bliver total hjernevasket af mill. af input lige fra dødsfarlige stoffer i sutten til dræbende stråler fra en el mast eller en vindmølle der med sin susende vinger vil stresse barnet. Barnet skal fragtes rundt i super sikre køretøjer i en beskyttet dragt med selvlysende reflekser der signalere at MOR ER ANSVARLIG .. meget fornuft er kommet med nye teknologier, men meget har desværre forplumret alt og alle i bestræbelserne på at VÆRE EN GOD MOR.. springer mor over, er psykologen klar med dommen.. du har sikkert haft en skidt opvækst !!! ikke sær at mor er træt når dagen er gået og falder i søvn til næste afsnit af “når MOR svigter” .. Paradokset er jo, at far arbejder som en gal for at opretholde dette vanvid, der har udløst tusindvis af recepter på lykkepiller, smertestillende og andet godt fra DEN hylde… Hvis tv, comp, telefon osv. blev sat på standby i tre af ugens dage ville det måske lykkes mor at holde sig vågen og nyde en aften sammen med famillien og far ville være glad og glæde sig til at komme hjem. Det at hvile i sig selv og få lidt ro på hverdagen kommer ikke fra noget som helst menneskeskabt medie.. Valget er dit og mit..

@Morten Hansen: Jo jeg ønsker ligestilling, men på forældremyndighedsdelen er der allerede ligestilling. Over 90% af par i DK der går bliver skilt får fælles/delt forældremyndighed, i de sager hvor moderen får dem er der grunde bag, ligesom der er grunde bag når fadereen får børnene. Der ligger ikke noget korrupt bag som I mænd tror (Danmark er faktisk en af de mindst korrupte lande i verden..) Man kigger på barnets tarv udelukkende og sagsbehandlerne der har med disse emner at gøre er både han og hunkøn. Man kigger ikke på faderens eller moderens tarv, men på barnets. I sagerne bliver børnene ofte også selv spurgt og hørt. Så drop den der ‘mig mig mig’.

“Som sagt: i rovdyrverden er det hannerne der styrer hunnerne og ungerne – således også i menneskernes verden. Kvinder er bare underlegne her – deal with it.”
- – -
Hvor er argumentationen dog ussel …

@Morten Hansen: wow, en moden kommentar. Men det her er en debat, og jeg går ingen steder.

@Bo Willumsen: ‘Hvor er argumentationen dog ussel’ Ja det tænker jeg også når jeg læser mændenes kommentarer herinde..

Nu har kvinderne jo den suveræne magt i hjemmet, efterfulgt af børnene og til sidst manden. Det er rangordenen, selv når der skal købes ny bil.
Hvad havde man forventet der skulle ske når man er reduceret til et skaffedyr?
Kan se det på alle vennerne omkring mig, de er jo fuldstændig kastreret, kan godt forstå de bare har givet op. Det værste er at jeg har svært fange dem i et rigtigt glad øjeblik, måske efter en flaske rødvin så liver de op igen, fuld af energi og stor glæde, resten af tiden er de jo nærmest zombier.

Kom heldigvis selv ud af forhold inden der blev produceret børn, men nåede da selv at få afmagten af føle og hvordan man blev nærmest fremmedgjort i eget hjem. Mine fornøjelser og ting der gjorde mig glad var af en eller anden grund ligesom mindre værd.
Så hellere alene, desværre. Og det går fint, men det er lidt sørgeligt at det skal være sådan.

@Erik Jensen: det der er ren ynk. Dine kastrerede venner har vel selv valgt at leve sammen med deres kone? De har selv valgt at gifte sig med hende?

@Erik Jensen: og hvis du og dine venner er fanget af ‘onde kvinder’ der vil bestemme over hus, børn og bilen så har I måske valgt den forkerte at være sammen med? I mit eget forhold og alle de fohold jeg kender i min omgangskreds fungerer det sådan at man træffer beslutningerne i fællesskab – så at man føler sig kastreret er ren ynk og en dårlig undskyldning.

@Ann Bille
ups – var det ikke tudekikskortet, der kom der ? … og du kunne måske have ret i, at der er en del ussel argumentation blandt nogle af de mandlige debatører – men du forstår åbenbart ikke mit ærinde; at prøve at få dig til at se dine egne – temmelig tynde – argumenter, ved at dreje dit eget kanonløb mod dig selv.
Desværre må jeg indstille forsøget, med uforrettet sag, da jeg har en familie at forsørge – med såvel økonomi som kærlighed og omsorg, så jeg må hellere få jobbet færdigt, inden jeg skal hjem til dem.
Måtte du få en bedre dag i morgen.

Der er ingen tvivl om, at en del mænd og enkelte kvinder hellere arbejder over end at tage hjem. Hvorfor det? Fordi arbejdet er spændende, udfordrende, bekræftende, svsrende til ens uddannelsesniveau. Man har sjove og interessante samtaler med kolleger. Arbejdet i hjemmet er kedeligt, ufaglært, rutinemæssige driftsopgaver. Det er på et tidspunkt af dagen, hvor alle er trætte og ikke har det store overskud. Hvis manden kommer hjem 1-2 timer efter, at det meste af det kedelige arbejde er overstået, er det ren win-win for ham – han får jo også credit på arbejdet for at arbejde mere. Der er selvfølgelig masser af gode ansvarlige fædre, som gerne vil være sammen med deres børn, men let’s face it – der er også nogen af de andre. Der er jo en grund til, at de fleste børn er mest knyttet til deres mor.

@Bo Willumsen: kan du ikke selv høre det? Erik Jensen brokker sig over at hans venner er blevet kastrerede, men man må gå ud fra at det er voksne mænd vi snakker om og at de selv har valgt den kvinde de er sammen med og er blevet gift med? Det er da den rene ynk.

En mand har selv valgt den kvinde, han er sammen med.
Teoretisk set ja.

Men måske har hun spillet komedie indtil hun sidder fast i sadlen og med børnene som de ultimative gidsler kan praktisere sin lige så ultimative egoisme.

Er der noget fanden har skabt, så er det splid mellem mennesker, men præsterne er nu heller ikke så dårlige til at bringe sindene i kog.
Kristus står for fællesskabet og lader de små børn
bære glæden i sig.

@Jens Kjærbøl: hvis det er dit syn på kvinder har jeg ondt af dig.

Hmm.. Til dels underholdende læsning:) Men jeg synes Fru Lilleør kun præsenterer een side af sagen. Nu siger jeg sikkert noget politisk ukorrekt. Yes – mændene betragter det sikkert ofte ikke som “en god forælders opgave” ALTID 24 timer i døgnet at befinde sig indenfor een meters radius af deres børn. Hvem siger det er bedst for børnene? Jeg tror kvinder har svært ved at acceptere, at mænd ikke på samme måde som dem føler en trang til at klistre sig op ad deres børn.. Og ud fra MIN personlige erfaring som barn var det HELT FINT med mig. Tid sammen med legekammeraterne UDEN min mor var rimeligt hurtigt lig med kvalitetstid for mig:) Efter frokosten hjemme hos familien Andersen havde jeg rimeligt hurtigt i tankerne, at jeg skulle ud og lege igen – og min mor havde længe noget svært ved at acceptere, at jeg ikke havde lyst til at tilbringe eftermiddagen med at bage boller med hende.. Jeg tror det er misforstået at tro, at det bedste for børn nødvendigvis er at bruge det meste af deres tid sammen med forældrene.

@Kent Andersen: børn skal ikke have fraværende forældre, og de knytter sig oftet til den af forældrerne de bruger mest tid sammen med.

Ann Bille: Og hvornår er man “fraværende”? Når man giver barnet lov til at lege med sine legekammerater? Og hvad mener du med at “knytte sig til”? Siger du at man skal blive een af barnets legekammerater?

Ann Bille har flere pointer ang. mænds argumentationer. Tilbage står imidlertid alt for mange brudte forhold og alt for mange børn der er ramt, uden at det tilsyneladende betyder noget som helst. Hvad ned at holde fast i det med naturens orden. Lad kvinderne føde børnene, bruge pengene og ordne alt vedr. hjemmet og lade manden tjene pengene, forsøge familien og ordne alt det det udvortes som bil, have og resten af “udenrigspolitiken”. Herved er der en naturlig opgavefordeling uden en stressende hverdag. Kan anbefales, har prøvet det selv. Min genbo praktiserer det nu. En harmonisk og afballanceret familie på fem.

T. Sørensen: flere og flere kvinder er faktisk blevet hovedforsørgere, (dvs de tjener mere end manden) så også der er mændene ved at blive overhalet hehe:-)

@Ann Bille,

Jeg undres over dine kommentare til andre.

Men jeg er enig i en ting, vi mænd har brug for at tage bedre ansvar for hvem vi indgår relationer med og i højeste grad hvem vi får børn med.

Og mener også at se det sker, flere og flere velger den hånlige og nedladende fra og endnu flere vælger den magtfikserede og selvcentrerede fra.
Og flere og flere mænd vælger helt fra når det kommer til at få børn.

Så når artiklen skriver at fædre svigter, er det en sandhed med modifikationer

seksual driften og forplantningen ligger som noget af det dybeste i os og når mange mænd helt op til 20% siger fra, mener jeg at mændene løfter et enormt ansvar og betaler en umådelig høj pris for dette ansvar og alligevel vælger flere og flere fra over for kvinder som af mænd anses for uhensigtsmæssig yngelpartner.

Så jeg mener bestemt at mændene er på vej til at løfte et vigtigt ansvar, men at vi har langt endnu, er rigtigt.

Og når Danske mænd dropper fikserkasketten og stopper den tåbelige ide om at kunne fikse den uhensigtsmæssige yngelpartner, er vi kommet rigtig langt.

I den mellemliggende periode kunne vi med fordel se på de skader vores børn pådrager sig i institutioner, for det er for mig at se her det hele starter.(rolig pædagoger det er ikke jer jeg taler om, men selve institutionerne og hele institutions tænkningen)

@ Ann Bille.
Det var et goddag mand økseskaft svar.

@Jens Bruus: men du får aldrig kvinderne tilbage til kødgryderne og det er helt naturligt at både mor og far arbejder og også vigtigt for samfundet og økonomien, så derfor er institutioner nødvendige. Jeg ser dem ikke som et problem, da børn har godt af at være sammen med andre jævnaldrende børn og det er de i institutioner. Hvis alle mødre eller fædre trak sig fra arbejdsmarkedet så de kunne gå med børnene derhjemme så de slap for institution, ville det have mange ødelæggende konsekvenser og for kvinder kan jeg især godt forstå de vil arbejde samtidig. (Man kan godt have et arbejde og have børn samtidig) Kvinder skal kunne forsørge sig selv og ikke være hjemmegående, for hvis de er afhængige af mandens indkomst er de på rø..n den dag han forlader dem.

Hvor er det dog rart at følge debatten når der kommenteres på andre brugeres kommentarer, men synd at der er så få kvinder repræsenteret.. :)

Til Anne Bille vedr din kommentar kl 13,58.

Jamen så er du jo blevet klogere. Det er et andet godt argument for, at man ikke skal øremærke en del af barselsperiode til mænd. Rikke Nielsen leverede tidligere i denne debattråd et lignende argument.
Det glæder mig, at i er blevet klogere.
Så er alt håb jo ikke ude.

Mange mænd gider ikke deres børn og når de så bliver skilt er mændene overrasket over at børnene er mere knyttet til deres mor.

Hvorfor er det kun far der “svigter” familien? Jeg mener også at kvinder i stigende grad har brug for andre stimulanser end ble-skift og amme-cafeer. Hvorfor jeg mener debatten bliver forsimplet hvis man kan forholder sig til at far tager frihed fra familien. Jeg er selv en del af gruppen af kvinder i mid-tyverne med lange videregående uddannelser og jeg, og en stor del af min omgangskreds, har i lige så høj grad lyst til at “svigte” familien for at realisere sig selv.
Spørgsmålet bliver måske et andet – Hvad er der tilbage af familien hvis BÅDE mor og far svigter den?

“Selvransagende samtidsspørgsmål: Er man kun et godt menneske, hvis man i ét og alt lader sin familie komme først?”

Sprøgsmålet gælder vel alle, – både mor og/eller far, afhængig af hvem der i familien er hovedforsørger eller bare mest væk hjemmefra?

Som jeg læser Lilleørs blog handler det vel mere om at turde stå ved at børn er en del af livet. En vigtig del ja, – men det betyder ikke at hverken far eller mor skal give afkald på alle andre interesser eller aspekter af livet.

Man vælger vel næppe partner efter vedkommendes evner inden for yngelpleje men fordi han eller hun er interessant og givende at være sammen med. Og ingen bliver hverken ret interessant eller ret givende at være sammen med hvis alt ofres på yngelplejens alter. Hvis det er et tilvalg er det en helt anden sag.

Så er barnepige, , au pair, rengøringshjælp eller deltid til den ene da at foretrække, således at parforholdet styrkes og bevares. For parforholdet er vel vigtigere end at få downloadet den nyeste Alfabet-applikation til I-paden eller gå til baby-svøm 2 gange om ugen på bekostning af karierre og/ eller samlivet med sin partner?

Den energi og kærlighed, der overhovedet gav anledning til at der blev sat børn i verden kan vel kun bevares, hvis man sørger for at både mand og kone kan udfolde sig. Hver for sig og sammen. Også uden børn.

@Ann Bille, 21. november 2011 kl. 16:47

Det er din sandhed og den vil jeg ikke søge at ændre på.

det er da overhovedet ikke hårdt at ha børn. Det er vist kun kvinder der mener det. Mewn man kan da vende alting på hovedet som man vil. Jeg har 3 børn…..henter og bringer dem hver dag og arbejder 80 timer om ugen. Men det er ikke hårdt at ha børn. Sikke noget piveri. Der skal jo laves mad alligevel, og sygdomme der skal nedkæmpes???? er det hårdt? Lege der skal leges????? er det hårdt? Børn der skal trøstes????? er det hårdt? Jeg fatter ikke kvinder af idag.

Godt indlæg, som jeg er bange for rammer mere plet end de fleste bryder sig om at indrømme.

Jeg tror faktisk, at mænd meget gerne vil være familieagtige, men de bliver måske – ligesom mødrene – slået i gulvet af, hvor hårdt arbejde det egentlig er at være forældre.
Og så er det, at det kan ske, at de søger tilflugt i arbejdet, hvor de formentlig får mere anerkendelse end på hjemmefronten, hvor mor ofte kæmper mod den til alle tid nærværende træthed og derfor ikke rigtig ser farens indsats som noget, der nødvendigvis skal anerkendes – hun bliver nemlig sjældent selv anerkendt for sin store indsats.

Måske skal vi lade familierne selv finde den takt og form, der passer dem hver især? Jeg tror ikke på, at der findes én formel, der passer alle.

@Susanne Larsen

Som mand går man efter yngelpleje genet og som kvinde er det vel sandt at gå efter andre kvaliteter som de dybtlægende kriterier for partnervalg, meget af det er aldeles ubevist, men det gør det ikke mindre sandt.

Vi er stadig pattedyr, selv om vi kan flyve til Mars og vores yngel er stadig det mest tidskrævende af alle pattedyrenes også selv om vi måske hellere vil have karriere og spille spil, vores og ungernes trivsel afhænger meget af hvilke valg vi træffer.

Men helt enig hvis den eneste leg bliver “far mor og børn” så keder vi os ihjel, så det er klart ikke et “enten eller spørgsmål”, eller et “både og spørgsmål”.

Men snare et “hverken eller” spørgsmål og derfor volde det også en del problemer at komme vidre.

Men vi sidder i en ganske alvorlig krise økonomisk både i danmark og i Europa og i vesten generalt og derudover sidder vi en økologisk og miljømæssig krise og ikke at forglemme den menneskelige krise, som tilsammen, hvis jeg ikke tager meget fejl, vil tvinger os til at finde andre veje end dem vi hidtil har taget.

Hej Katrine.

Hvilken ny viden bidrager dit indlæg med? Kan du nævnet ét afsnit, som ikke bare er ganske almindelig common-sense?

Det der indlæg kan vel kun være kontroversielt i de mest hardcore mødregrupper.

Bo Willumsen, 21. november 2011 kl. 14:13
Der er vist ikke meget rovdyr over dig – da snarere drøvtygger :-)

Henrik keller, 21. november 2011 kl. 08:35

Skal du og din kone have offentlig forsørgelse i max barelsperiode, SÅ skal du afholde noget af perioden. Egentlig fair nok at staten stiller betingelser for at betale offentlig forsørgelse til familierne.

Gider du ikke holde barsel, så er det igang med at spare op – men staten er jo heller ikke en gavebod :-)

Ja Rikke Nielsen, men både du og Ann Bille skriver jo, at mænd ikke gider at tage sig af deres børn. I bruger det som argument for, at kvinder oftest får forældremyndighed over deres børn.

Hvis dette argument skal have gyldighed, vil det være direkte uansvarligt at prøve at få uegnede mænd til at tage sig af deres spædbørn. Barslen er jo lavet for barnets skyld.
For i er jo ikke dobbeltmoralske og i kunne jo aldrig finde på at botanisere selektivt i div fakta og vende de samme argumenter 180 grader dor at få det til at passe til jeres formål. Derfor tillader jeg mig (med stor glæde) at konstatere, at i er blevet klogere.

Jeg vil fastholde, at det offentlige blot kan beslutte, hvor lang tids barsel hvert par kan afholde. Det bliver ikke nødvendigvis dyrere for det offebntlige, hvis den ene part tager hele orloven.
Jeg vil iøvrigt lige gøre opmærksom på, at jeg – som selvstændig – hvert år er tvunget til at indbetale til barselsfonden således, at alle i andre kan holde barsel. Jeg betaler yderligere ca 450.000 kr i skat pr år. Jeg modtager intet fra det offentlige (udover 1 stk børnetilskud, som jeg gerne undværer, hvis det kunne lade sig gøre). Jeg og min kone ligger således på ingen måde samfundet til last.

Nu har jeg jo fulgt dine, Ann Billes og visse andres argumenter. Det forekommer mig, at i ikke reelt er interesseret i ligestilling, men ønsker mest mulig magt til kvindekønnet. Det forekommer mig, at jeres argumentation ofte er selvmodsigende.
Når det drejer sig om barsel er mændene skide gode til børn. Når det drejer sig om forældremyndighed er vi elendige. Når det drejer sig om adgang til høje stillinger ønsker i lovbestemt fortrinsret, men når det drejer sig om værnepligt og stillinger som f.eks kloakarbejder afviser i (tidl debatter), at det er relevant. Er det egentlig ikke, hvad man kalder dobbeltmoral og selvmodsigende argumentation?

Meget spændende betragtninger.
Jeg mener bestemt ikke, at man kun er et godt menneske hvis man lader familien komme først. Så længe det også er muligt for moderen at lave denne prioritering, ikke kun faderen…

Plet, 2-0!!

Jeg ser med min egen søn, 2 børn,1 hustru allede en forandring i forhold til min generation,

tak jesper

Seniorforsker Jens Bonke stiller spørgsmålet, på baggrund af en rapport, Rockwool Fondens forskningsenhed har begået.

Et hunkønsvæsen med tilknytning til skandalebranchen oplyste i 1983, at hun havde en veninde, der havde sagt: “Nu har jeg lært at gøre alting selv, og det var dejligt at opdage, at man kunne. Men jeg gider egentlig ikke“.

Har Rokwool Fondens forskningsenhed boret i årsagen til venindens dovenskab ?

Ingen børn vælger deres forældre. Forældre vælger selv at få børn. Det er da om noget forpligtende.

Hvorfor begive sig ud i et vanvids projekt som at få børn med en dansk kvinde som er en del af kvinde mafiaen i DK, og som opfatter det som et stort problem af få sig nogle børn?
Der er masser af rigtige kvinder ude i den store verden, hvor det er enhver kvindes glæde at få børn og at blive mor. Så kære danske mand! Find dig en rigtig kvinde ude i den store verden, og flyt hende ind i velfærds boblen DK, og hun vil blive lykkelig for den tryghed som hun og jeres børn vil få i velfærds DK. Du kære danske mand slipper får alt dette feministiske lort her i DK, og får alle de arbejden danske kvinder til at betale regningen for jeres lykkelige familie.
Jeg er selv lykkelig gift med en skøn russisk kvinde og har børn, efter at jeg som alle andre danske mænd tabte retten til at se min datter med en feministisk dansk kvinde.
Mr. Slowhand
Eric Carlsen

Det siger jo næsten sig selv, at hvis man har et samfund som belønner kvinder økonomisk for at forråde familien, for at opløse hjemmet og gøre børnene faderløse, for at bekrige manden med børnene som gidsler, så er der tale om et de ka dent og per ver te ret samfund.

Da skoleåret gik fra april til april, så læste elever til eksamen i januar, februar og marts og der var intet forsømt forår med eksamenslæsning i en høfebertid, men foråret var en vækst- og introduktionstid i det nye skoleår, hvor sommerferien blev brugt til repetition af nye fag, så alle elever var forberedt til skolegang i efteråret og juleferie om vinteren.

Hvis dette samfund så yderligere nedgør husmødre, og brandskatter familien, så begge forældre er nødt til at arbejde, fordi een indtægt er for lidt (i modsætning til før i tiden hvor skattetrykket var langt mindre), så er det hele jo endnu værre.

Og det rekordhøje skattetryk bevirker også at de fleste børn må henslæbe en stor del af deres barndom i støjende, støvede og urolige institutioner, hvor de så feminiseres og statsopdrages/indoktrineres.

Tusindvis af timer i vuggestuer, børnehaver og skoler sætter sine spor, svækker familiesammenholdet og fjerner børnene fra forældrene, både åndeligt, følelsesmæssigt og i rum og tid.

Og det høje skattetryk er også med til at at nogle familier går i stykker.

Og når undergravningen af samfundets grundlæggende enhed, familien, så er vidt fremskreden, og børnene er blevet ensrettede og gjort mere eller mindre forældreløse, så er de totalitære klar med næste del af projektet, at forvandle samfundet til et totalitært og umenneskeligt samfund, hærget af uretfærdighed, kriminalitet, social undertrykkelse og nedbrydning af demokratiet, ytringsfriheden, infrastrukturen og alle former for tryghed og sikkerhed.

Og når undergravningen af samfundets grundlæggende enhed, familien, så er vidt fremskreden, og børnene er blevet ens ret tede og gjort mere eller mindre forældreløse, så er de total i tære klar med næste del af projektet, at forvandle samfundet til et total it ært og u menneskeligt samfund, hærget af uret færdighed, krim inalitet, social under tryk kelse og nedbrydning af demokratiet, ytring s fri heden, infrastrukturen og alle former for tryghed og sikkerhed.

Der er en som skriver om en kvinde-mafia i DK. Det er en god beskrivelse af hvad visse dele af feminist bevægelsen har udviklet sig til. Dele af denne mafia har vundet kontrol over både familiebureaukratierne, visse blade og et bestemt politisk parti, der i årtier har stået for verdensfrelseri og land s skade li g politik.

Så er der anne bille, ann j og hvad hun ellers kalder sig, som er en feminist langt ude på overdrevet, hvor det er god tone og politisk korrekt at for ag te og ned gøre familietraditionerne og mændene.

Hun er flittig, og kan fylde meget i en debat. Men hendes postulater holder sjældent vand, og alt i alt er hendes ærinde mest at kaste smu ds på mændene.

Se også indlæg den 20. kl. 23.56 samt den 21. kl. 9.38 og 12.57

“Far svigter familien”

Det skal nok passe. En ansat i dramaindustrien, Hanne-Vibeke Holst, har da også foreslået at afskaffe begrebet familiefar med den begrundelse, at der ikke er noget, der hedder familiemor.

Kathrine Lilleør kan spare sig sine feminine betragtninger vedrørende opmærksomhed på arbejdspladsen. Opmærksomhed hører hjemme i Romanbladet. Mænd tager sig af familiens rammer og udfoldelsesmuligheder. Begynder de på det der med det grove, ser de opportunistiske feminister straks deres snit til at incestforurene æteren.

@Rolf Rasmussen.

Hanne-Vibeke Holst; Hvordan er det i hendes familie? – Hvilken betegnelse giver Hannes børn Hanne?

- Jeg tænker jo hun må have et godt funderet grundlag at udtale sig fra!
Hun er givet en mor der bare vil hendes børn det bedste. Ønsker at hendes egne børn bliver glade mennesker, og gode samfundsborgere!

Hvis Hanne var automekaniker, ville hun givet vide en masse om biler og motorer. Og ville givet fortælle os en masse klogt om dét!
Nu er det så som mor hun udtaler sig – som klog ekspert.

Hvor mange børn har hun i øvrigt?

“Der er masser af rigtige kvinder ude i den store verden, hvor det er enhver kvindes glæde at få børn og at blive mor. ”

@Eric Carlsen

Det er faktisk et rigtig godt forslag – Mange tak, det vil jeg bestemt overveje.

Tja, I min optik er der en gang tudeprins over den holdning der kommer til udtryk.

Jeg er den lykkelige far til 5 børn, 1 pige og 4 drenge. Jeg håber og tror jeg har været til stede i det omfang de har behov for, for at blive hele mennesker, som er i stand til at gå igennem det liv de har fået med ansvar for eget liv. Det er den opdragelse deres mor og jeg har forsøgt at give dem.

Det har vi gjort ved at være til stede i deres liv, med fokus på at de skal lære at klare sig selv. For der kommer en dag hvor vi ikke er her mere. Vi har gjort det med konsekvens, ansvar og kærlighed.

At få børn er ikke uden omkostninger eller konsekvens i ens eget liv. Gør man ikke det op med sig selv inden man får børn, er man ilde stedt. Det samme gælder for parforholdet. Ønsker man ikke at arbejde med sig selv i sit liv som partner og forældre ender man med at miste partneren eller sin børn.

Egoet står så stærkt i vores tid at mange ikke tilpasser sig de ændringer der sker efterhånden som ens arbejdsliv, familieliv og kærlighedsliv ændrer sig. De zapper bare videre, med store omkostninger til følge.

Børn er på mange måder en omkostning man vælger til i sit liv, det gør man i fællesskab med sin partner. Hvis man ikke i fællesskab løfter ansvaret og byrden det er, er man ikke moden nok til det at have børn. Børn er ikke et statussymbol eller en luksusvare. Det er liv!

Forfatterinden til Dronningeofrets biografi kan findes på internettet. (hannevibekeholst.dk/default.asp?mainmenu=6&webmanage=Biografi&dir)

“Som sagt: i dyreverden er det stærkeste bånd båndet mellem mor og unge – således også i menneskernes verden. Mænd er bare underlegne her – deal with it.”

Hos Homo Sapiens er mænd reserver.
(rolf-r.dk/artikels/struds1.jpg)

I en forældreskole vælger lærerrådet en skolebibliotekar som viceskoleleder og fagfordelingsleder og forældreforeningen vælger en skoleleder i et åremål som praktiklærere for unge lærere.

Skolebiblioteket er en pædagogisk brugsforening med en avisstue og et foreningsbibliotek, som bogudvalg i foreninger har udvalgt med bibliotekaren som vejleder og underviser i brug af hjemmesider.

Kors! Kunne det ikke bare være at samfundet navnligt det private erhversliv hylder famillier med børn? Og at mænd, undskyld mig, med famillie og børn er mere værdsatte?

Det er vel en samfundsmoral som er naturlig og værd at værne om. Og det er vel også det kirken gør.

“Kunne det ikke bare være at samfundet navnligt det private erhversliv hylder famillier med børn?”

Sjov tanke. Det er nok derfor bevægelsen, der gjorde det private politisk, anser mændene for at være et problem for samfundet.
(rolf-r.dk/lsbrv/karenj.htm)

Fjerner man korset i Dannebrog, så hører man et rødt tørklæde smælde.

Husk nu at se Farvel Far”.

Det er obligatorisk viden om de problemer, som mange fædre kan finde sig selv i, hvis de ikke overvejer om de virkelig gider at ligge i skilsmisse med deres børns mor. Den slags er meget vigtigt at overveje nu om dage.

Uden morgensang – ingen forældreskole.

Diverse foretagender påstår med jævne mellemrum at danskerne er det lykkeligste folk i verden.

Men er det så ikke mærkeligt at der er rekorder i brugen af anti-depressiv medicin, alkohol, narkotika, lykkepiller og angstdæmpende midler? Ligesom der er rekorder i jobtab, skilsmisser, tvangsauktioner, bankkrak, fjernede børn, faderløse børn, psykisk syge børn, retsløse fædre, stafylokok-ramte patienter, ventetider på skadestuerne, indbrud i hjemmene, gadevold og røverier osv.

Og er det ikke underligt at man i et så lykkeligt land har en familiepolitik der splitter tusinder og atter tusinder af familier, og nærmest systematisk river hjertebåndene mellem børn og forældre i stykker?

Diverse foretagender påstår med jævne mellemrum at danskerne er det lykkeligste folk i verden.

Men er det så ikke mærkeligt at der er rek order i brugen af an ti-dep res siv medicin, alkohol, na rko ti ka, lykke pil ler og angstdæmpende midler? Ligesom der er rekorder i jobtab, skilsmisser, tvangsauktioner, bankkrak, fjernede børn, faderløse børn, psy kisk syge børn, rets løse fædre, sta fylo kok-ramte patienter, ventetider på skadestuerne, ind brud i hjemmene, gade vo ld og r øver ier osv.

Og er det ikke underligt at man i et så lykkeligt land har en familiepolitik der splitter tusinder og atter tusinder af familier, og nærmest sy stem atisk river hjertebåndene mellem børn og forældre i stykker?

Pål Hanson, 22. november 2011 kl. 12:17

Godt indlæg, kunne ikke have sagt det bedre :-)

Eric Carlsen, 22. november 2011 kl. 08:57

De kan endda købes på nettet :-)

Da jeg fik mit foerste barn var jeg helt desperat for at komme tilbage paa arbejde, mest fordi at det var saa overvaeldende at jeg laengtes efter at lave noget jeg havde styr paa, saa jeg kan sagtens forstaa de maend der opprioriterer arbejdet for at faa en pause. Hvis jeg skal naevne noget positivt ved at vaere skilt er det da at man faar en pause og tid til sig selv, det er ren luksus.

Og saa lige en kommentar til den der med at det bliver fremstillet som en god ting at boern hoeres i skilsmissesager…. Det er efter min mening helt forfaerdeligt naar det kommer til et punkt hvor foraeldre ikke kan blive enige og barnet saa bliver tvunget til at vaelge mellem de to vigtiste mennesker i dets liv, hvis det kommer dertil har man da spillet fuldstaendig fallit som foraelder (baade mor og far).

Og saa er jeg ogsaa traet af den holdning at det at have en karriere automatisk bliver forbundet med at vaere en daarlig foraelder. Jeg er en fraskilt karrierekvinde med to boern, faren kan ikke overskue at have alt for meget ansvar for dem, saa han ser dem hver anden weekend og resten af tiden er de hos mig, jeg har en barnepige for at faa det til at haenge sammen. Faren og jeg er enige om den nuvaerende ordning, ogsaa at hvis tingene aendrer sig for ham saa aendrer vi vores ordning saa han kan vaere mere sammen med sine boern (og der er ikke arbejdet der tager hans tid). Naa, det jeg ville sige var at vi har to glade og trygge boern, i saadan en grad at det bliver bemaerket, og det paa trods af at det paa papiret ser helt forfaerdeligt ud.

Og til dem der brokker sig over systemet, jeg kan godt se at det er haardt naar det der gaar galt altid er andres skyld, det sker heldigvis sjaeldent i mit liv, der er de ting der gaar galt for det meste noget jeg har del i, hvilket goer at jeg kan aendre dem, heldigvis!

Det er dog – næsten utroligt – en masse indlæg, der drejer sig om “selvforsvar” af sit valg, ligestilling m.m.i forhold til børnene, men meget lidt om det, Kathrine Lilleør vel egentlig efterlyste: ærlighed. Børn behøver ikke at føle sig fravalgt, fordi – i de fleste tilfælde – far tilbringer mere tid med sit arbejde end med dem. De kan stadig føle sig elsket af begge forældre. hvis dog bare begge forældre ville være ærlige uden smålige hensyn til egen dovenskab ;-) og selvforherligelse. Desværre drejer mange familieforhold sig mere om eget tarv end om børnenes, og hvordan fordelingen tager sig ud i andres øjne.
K.

“men meget lidt om det, Kathrine Lilleør vel egentlig efterlyste: ærlighed.”

Er vi til Oxfordmøde?
(rolf-r.dk/artikels/ansvar.JPG)

KFUM-spejdere havde Landslejr 2010 ved Skive med 16.000 velfungerende deltagere fra mange lande og spejderlejre er velfungerende jorden rundt med forældre som lejrtanter og lejronkler.

Kære Rolf Rasmussen, hvad er et Oxfordmøde? Min kone prøvede at forklare det, men jeg forstod ikke rigtigt.

@René Jansen – 23 november 03:42.

Tak for link.

På et Oxfordmøde bekender man sine synder for en forsamling af interesserede. Synden kan f.eks. bestå i, at man har meget svært ved at identificere det behov, man får opfyldt ved at beskæftige sig med den del af yngelplejen, der indebærer øm kropskontakt med afkommet.
(rolf-r.dk/artikels/Overfladesex.jpg)

Jeg kan kun beklage, at jeg åbenbart har forårsaget endnu et hop ud af endnu en tangent. Jeg har ikke stor erfaring i at deltage i blogs/debatter og skal nok afholde mig fra yderligere forsøg. Det har været interessant, og jeg er blevet en erfaring rigere ;-).

Rikke Nielsen 23. november.
Alt er til salg. Også danske kvinder. En fed villa i Gentofte eller Rungsted, og en villa i Spanien og en Porche at kører i og ALLE danske kvinder vil stå i kø for at få en tur og komme ud og kører. Den eneste forskel er prisen på varen.
Men der eksisterer faktisk et begreb som hedder kærlighed. Husk lige dette.
Mr. Slowhand
Eric Carlsen

“Men der eksisterer faktisk et begreb som hedder kærlighed. Husk lige dette.”

Samt kød til gryderne, legetøj, børnecykler, vedligehold, økonomi og fremtidsudsigter.
(rolf-r.dk/artikels/HERMAN.JPG)

“Men der eksisterer faktisk et begreb som hedder kærlighed. Husk lige dette.”

Samt offentlig overførsel af 2,4 millioner kroner.
Betalt af Familiefaderen.

Enhver kvinde i Danmark er forsørget af Lillefar. Ikke én eneste kvinde i Danmark evner at forsørge sig selv.

Hvis Lillefar forlader reden, sulter kvinden. Og debatten dør hen…

En forhærdet barnerøver afslører sig selv.Ligesom Mette Frederiksen har afsløret sig som barnerøver.
Trist at ellers uddannede kvinder ikke kan kende forskel på barnets behov og deres egne umodne grådigheder.
Mvh

Hej

Det kan være svært at anfægte en undersøgelse af sådan en karakter, men pas nu for pokker på med at generalisere og stemple mænd og kvinder på sådan en usmagelig vis. Jeg sidder som far med små børn og føler mig ufatteligt provokeret. Jeg har fra dag 1 taget mig mindst ligeså meget af vores børn som min kæreste og i perioder, har jeg uden sammenligning været den primære forælder. Og hvorfor skulle jeg ikke kunne være det! Som om der STADIGVÆK er dette kønsrollemønster, hvor det KUN er moren der kan tage sig af sine børn. Jamen det er måske også det der gør sig gældende, når børnene ved skilsmisse kommer i klemme mellem moren og faren. Faktum er, at moren i langt de fleste tilfælde, hvor kompromisset ikke kan nås, bliver sat som den primære forældre og faren må stå på sidelinjen. Det er din artikel med til at fastholde og i ligestillingens navn og som en GOD, GOD far: Få et nuanceret syn på tingene!

@ Jesper Olsen

Det handler ikke om kønsroller eller ligestilling. Eller andre floskler, for den sags skyld.

Alt dette pølsesnak dækker over en ideologi, der tilsigter at diskriminere, dæmonisere og undertrykke mænd på deres køn.

Du kan tilbringe så meget tid med dine børn du vil. Dine børns mor kan undlade at tilbringe tid med jeres børn, så meget hun vil.
- Hvis ikke du er taktisk klog, vil du, statistisk, på et tidspunkt blive gjort til årsag, at dine børn vil begrænses eller helt afskæres fra, at have deres far.

Det vil være naivt at tro, at samtlige de fædre, der begrænses i at deres børn kan lære dem at kende, skulle være ringere mænd end du er.

I øvrigt har dine børns mor heller ikke den store indflydelse – skulle hun være en fornuftig kvinde! (Vis os den kvinde der vil afstå fra “særrettigheder” Bare fordi det betyder, at manden til hendes børn diskrimineres, dæmoniseres og pålægges urimelige økonomiske byrder!!!)

Held og lykke med projektet.

Til andre:
Undlad at indgå relation og få børn med danske kvinder (selv har jeg børn med danske kvinder, og har stor indsigt i negative konsekvenser af det – bare fordi jeg ikke “elsker” de kvinder længere!)
Tag i stedet muligheden af, at få dig et godt liv, med en kvinde fra anden del af verden.

BRUG KONDOM

Hvis ikke det var for sådan nogen som jeg,ville Lilleør og Frederiksen være døde af sult.
Mvh

Til “Kathrine Lilleør”: Hver gang “jeg” ser dit billede, og læser dit udsagn, kommer jeg i tanker om “lille mor”, en lille “mors” forestillinger, om en “fuldendt” verden, som på andres bekostning, skabes i sin egen “illusion”.

Hilsen: Ateisten. Til Kathrine: Kunne det næsten beskrives bedre?. At jeg skriver “kunne”, er fordi, jeg er sikker på, at det kan beskrives bedre.

Protest! Hej “Kathrine Lilleør”, hvad nu, hvis det er (lille mor og ikke store far, som svigter, eller ombendt)? Er det så bare, naturens gang, eller er der noget galt?.

NB: Hvorpå, bygges din “svigt forståelse”?. Det er svært, at diskutere, når “grundlaget” for diskutionen ikke er fastlagt og gennemtænkt. (Din overskrift”far svigter”, kunne også have været “mor svigter”, og så måske landet i en helt anden diskussion.

Skriv en kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites