« Lilleør

Julefrokoster er sexchikane

134 kommentarer

”Trænger du ikke snart til en ny mand?” Det er det sexchikanerende spørgsmål, som den socialdemokratiske gruppeformand Carsten Hansen skal have stillet en yngre sekretær ansat i partisekretariatet sidste december. Det var ikke under et formiddagsmøde, ej heller i kopirummet, men ud på natten på JazzHouse, hvor julefrokosten var endt. Læs spørgsmålet igen. Carsten Hansen, som Ekstrabladet kalder den ”stangstive minister”, skulle have chikaneret kvinden med lumre invitationer. Det kan Carsten Hansen selv i sagens natur ikke huske, han blev nemlig samme nat hjulpet ind i en taxi, fordi han ikke længere kunne gå selv. De, der var tilbage, kan sjovt nok heller ikke huske andre spørgsmål end noget i retning af, om hun trængte til en ny mand, denne unge, fraskilte sekretær. Hun følte sig forulempet, klagede til partiet og HK, og der er indgået forlig, idet man har anerkendt, at hun blev sexchikaneret af Carsten Hansen. Hansen er nemlig som partisekretær leder af hele partisekretariatet, og derfor principielt sekretærens foresatte. Når der er indgået ”forlig” indebærer det gerne penge. De var lettjente.

Sagen ligner en Nicoline Werdelin-stribe, og det bidrager HK til. Om man så ganger Carsten Hansen-spørgsmålet til kvinden med 100, så er det at udhule forbuddet mod sexchikane når man forveksler sexchikane og julefrokostplatheder. For rigtig grum sexchikane finder jo sted. På den alvorlige måde. På arbejde, i arbejdstiden, hvor kvinden ikke selv kan vælge, om hun vil gå – eller hun vil blive og drikke flere drinks. Her var det en oplagt sag for en gruppeformand i et stort arbejderparti at stå fast, når det gælder. Vedkende sig, at han intet husker, men dog fastholde, at der intet håndgribeligt skete, at det var langt ude på natten, hvor mænd bliver reduceret til mænd og kvinder, uanset ansættelse, bliver ophøjet til kvinder. Hvor er det dog uskønt, hvor lidt man tør vove sig ud i kamp for faglige rettigheder i det gamle socialdemokrati. Faglige rettigheder er ikke noget pjat, men alvor, som der skal stå respekt om. Rettigheder, der omfatter både leder og ansat, og som kun kan værnes, hvis de ikke udvandes og lyder som revyviser. For ligesom, der er ansatte, der bliver sexchikaneret uden, at det bliver taget alvorligt, så er der selvfølgelig også ledere, der risikerer at blive anklaget uden, at man med rimelighed kan sige, at de har gjort noget ulovligt.

HK og Carsten Hansen har i fællesskab fået sexchikane til at handle om chefens natlige stangstive tilnærmelser til sekretæren på en natklub. Men sexchikane er og har altid været et grumt undertrykkelsesmiddel, som folk i almindelighed har haft svært ved at tage alvorligt. HK, Carsten Hansen og hans partisekretariats konfliktskyhed har uskønt kun bidraget til morskaben.

Resten af lørdagen kan man så gå og overveje, hvordan man i HK overhovedet har kunnet tage en henvendelse om sexchikane ved en julefrokost alvorligt. Julefrokoster er skemalagt sexchikane. Carsten Hansen var faktisk i sin beruselse mere høflig, end så mange andre mænd er ud på julefrokostnatten – for han spurgte i det mindste først.

134 kommentarer RSS feed

Sexchikane er jo ikke for smart. Jeg bliver selv småliderlig når jeg er fuld. Derfor drikker jeg ikke sammen med kolleger.

Det kunne jo være hun var muslim. For så havde hun jo ret, helt automatisk, i dagens danmark. Fredet i klasse A, og altid et offer.

@Kathrine Lilleør

Jeg savner din journalistiske sans mht om hele sandheden nu også er kommet frem. Nu har socialdemokraterne jo alle brugt “en eller lille latterlig undskyldning som årsag” ved Sass Larsen – at det burde få dig til at tænke – ah det er jo ikke alt der oplyses

Forbavsende elendigt og ynkeligt indlæg. Hvis Carsten Hansen ikke kan styre sit alkoholindtag, så må han lade være med at drikke. At kalde julefrokoster for ‘skemalagt sexchikane’ er fornedrende for den del af befolkningen, mænd som kvinder, der godt kan finde ud af kombinere alkohol, jul og festivitas uden at der nødvendigvis skal gå lummerheder og sexchikane i den.

Lad os evt antage at til trods for Hr Hansens tilstand, saa var hans spørgsmaal et oprigtigt ønske om at fruen evt fik sig en ny mand!!! Her er der tale om medarbejder pleje, og oprigtig interesse for Fruens almindelige velbefindende ogsaa udenfor arbejds pladsen!!! Der sælges kurser i at samtale med en medarbejder. Disse kurser opfordre til et holistisk syn på medarbejderens situation. Det er hvad Hr Hansen har gjort!! Nu er den saa gal. Denne situation kunne værer undgaaet hvis de 2 køn ikke plejede omgang med hinnanden på arbejds pladsen. DERFOR send kvinderne hjem i køkkenet og saa er den ged barberet!!!

Man skal tage hensyn til andre mennesker. Deværre gælder det ikke begge veje i dagens Danmark. Jeg ved ikke hvorfor mænd danser sådan efter kvindens pibe at det har kunnet lykkes kvinderne at nå dertil hvor det ikke er i orden for en mand at spørge en kvinde om hun trænger til en ny mand, men helt i orden at nægter mænd adgang til bestemte zoner.

Og det er ikke fordi jeg ikke under kvinde lidt særbehandling, men det er fordi jeg dagligt belemres med alle kvinders ynk om at de vil ha ligerettigheder og kvoteordninger og jeg ved ikke hvad. Hvis man vil ha det går den ene vej, er man nødt til at være firkantet den anden vej. Ellers aner vi jo ikke hvad det næste bliver. Vi graver grøfter på den måde. Jeg er stor tilhænger af forskellighed, og stor tilhænger af hensyn, men når man har stillet de krav til lovgivningen og lavet den som den er idag, må den naturligvis gælde begge veje…ellers føler jeg mig helt til grin.

Det er en meget ensidig klumme.
Hvad med de mange kvinder, der lige skal prøve en anden mand, under de samme julefrokoster, og som ikke accepterer et afslag uden stor fornærmelse og konsekvenser, når dagligdagen på arbejdspladsen begynder igen.
Kvinder er mindst ligeså seksuelt aggressive som mænd, men Carsten Hansens plathed viser jo kun et middelmådigt intelligensniveau.

Iøvrigt er det sjovt som også liderlig er blevet et negativt ladet ord på overskrifter om liderlige betjente og liderlige Carsten Hansen. Hvis man ikke kan få den op at stå er det også anledning til latterliggørelse. Det vil altså sige vi nu har et samfund hvor man skal få den op at stå uden at være liderlig, ellers er man ikke “rigtig”. Jeg er stolt af mine drifter og jeg synes det er det mest naturlige i verden at lægge an på kvinder. Det skammer jeg mig ikke over. At man tror man kan lovgive om menneskets natur er det mest absurde. Sexchikane er det mærkeligste omhandlet i nogen lov. Chikane/mobning kan jeg forstå, men sgu ikke at en mand gør som han er skabt til af gud eller hvem der nu har skabt det hele.

@lilleør
Det er lidt morsomt at høre fra en der selv er med i stort alle debatter om ligestilling, at Carsten Hansen er konfliktsky. Han prøver at undgå det du nu udsætter ham for: At blive debatteret i medierne, og blive hængt ud, med risiko for at tabe karrieren på gulvet, fordi han har tilbudt et andet menneske sex i en brandert. “skemalagt sexchikane” hvad er det for en komplet latterligt skinger udtalelse. De julefrokoster jeg har været til, er der lige så mange mænd der bliver tilbudt sex af stive kvinder. Forskellen er bare at mænd rent faktisk gør det på en subtil måde, selvom de er stive. Mænd kan bare ikke defineres som chikaneret på grund af deres køn!!!
Carsten Hansen du er blevet udsat for en svinestreg, ikke en skid andet, du har reddet hvad reddes kan, uden at være konfliktsky.

Kære Kathrine Lilleør ! Jeg læser alle dine
skriverier , og de fleste er både gode og rammende .
Så herfra kommer der ikke noget surt opstød .
Jeg sender derimod en opmuntrende kommentar : Bliv
endelig ved med at skrive , som du gør ! Jeg læser
med interesse alt hvad du skriver .
Bedste hilsener , Leif Yde .

Nu afventer vi så kun de sædvanlige indlæg fra Ann Bille, hvor mænd over een kam stigmatiseres som ubegavede, liderlige, kriminelle dyr, som udøver vold, voldtægt og alskens chikane i eet væk.

Kan man ikke også være for fintfølende? Havde han et glimt i øjet, så kunne man da bare nøjes med at smile.

Ja jeg skal i alt fald ikke nyde noget. Jeg venter altid til kvinden selv henvender sig, og så spørger jeg; Hvor meget koster det?

Jeg så i et program på TV at Karen Thisted tilbød sex, til en tilfældig forbipasserende mand, for 50 kroner.

Prisen er ok men Karen er for gammel til at det giver fornuft, at bruge tid der.

HVEM VED HVAD ????

Til indledning vil jeg lige nævne, at jeg IKKE stemmer rødt, og at jeg OVER HOVEDET IKKE synes om Carsten Hansen !
Jeg er dog enig med Kathrine Lilleør i, at hvis den nævnte sætning er, hvad der er i sagen, så kan det næppe kaldes sex-chikane. Men vi ved det jo rent faktisk ikke !!
De eneste, der ved det, er sekretæren og Carsten Hansen ! Om han intet husker, eller vælger at sige sådan til pressen for ikke at glide dybere ned i fedtefadet, kan vi ikke vide en døjt om ! Men hvis den omtalte bemærkning vitterligt er “sagen”, så må man ryste på hovedet og tænke sit. Normalt er en anklage om sexchikane en meget alvorlig sag, og jeg kan altså ikke forestille mig, at NOGEN som helst vil gå med til at blive fremstillet – internt og/eller eksternt – som sex-chikanist på baggrund af en løs bemærkning i et festligt lag. Så er man da for dum ! – eller lader sig rådgive af de forkerte ! Men det var vel detteher, Carsten Hansen prøvede at undgå ved at indgå forlig :o).
Når det så er sagt, så er det forkasteligt af Katrine Lilleør, at hun uden videre går ud fra, at: “Når der er indgået ”forlig” indebærer det gerne penge.” Og så bygger videre på antagelsen med, at: “De var lettjente.”
Ingen ud over de implicerede ved, hvad det forlig indebærer, og et internt forlig i fagforeningen kan altså sagtens se helt anderledes ud end et retligt forlig !
Så lad den slags rygtesmederi foregå på Ekstra Bladet, Kathrine, og hold dig til en mere sober kommentar – som du plejer.

Det var godt for Carsten Hansen, at han ikke blev trafikminister. For næst efter kønsdriften er jernbanedriften det sværeste at styre. Bortset fra at jeg er antisocialdemokrat, så er det dog rart at vide at Carsten Hansen har bevaret de gode naturlige og medmenneskelige interesser. Det lover trods alt godt for fremtiden.

Jamen Jacob N – hvis du savner Ann Bille så kan du bare kigge på Signe V. Bentzen brevkasse på E.B. hvor hun rigtigt slår sig løs under navnet Ann J.

Unødvendigt at sige at ALT er mandens fejl….

Citat: “Julefrokoster er sexchikane”

Øhhh håber jeg ikke. Vi er kun mænd til vores firma julefrokost :(

“Øhhh håber jeg ikke. Vi er kun mænd til vores firma julefrokost :(

Det er selvfølgelig ikke sexchikane, MEN det er kønsdiskrimination!
Der SKAL være mindst 40% kvinder der deltager i Julefrokosten.

“Sagen startede iefteråret 2009, hvor ledelsen af den social¬demokratiske gruppe og partiets presse- og analyseafdeling holdt en medarbejderfest i Tivoli. Ifølge Stiftstidendes oplysninger på den fashionable Cafe Ketchup. Der blev spist og drukket og ud på aftenen kørte en del af selskabet videre til Copenhagen Jazzhouse. En anden del gik på andre værtshuse, atter andre gik hjem. Carsten Hansen, som på det tidspunkt var gruppeformand og en mægtig mand i det socialdemokratiske landskab, tog med de unge på Jazzhouse, mens flere af de lidt ældre tog hjem eller andre steder hen. Det var på Jazzhouse, at den cirka 30-årige sekretær følge sig forulempet af Carsten Hansen. Ikke fysisk, men verbalt – det er parterne enige om. Hvad der præcist blev sagt, er der derimod mere delte meninger om. Der er dels den version, at Carsten Hansen kun skulle have spurgt sekretæren, om ikke hun trængte til en ny mand. Andre kilder siger, at der blev sagt mere – uden dog at komme ind på hvad.
Carsten Hansen er kendt som en mand, der ikke foragter livets goder. Han kan godt lide en fadøl, tager gerne en smøg til og hvis maden er en anelse gammeldags og gerne med sovs til, gør det ikke noget. Han er kendt for at lade de løse bemærkninger sidde meget løst og kendere af ham siger, at han sagtens kan have sagt noget, som af sekretæren blev opfattet som krænkende og grænseoverskridende. Han taler ikke nødvendigvis det samme sprog som moderne, unge kvinder.
Det står ikke helt klart, hvor beruset Carsten Hansen egentlig var den pågældende aften. Her er også forskellige versioner: En version siger, at Hansen havde fået en del rødvin på restauranten i Tivoli og kun fik en enkelt øl på Jazzhouse. En anden version siger, at han var rimeligt beruset og blev hjulpet ud i en taxa ved 3-tiden.
Så skete der ikke mere. Intet. Før ud på foråret 2010, hvor det kom frem, at sekretæren havde følt sig forulempet. Der afstedkom, ifølge Fyens Stiftstidendes kilder, en samtale mellem Carsten Hansen og sekretæren, hvor han undskyldte, hvis han havde forulempet hende. Herefter er der lidt uklarhed over forløbet: Men omkring otte måneder senere, altså over et år efter middagen i Tivoli, bliver sekretæren sygemeldt og fagforeningen HK er inde i sagen. Altså i slutningen af 2010 eller starten af 2011

Jeg har arbejdet på arbejdspladser med mænd og hvis det er sexchikane så har jeg godt nok mange forlig til gode og også større end det!!!
Der ryger da altid lidt sjove bemærkninger igennem luften på en arbejdsplads- og jeg har da også fået tilbudt lidt af hvert!
Og skal der virkelig ikke mere til så erklærer jeg mig omgående skyldig i rigtig mange tilfælde af sexchikane mod mandlige kollegaer ;)
Herregud og når man så holder julefrokost så fyrer man endnu mere **** af… og hvad så? Man skal sg* heller ikke være FOR sart

• Hold da op, så var han så fuld at han måtte med Taxa hjem?
Det vil sige han havde fået mindst 2 øl og havde en promille på mindst 0,5.
Ja jeg kan godt se at skandalerne tordner sig op med den slags beviser.
Igen,det var før han blev minister!

Det var dog heldigt for Carsten, at han ikke endte op, i en eller anden lyserød hotelseng, med kvinden der.
Det ville givet kunne have afstedkommet en anklage om voldtægt!

Det er snart på tide vi får udfærdiget kontrakter, hvor vi men underskrift vedkender os de aftaler vi indgår med hinanden.
For kvindernes skyld, og gæld.

Partitoppen senere må indgå forlig for ikke at havne i en reel faglig sag. Sikke en gang lort Berlinger. Dette forløb er helt efter bogen,venner Der har ikke været nok i sagen til en (reel faglig sag).
EB/BT JY udtale i andre artikler at hun stadigvæk er ansat, samt Hun Ingen ERSTATNING fik.

Godt indlæg.

Sidder blot i al stilfærdighed og tænker at man sandelig også kan blive en kende for nærtagende.

Hvis det forholder sig som beskrevet mht. Carsten Hansens bemærkning så synes jeg vi er kommet alt for langt ud.

Men måske er jeg bare mere robust og mere klar til at give svar på tiltale end de fleste andre ville være i den situation.

Sexchikane skal bekæmpes og stoppes, men der må vel være en “bagatelgrænse” også.

Go Lørdag.

Hvis påståede kommentar fra Carsten Hansen bevirker
dom for sexchikane, så får fagforeningerne travlt.

Så gør de jo også noget for deres medlemmer!

Noget tyder på at Hun er blevet rådgivet at
hændelse er lige med Sexchikane.
Prøver at presse S på denne pinlige sag..

Sådan en alkoholiker og han har været/er gruppeformand.
Smid sådan et pjusk ud af partiet, eller det er måske typen på en god Socialdemokrat.
Vor herre bevar os!!!

Jeg har som mand været udsat for flere Klamme
ting som en hånd på låret, klap på numsen ja, Sex tilbud fra flere Kvindelig kollegaer /chefer.
Til div. Fugtige personale fester.. Jeg er ikke så sart, men skægt at se hvor dårligt/flove mange
Kvinder har det mandagen efter på job..
Hvis jeg nu anmeldte dette bliv jeg helt til grin Hvorfor
Kvinder og Sprut…
Sexchikane er noget gris…

Jeg synes det er svært at afgøre, hvad der lige er sket i denne sag, men hvis Carsten Hansen kun har stillet det ene spørgsmål til kvinden, virker det overdrevet med en sag om sexchikane.

Men generelt synes jeg, at det problematisk, når ledere og chefer drikker sig fulde sammen med de menige ansatte og opfører sig lige så dumt og/eller løssluppent. Der er stor forskel på at gøre tilnærmelser til en jævnbyrdig og til en underordnet, som man står i et asymmetrisk magtforhold til. Det kan være lidt mere ubehageligt at sige klart nej, hvis man er nervøs for om det får konsekvenser for ens arbejde. Jeg synes ikke, at dette er et spørgsmål om mænd eller kvinder, men et spørgsmål om hvilken status man har på arbejdspladsen eller i organisationen. På min tidligere arbejdsplads blev en af de kvindelige ledere til en fest meget fuld, gramsede på forskellige mænd og endte med at være sammen med en af dem. Det var ret problematisk da denne mandlige medarbejder nogle måneder senere blev fyret (af andre årsager).

Jeg synes ikke bare man kan sige, at julefrokoster er skemalagt sexchikane. Jeg synes i stedet, at ledere må holde sig ædru og opføre sig ordentligt, eller holde deres egne fester, hvor de kan flirte med hinanden og hvad de nu har lyst til, uden at nogen føler sig i klemme.

Hvis man er blevet fysisk forulempet – befamlinger m.m. op til forsøg på voldtægt, kan man tale om sexchikane i forbindelse med julefrokoster.
Men verbal sexchikane… Alle og enhver ved, at hvor sprutten går ind, går forstand og hæmninger ud. Vil man ikke udsættes for “kærlige” kolleger eller personer, der lægger op til nærkontakt af forskellige grader, må man holde sig fra danske julefrokoster.
Den kulturelle baggrund for julefrokoster er faktisk, ligesom ved romernes saturnaliefester, at man kaster sig ud i at feste på fuld kraft; inklusive korporlige initiativer overfor det modsatte køn.
Jeg siger ikke, at der skal være fri jagt, men på den anden side: Man kan snart ikke være her for politisk korrekthed.

Hvor sippet kan man være ? for år tilbage da det blev “moderne” at anklage “enhver” for sexchikane,gik der en vittighed rundt der lød: Er man over 40 år,så er sexchikane et personalegode.

Hvad med alle de mænd der er ofre for sexchikane af deres kvindelige chefer. Hvorfor er det lige, at Lilleør ikke interesserer sig for dem og som alle andre kvinder kun mener at det er kvinder der er ofre (typisk stereotypt)?

tænk jeg har i 20 år været til julefrokost og aldrig oplevet lummerfise.

den eneste mandlige kollega som har været en lummerfis var lummerfis hele året – men han har også en baggrund i militæret.

Kathrine Lilleør.
Du har ikke den FJERNESTE anelse om hvad der er foregået og ikke foregået til den julefrokost, så hvor grotesk er det at du begynder at lave larm, dømme og konkludere på den “baggrund”. De “oplysninger” der er fremme i sagen kommer via partiets spindoktorer, og ikke overraskende er det her igen socialdemokraten der fremstilles som et sagesløst offer. Om det er sådan eller ej, er der ikke ret mange der ved, og de få der gør, er garanteret bundet af tavshedserklæringer i forbindelse med forliget, hvilket jo så ærgerligt nok giver grobund for de medieliderlige til at føre dem selv frem på andres tragedie.

Forurettede kvindes alder og udseende i betragtning, var hun ikke udsat for sexchikane; hun blev tilbudt et personalegode.

Anklage om sexchikane en meget alvorlig sag.
Men hvad er sexchikane, er det en forkert/frækt tilbud/tiltale ved den forkerte lejlighed..
Eller venlighed der misforstås.

Den unge, fraskilte sekretær var måske lidt sårbar.
Jeg mener, går man til fest, skal man huske sit
Gode humør samt overbærenhed.
Er man selv med på en (frisk) bemærkning, må man tåle igen..

En storm i et glas vand!

God artikel, fulstændig enig. Retorikken er helt gal her i denne sag – grotesk at ekstra bladet, Bent Falbert og andre løgnagtige fjolser kan slippe afsted med at hænge Carsten Hansen ud, og bruge ord som sexchikane, sexmonster, liderlig og forudlempet. Synd at man vælger at indgå forlig med HK, en bedre løsning havde været at fyre hende, for at et intrigant, pengegrisk idiot med dårlig dømmekraft.

Hvor er det opløftende for direktoratet for ”takt og tone” at se opstanden fra pøbelvældet, herunder deres velplaceret forargelse over en mands vederstyggelige kommentarer til en ung dame. Ja, man får helt lyst til et lille glas, men naturligvis også kun et enkelt.

Gid Danmark forsætter denne kurs mod slemme sexmonstre der er så fæle, at de fine damer må bo på lukkede etager når de frekventere offentlige rum. Gid Carsten Hansen må vaske sin beskidte mund i sæbe. Sådan en gadedreng.

Verden er af lave, og gammel-mor og tante Møge vender sig i graven.

Mænd som tror deres opmærksomhed er et personalegode – er vist over 60.

Taler ikke om de i venstre har med sagen at gøre
direkte, jeg taler om at der er ret mærkeligt at en sag lækkes, som er forhandlet på plads, det var storm i et glas vand, hvordan den skal pustes op på forsiden af tabloidpressen pludselig, og skriges ud på TV. Der er jo ingen, der har lidt overlast, det er en dumsmart bemærkning, som CH beklager, fortryder og undskylder over for den ansatte. Den sag er afsluttet, hvem har interesse i den findes frem fra fortiden? Og mistanken er altså på en venstrevælger.
Og der har ikke været tale om erstatning, blot at kvinden kunne blive i sit job, sådan fremstod det i går.Og de er enige om ikke at kommentere herpå.

højreorienterede avis. Tak og farvel.

De fleste Mænd er nogle svin.. lummerheden kender ikke politiske grænser..

Så er den potte ude.

Carsten Hansen drikker nogle bajere på god gammeldags vis og bliver LATTERLIG overfor et fruentimmer.
HERREGUD !
Det har jeg sku gjort mange gange …
Lad den, der er REN kaste den første sten.

Venstres-karakté-mordere
Ikke at det ikke kan være klamt, men Carsten Hansens “se-chikane-sag” som sikkert har været krænkende er hvad kvinder oplever mange gange i løbet af et år, og jeg ville have kunnet være multimillionær om jeg havde ført sag og vundet for alle de gang jeg har oplvet noget tilsvarende.

om man så var så heldig at alle sjofelheder og sexuelle anmasninger fra mænd, man ikke er interesseret i kun var verbale…Så er hans brøde heller ikke værre i mine øjne. Han har betalt erstatning og undskyldt. Og karakteren/indholdet i sagen er så relativt småt, så nu må hans brøde altså være ovre, når han i øvrigt holder sig på måtten…!

Jesus vidste, hvad han gjorde, da han omgav sig med 12 mænd.
Ikke noget med fumleri under kjortlerne.
Den sidste påskefrokost endte ikke så godt, men de foregående var formentlig rigtig hyggelige.
Der er ikke nævnt noget om det i Biblen.
Det skyldes formentlig, at deltagerne drak sig i den grad i hegnet, at de ikke var i stand til at huske noget som helst.

Må gå ud fra at kvinden var ædru, -siden hun kunne mobilisere åndsnærværelse nok til at få rejst en sag på VVS-manden fra Odense. (Eller som en anfører; muslim, for så er fanden

………løs i Laksegade.

Hvis Hr. VVS-Hansen fra Odense er CHEFEN under festen, så burde han tænde reaktor to, -og ikke drikke sig i hegnet som een skriver.

De fleste Mænd er nogle svin.. lummerheden kender ikke politiske grænser..

Skrevet af Karen F, 26. november 2011 kl. 18:37

Det skal du ha lov at mene Karen. Jeg mener ikke at de mange kvinder der har kommet med lumre tilbud til mig…såggar min kvindelige chef er nogle svin. Heller ikke selvom jeg ikke var interesseret. Jeg smilede bare overbærende og så var den ikke længere. Jeg er også gentagne gange blevet “befamlet” som man kalder det når man bliver taget på røven af fremmede på natklubben. Det er da bare til at grine af. Tror kun det er kvinder der kan få psykiske lidelser af den slags. Når man er fuld opfører man sig anderledes end når man er ædru. Det ved man da før man går med til festen.

Som sagen er beskrevet giver det ingen mening at tale om sexchikane. HVIS det forholder sig som beskrevet, forekommer sagen at være håndteret særdeles klumpet, hvad K. Lilleør også er inde på. – Kan det virkelig forarge, at nogen bliver godt overrislet under en julefrokost?

Som andre er inde på : der er tilsyneladende mange mænd der hader kvinder blandt danskerne, og som er parat til at skyde kvindelige skribenter en masse ting i skoene, som samme skribenter slet ikke har lagt op til.

@Bjarni Jensen… Sig mig Bjarni, har du OVERHOVEDET læst indlægget? Katrine rammer nogen gange lige på, andre gange i en anden dimension. Denne gang er den ret skarp. Lad nu være med at ramle læs på de store tomme tønder uden overhovedet at forholde dig til det faktiske indhold..!

Hvor er det dog en utiltalende holdning du lægger for dagen her, Lilleør! Måske du har lyst til at definere for os hvad sexchikane så er? Skal chefen nusse ens nosser før det er sexchikane? Eller være mere eksplicit i sine uønskede tilnærmelser? Hvad skal der til før der er tale om sexchikane?

Der bliver fjernet indlæg konstant i denne debat. Det er rystende Kathrine Lilleør. Du har både smagsdommere og meningsdommere i dit harem. Hva bilder du dig ind? Vil du ha en fri debat – eller er du bare en “kostskole”?

Hvis man skriver et indlæg, så skal man også være klar til tæsk og andre meninger. Ellers så skrub af…. Så hører du ikke hjemme i en offentlig debat.

@ Lise, der skal ihvertfald mere til – end Carsten Hansens “forbrydelse” Ellers bør du nok ikke gå til julefrokost. Du er lige snerpet nok.

Hvis jeg lavede en film over kvinders “julefrokost”, så ville den hurtig blive censureret.

Jannie Larsen, 26. november 2011 kl. 14:06

Hvis dit skriv holder stik, er den påståede ‘sexchikane’ sket i efteråret 2009 og det kan da undre, at sekretæren først påtaler det i foråret 2010.

Måske har hun været uduelig, fået en fyreseddel og SÅ set sig nødsaget til at trække sexchikane-kortet?

Til gengæld kan det jo ikke undre at Venstre igen igen laver en sviner, for at flytte fokus fra egne betændte sager!

Fuldstændig enig. Jeg tror det handler om stil – Carsten Hansen er oldschool socialdemokrat – måske partiets sidste ægte arbejder med jyske aner. Den unge partisekretær har sikkert en meget anderledes og mere kontrolleret adfærd – og hun ligger derfor andet og mere i hans bemærkninger. Men helt ærligt forstår jeg ikke, at man som kvinde trækker sexchikanekortet med mindre man enten er udsat for noget fysisk eller for længerevarig interesse fra en overordnet, som man høfligt har forsøgt at afvise, men uden held. Det kan så nemt blive til afpresning over for en gift mand, som også er i mediernes søgelys.

Jamen dog, hvor utroligt!!
Påtænker nu, at afholde mig fra at deltage i næste weekend`s julefrokost. Er nemlig ikke sikker på ,at jeg kan overholde Emma Gad`s takt og tone kodex.
“Højvelbårne frue!frøken, monne jeg ærbødisgt udfritte Dem ,om De ikke kunne tænke, at hengive deres smukke legeme til en Dem hengiven gentleman”
Bvadr,bvadr bvadr……

Vil bare sige til Morten Larsen og Bo Kristensen (som der har skrevet glimrende indlæg her der forsvare at mænd også skal have lov til at væreliderlige af og til), at de kan være glade for at de ikke lever i Sverige..
På baggrund af Julian Assange sagen, kan man nu konkludere, at det er blevet ulovligt i Sverige at miste rejsningen under samleje… Mr. Assange står ihvertfald anklaget for noget i retning af “at have pillet med sit kondom under sexakten..”
Så op med humøret drenge.. Det er ikke så slemt i Danmark – endnu…

“Julefrokost”, og “sexchikane”, kan let kombineres.

For mange år siden, i et stort firma oplevede jeg det samme, en “halvgammel” chef, (fyldebøtte) opførte sig uforskammet overfor en “elev”. Min ind gribning, (også i fuldeskab), set ud fra “chefens” side, nok opfattet, som en provokation, måske også fra “eleven`s” side. Der skete bare noget, som “jeg”, mente var forkert, og derfor sagde “stop”.

At “tosseriernes” julefrokoster, lander et forkert sted, er kun ,at betragte, med “betragteren`s” synspunkt, og bør ikke være “almengældende”, jeg valgte, at sige “stop”, chef, den går ikke, og blev ikke fyret.

Når “jule frokoster”, ofte, bliver smidt ud i “æteren”, og bedømmes, som “sexchikane”, fyldt med “tobak og spiritus”, kan jeg meddele, at jeg har oplevet: Flere “julefrokoster”, hvor alle “deltagerne”, med “respekt” (i fuldeskab), for sig selv og deres partnere, har nydt “frokosten” i fuldeskabet`s unaturlige værdiløshed. En “fornøjelse” alligevel. Som “prædikant” vil du nok mene, at, et sådant “jule eventyr”, er landet udenfor dine grændser, men alligevel, kan tilhøre “LIVET”.

@Mikkel Sørsensen: Jeg tror ikke at HK ville have kunnet få et forlig hvis det var alt der blev sagt, og selv om det var, så er sexchikane ikke kun et spørgsmål om præcis hvad der sker, men hvordan det opfattes, og om hvordan det udvikler sig efter at den forulempede har sagt fra.

Det er alene et spørgsmål om Hvordan, kvinden har valgt at opfatte!

Heldigt for Carsten, at kvinden ikke valgte at opfatte det som fuldbyrdet voldtægt.

Mindre heldigt gik det for de tre store drenge, der måtte tilbringe et års tid i fængsel – bare fordi en kvinde valgte at opfatte hendes ønske om “opmærksomhed”, som mistolket af de tre drenge.
Hun fik ikke tilstrækkeligt med penge, kontant – og var ikke medlem af HK.

Hvis nu kvinder selv kunne tjene tilstrækkeligt – ved at arbejde fuldtid, gennem et helt liv, i det private arbejdsmarked – ville de ikke have behov for mænd.
Det er derfor vi har lige løn for lige arbejde.

Det skulle være forbudt, at kvinder deltager i Julefrokoster.

@Katrine Lilleør, du har vist ikke forstået det. Det er ikke din opfattelse af en situation, der er afgørende. Det er situationens målpersons.
Og den, der føler grænseoverskridelsen, kan være mærket for livet.
Det er et tillidsbrud.

Din bemærkning om “lettjente penge” er direkte anstødelig.

Og bemærk at gerningsmanden indgik forlig – altså erklærede han sig enig, formentlig med tanken, at han reelt stod til en endnu større konsekvns, hvis han ikke kom hende imøde og fik lukket sagen.

Og vi lader lige denneher fra din kronik stå et øjeblik:
Carsten Hansen var faktisk i sin beruselse mere høflig, end så mange andre mænd er ud på julefrokostnatten – for han spurgte i det mindste først.

Skrevet af Jens Nielsen, 26. november 2011 kl. 13:39
Ja jeg skal i alt fald ikke nyde noget. Jeg venter altid til kvinden selv henvender sig, og så spørger jeg; Hvor meget koster det?

:-) :-) :-)

@ bjarke hansen, 26. november 2011 kl. 18:50

Najh, det gjorde Jesus jo ikke udelukkende.
Den ene var hans hustru/elskerinde Maria Magdalena.

Øhh… vil det sige, at hvis man drikke sig tilpas fuld, så er det ok at genere kvinder?

Kan ikke følge din logik… eller i min optik mangel på samme.

Har lagt mærke til, at tiden har ændret sig en del, nu bliver magtmænd også knaldet og dømt for sædelighedsovertrædelser… og også for at chikanere kvinder.

Personligt er jeg meget glad for denne “historie” idet den cementerer hvad man har kunnet ane var situationen
i dagens danmark:
Ingen historie er for lille til at den borgerlige presse(B.T,Berlingske Tidende, Jyllands Posten og TV2) undgår at prostituere sig for at gå Venstres ærinde.
Engell skreg op om Loft sagen som den eneste ellers var den blevet forbigået!
Nu skriges der op om Carsten Hansen sagen for at forsøge
at hjælpe Troels Lund Poulsen i en sag som handler om embedsmisbrug af sydamerikanske dimensioner.
Hvis ikke den “forurettede” havde lugtet penge fordi det var
en formand for socialdemokraterne havde der aldrig været en sag.
Hvis dette var en sexchikane sag ville der være ca.3-400.000
sager om året i DK!
Er selv borgerlig men synes den nyfascistoide borgerlighed
der hersker i landet p.t.
lugter af l…!

Jeg kommer lige i tanke om en dom.
En retslig en altså.
Det var en virksomhedsejer, der sagde noget til en bøsse, som bøssen ikke syntes om, at høre.

Retten dømte virksomhedsejeren at betale 100 000 kr i tort til bøssen.

Ja… kvinder og bøsser ved man aldrig hvor man har.

Vil i øvrigt give dig ret i, at pressen ikke har lavet meget andet end personforfølgelse af diverse medlemmer af den nye regering… det er lidt enerverende.

Skrevet af Katja Petersen, 27. november 2011 kl. 14:52
Har lagt mærke til, at tiden har ændret sig en del, nu bliver magtmænd også knaldet og dømt for sædelighedsovertrædelser… og også for at chikanere kvinder.

Katja, du har ret tiden har ændret sig. Kahn blev offer for tidens tand. Er det ham du tænker på???????

Skrevet af Katja Petersen, 27. november 2011 kl. 14:52
Øhh… vil det sige, at hvis man drikke sig tilpas fuld, så er det ok at genere kvinder?

Katja det er aldrig i orden at genere nogen. Verden er bare desværre sådan at man kan risikere at møde nogen der ser anderledes på det. Jeg er alt for stolt til at jeg ville lægge sag an mod en der generede mig. Ville bare gå min vej (er iøvrigt tit blevet antastet af kvinder når jeg er i byen. Hvis jeg havde et job hvor chefen generede mig i en grad jeg ikke ville finde mig i, ville jeg da bare sige op! Forstår ikke man gider arbejde sådan et sted selvom man vandt en retsag. Kvinder har ikke meget stolthed i sig.

@ Michael Jensen.
Jeg tror, at det er konsekvensen af bøssernes magtmisbrug med deres trusler om diskriminationssager og særlige hatecrimesager osv.
Bøsser kan jo få meget igennem til deres fordel blot med argumentet, at de er bøsser.
Uanset deres egen opførsel.

Det er for mig at se for åndsvagt det her. Hvad sexchikane er der ved at spørge en kvinde-trænger du ikke til en ny mand?-.Sexchikane er hvis man imod en kvindes vilje, forulemper hende. og hvis hun, fordi hun er bonnert har gjort opmærksomt på hun ikke kan lide intimnærgående hentydninger, og man så alligevel bliver ved. Ellers er det officiel puritansk moral som man prøver at presse igennem, med så lille ubetydeligt eksembel, som jeg personligt intet chikanerisk kan se i. Skal enhver form for menneskelig nærhed forbydes på en arbejdsplads?

@ Bo
Kahn blev offer for sin seksualitet… han har overfaldet en ung fransk kvinde, endda en fra hans eget parti…hun har i øvrigt fået et blakket ry på den bekostning… jeg tænker ikke på stuepigen, er ret sikker på hun har kørt noget afrikapxs af.

Hvad sagen vedr. Carsten Hansen angår… ja, så er der ingen medier, som har andet end en julefrokost og et forlig at bygge evt. beskyldninger ud fra… smiler… man kan sige, Lilleør i sin blog bare løber med sladder.

Skal man le eller græde over artiklen: derfor-er-hver-tredje-utro

Sikke noget vås, hun siger.
Og hun kan øjensynligt heller ikke overskue procentregning.
Eller er det hele bare hendes jaloux manipulering?

For pokker da. Man lever kun en gang.

Siden klør konge var knægt har det været en kendt sag at voksne mennesker M/K har “drifter”, som ovenikøbet vælter ud af skabet når der tilsættes alkohol i visse mængder.

De samme voksne M/K ved det, og de ved især, at julefrokosten løsner tungebåndet, lynlåse, elastikker, blonder og andet ukristeligt set med pavens øjne.

Hvis Corydon (Denne vel nok mest fornuftige person hos sosserne) har lavet en “deal” med HK, foranlediget af blikkenslageren som er sygehusexpert, -så tror jeg mest på, at der er kvalificeret stof som baggrund. Ikke at jeg er interesseret i hvad. Jeg gider bare ikke længere at dette landsbyministeremne skal stjæle dagsordenen fra væsentlige emner.

Man bør skelne mellem de to ret forskellige situationer. Sexchikane er noget der påvirker arbejdsrelationen i det daglige. Det er hvis lederen bevidst og vedvarende benytter sin overlegne position til, på en intimiderende måde, at udsætte medarbejderen for en seksualiseret adfærd.

Ved julefrokostudskejelser er problematikken anderledes. Har man bare én gang, ved en sådan lejlighed, oplevet en kollega opføre sig helt åndsvagt, vil det for altid påvirke synet på vedkommende. Og dette uanset hvor fornuftigt han/hun ellers opfører sig til dagligt. Derfor burde en vis adfærdskontrol ved disse lejligheder, primært være et spørgsmål om egeninteresse.

Hvis meldingerne om, hvad Carsten Hansen har sagt står til troende, er det under alle omstændigheder helt urimeligt at tale om sexchikane. Hvis der skal så lidt til, vil konskvensen være at enhver leder, i enhver situation, skal have fuld kontrol over hvordan selv den mindste bemærkning vil blive opfattet. Det vil undlægge medarbejderrelationen et nærmest totalitært kønfikseret åg.

Carsten Hansen bærer dog et stort medansvar, fordi han har deltaget i et forlig. Hermed er der jo under alle omstændigheder helt officielt en “sag”, hvilket har givet Ekstra Bladet den nødvendige begrundelse for at kunne tvære løs i emnet.

Carsten Hansen kunne have gjort andre ledere og ligestillingen en stor tjeneste, ved at insistere på at det aldrig ville kunne være relevant med mere end allerhøjest en personlig beklagelse overfor kvinden.

Der var, og er måske stadig en bevægelse i tyskland, som kaldte sig “Kirche von Unten”.
Der er måske også en bevægelse, som kan kalde sig “Kirche von Hinten”!

Hvorfor er mit indlæg under behandling?
Fejler det noget alvorligt?

Jannie Larsen, 26. november 2011 kl. 14:06

” Og bemærk at gerningsmanden indgik forlig – altså erklærede han sig enig, formentlig med tanken, at han reelt stod til en endnu større konsekvns, hvis han ikke kom hende imøde og fik lukket sagen”.

vrøvl.. Der har aldrigt været en sexchikane..

Fakta er;
Ingen erstatning ved forliget, samt hun er stadig ansat.

Fordi jeg har lidt kenskab til sagen.
Ansat Hk Fag.

Jeg ved at hun under forliget har trukket sin påstand tilbage.Der var ikke hold i det hun påstod.

HK fag. kører gerne en faglig sag hvis der begrundet mistanke..

Hele den sag om sexchikane er historien om en kvinde der var sårbar efter sin MEGET Tragiske og Ulykkelige Skilsmisse, som alle i partikontoret
kendte, Carsten går op om hans ansatte trives.
men fik udtrykt sig sårende. Derfor.
DETTE ER SANDHEDEN INTET ANDET..

Samt denne “Nyhed” er plantet af vÆnstre for svine
HTS igen..

Nej Carsten er ikke min kop te.
Men jeg gider bare ikke se på vÆnstres heksejagt

Jesper J, 27. november 2011 kl. 19:38

Det anede mig, at det kunne været noget sådant.
En skilsmisse hun havde det rigtig skidt med, og muligvis manglende popularitet på det frie marked.

Det var så også en ufølsom bemærkning fra hans side.

Det er vel egentlig tit fagforeningers advokater, der puster noget op, som parterne ikke selv ønsker, og tvister det til noget andet.
Det lever de jo af.
Og forligssager er i det hele taget noget fordækt noget, der ikke burde foregå.
De giver grundlag for afpresning, myter, osv.

Skrevet af Katja Petersen, 27. november 2011 kl. 16:59
Kahn blev offer for sin seksualitet… han har overfaldet en ung fransk kvinde, endda en fra hans eget parti…

nej hun har skam trukket sin anmeldelse tilbage, og han var forinden offer for stuepigen selvom mobilaflytninger at det var et afpresnings setup. Det var dette der førte til at han blev afsat.

@jenni christensen
Har lidt svært ved at se at det er de homoseksuelles skyld
at Carsten Hansen sagen er blevet blæst op i pressen?
Men igen, ifølge den tidligere statsminister er det
skolepatruljerne og vejarbejde som er skyld i de trafikale
problemer så…

Nu har hun været udsat for en ret ekstrem hetz i Frankrig, og valgte derefter at trække sine anklager tilbage… i øvrigt anklager hun fremlagde for mange år siden – også før sagen i US begyndte.

Jeg tror ikke på ham… smiler… og det ville være rart med en enkelt holdning fra dig, du virker lidt som en, der bare hægter sig på andres udtalelser.

Har familie i Afrika… og har derfor hørt historier som den, den afrikanske stuepige kom med før, mener denne historie er færdig… griner… måske lige bortset fra, at en verdensmand, var dum nok til en gang sex med en stuepige.

Holder derfor fast i, det mandens problem med at styre sig selv og sin seksualitet, der fældede ham.

@Jenni Christensen

Du skriver, at Lilleørs bemærkning om lettjente penge er direkte anstødelig.

Det må man sige, at dine bemærkninger om bøsser også er – særligt denne:

“Bøsser kan jo få meget igennem til deres fordel blot med argumentet, at de er bøsser. Uanset deres egen opførsel.”

Hvor får du sådan noget generaliserende sludder fra?

@ Jesper J

Er selv HK’er… vil lige gøre opmærksom på, at dine offentlige udbredelse af såkaldt “insider viden” gør mig utryg ved forbundet.

Nå… der skulle have stået udtalelser

Beklageligvis overlevede mit svar ikke behandlingen.
Jeg gør endnu et forsøg.

“Najh, det gjorde Jesus jo ikke udelukkende.
Den ene var hans hustru/elskerinde Maria Magdalena.”

Der er kun meget ringe belæg for denne opfattelse i skriften, men enhver kan jo udlægge den efter forgodtbefindende.

Jeg for min del tror, at det til tider gik ret vildt for sig.
Hvem ville f.eks. finde på at traske rundt på Geneseratsøen i ædru tilstand?
Jesus var mange ting, men at han var et hængehoved er der ingen beretninger om.

bjarke hansen, det var ikke skriften, jeg henviste til. Den er jeg ikke så godt hjemme i, at jeg kan hævde hvad der ikke er i den. :)

Jeg tænkte på den sidste nadver, hvor der en kvinde ved siden af Jesus.
Maleren må have haft en eller anden form for kilde for at male de 13 tilbords sådan.

Nikolaj Thomasen,

Det er skam ikke sludder.
Der er oprettet særlige gunstige rettigheder for bøsser, og det er etableret særligt skærpende omstændighed, når det er en bøsse. Bøsser har fået en særlig fordel.
Den betegnes hatecrime.
Og det er uanset hvor groft grænseoverskridende og brækfremkaldende afvigende bøssen opfører sig.
Bare det, at han siger til politiet, at han er bøsse, så bliver verden lagt for hans fødder.

Bøssen, som dommeren tildelte 100 000 kr fordi bøssen syntes, at virksomhedsejeren, som bøssen var ansat hos talte, som bøssen ikke synes om der skal tales til bøsser, kan du da nok se, er helt ude i hampen særbehandling for en mundtlig ytring.

Det sættes i relief, når man ser erstatningerne til piger, der er blevet voldtaget og korporligt sexmisbrugt i årevis i barndommen.

Omkring samme tidspunkt, som Retten gav bøssen 100 000 kr for ingenting, gav Retten 10 000 kr til en mor, hvis 16 årige søn var blevet tæsket ihjel med et baseballbat af tre lømler.

“Omkring samme tidspunkt, som Retten gav bøssen 100 000 kr for ingenting, gav Retten 10 000 kr til en mor, hvis 16 årige søn var blevet tæsket ihjel med et baseballbat af tre lømler.”

Skal de 10.000 kvinder modtager, fordi det var en søn der blev slået ihjel, ikke modregnes i hendes sociale ydelser?

Hvor meget modtog faderen i erstatning?

Bøsser og kvinder er svage og skal derfor beskyttes ved særlovgivning.
De har ikke så mange penge – fordi de ikke kan arbejde så meget – Derfor kontant bidrag til de ydelser de ellers modtager.

Man må ikke sige grimme ting til kvinder og bøsser, og man må heller ikke køre over for rødt lys.
Det er vel enkle nok regler at følge!

Vil en arbejdsgiver ikke risikere, at komme til at køre over for rødt lys – så kan arbejdsgiveren bare lade være med at ansætte bøsser og kvinder.
Det er vel enkelt nok!

Det ville bare være så skønt hvis mænd kunne tænke lidt mere med det de har mellem ørerne end det de har mellem benene og det er uanset om de drikker eller ej, så kunne flere kvinder få noget fred for lumre kommentarer og befamlinger. Utroligt trist at holdningen er sådan blandt en del mænd at kvinder nærmest skal finde sig i sådan noget, da det jo er en julefrokost og herregud folk bliver jo sådan lidt lumre når de drikker osv. Bliv dog voksne, mænd.

@Jenni Christensen

Det er rigtigt, at man ikke må slå på folk fordi de er groft grænseoverskridende eller har en afvigende – og endda brækfremkaldende – karakter.

Men jeg skulle mene, at det er en regel, du burde være glad for.

Katja skriver
Nu har hun været udsat for en ret ekstrem hetz i Frankrig, og valgte derefter at trække sine anklager tilbage…

Katja skriver
Har familie i Afrika… og har derfor hørt historier som den, den afrikanske stuepige kom med før

Så du mener det er saglig debat Katja? Som du skriver så fastholder du at hans problemer med at styre sig fældede ham. På trods af der ikke er fældet dom. At hun trækker sin anklage tilbage kan du jo ikke bruge som argument for at manden er skyldig. At du har familie i Afrika???? Hvad nu hvis jeg fortæller dig at jeg har familie i Afrika og at jeg har hørt det modsatte?

Ann Bille
Der er stor forskel på hvordan mænd og kvinder reagerer på “lumre” kommentarer. Tro mig, det er ikke kun mænd der kan. Jeg har selv lagt øre til mange lumre kommentarer fra kvinder. Tager jeg ikke så tungt….tror man skal lade være at søge derhen hvor folk drikker hvis jeg ikke kan tåle det. Størstedelen søger vel i virkeligheden på en måde derhen, netop for at få en slags lumre kommentarer.

@Bo Kristensen: jeg ved ikke hvilken planet du er fra, men jeg kender ikke en eneste, inkl mig selv der ‘søger derhen, for at få lumre kommentarer. Jeg vil gerne deltage i julefrokoster med fx mine kolleger på arbejdet for hyggens skyld, for traditionens skyld og for det sociale og det SKAL og BØR ikke indebære at mænd som dig så mener at så må man tage det med. Det kan ikke være rigtigt at man skal være udelukket for julefrokoster hvis man ikke ønsker lumre kommentarer og gramseri. Dårlig undskyldning der minder mig lidt om voldtægtsmanden der siger ‘jamen hun ville selv’ ‘hendes mund sagde nej men hendes øjne sagde ja’.

Så igen, bliv dog voksen.

Ann Bille….som altid er der ingen nuancer i dine opfattelser. Jeg skriver ikke “en slags lumre kommentarer” bliver i din opfattelse til “lumre kommentarer”. Du mestrer ikke at opfatte metaforer og alene af den grund er hele din livsopfattelse utrolig snæver. Jeg gør alligevel her et sidste forsøg på at forklare hvad jeg mener. Når folk går ud i nattelivet tror jeg stadig på at langt størstedelen af dem der går der er for at danse og flirte og ha det sjovt med begge køn. Så “en slags lumre kommentarer” er et hint til at vi opfatter forskelligt hvad en lummer kommentar er. Men i bund og grund vil de fleste vel gerne bekræftes. Alle komplimenter kan jo med den rette misforståelse opfattes som lumre. Man kunne jo selvfølgelig starte alle sætninger med:”undskyld nu håber jeg ikke det bliver opfattet lummert men…..” Det kan ikke være rigtigt at man skal være udelukket for julefrokoster hvis man ikke ønsker at gi et kompliment fordi kvinder som dig synes det er iorden at du skal diktere hvad jeg må sige.

der skulle stå….

hov der er da noget helt galt….der skulle selvfølgelig stå: “Det kan ikke være rigtigt at man skal være udelukket for julefrokoster hvis man ikke ønsker at gi…..”

@Bo Kristensen: jeg dikterer ikke hvad du skal sige, men de fleste mennesker har det der hedder situationsfornemmelse og burde godt vide hvor grænsen ligger til det emmer af sexchikane, så i det mindste kan man opføre sig ordenligt.

jeg har svaret

@ Nikolaj Thomasen
I en retsstat skal alle være lige for loven.
Er du imod det?

Nu er den gal igen med mit indlæg. Det er under behandling. Forhåbentlig ender det ikke i et journalrum på Rigshospitalet.

Det billede, som du henviser til er malet af Leonardo da Vinci, der jo som bekendt var bøsse.

Kan det eventuelt tænkes, at har brugt en af sine unge venner som model.

Leonardo levede ca 1400 år efter hint berømmelige måltid. Det vil vel have været småt med overlevende øjenvidner.
Der er heller ikke nogen beretninger om, at der skulle have forkommet nogen form for sexchikane under dette eller for den skyld andre festmåltider, som Jesus har deltageet i.
Selv bryllupet I Kana, hvor gæsterne gik til den i den grad, at Frelseren måtte træde hjælpende til med beskænkningen, er sandsynligvis gået for sig uden episoder, som har været værd at tale om.

Faktisk er der i hele Det ny Testamente ikke en eneste beretning om, at Jesus på noget tidspunkt har været så overrislet, at han har måttet sendes hjem i en taxi.
Når man sammenligner det med den opførsel, som nutildags lægges for dagen af overklassens håbefulde poder, kan man ikke lægge ham til last, at han udnyttede, at han var søn af Den Almægtige.

Efter mit jeg-har-svaret-indlæg, lykkedes det mig, at få mine indlæg trykt, ved at omforme teksten.

Men nu er de fjernet.

Vorherrebevars.

Jeg prøver igen.
@ Nikolaj Thomasen. Har du ikke hørt om særbegrebet: hatecrime?

Bo Kristensen

Kvinden fra hotellet har ikke trukket noget tilbage.
Tværtimod har hun rejst søgsmål imod ham.

O.J. Simpson blev ikke dømt af det offentlige, men han fik en dom i det private søgsmål.

Den franske opførte sig meget mærkeligt, hvis han skulle antages at være uskyldig.

Hvde er det for en behandling, som mine indlæg usættes for?

Tak til Bo Christensen for stor beredvillig tålmodighed med sine meget fine påpegninger.
Jeg kunne ikke være mere enig.
Mvh

Undskyld.
Kristensen

Katja Petersen, 27. november 2011 kl. 22:56

Du kan roligt være tryg ved forbundet.

Læg nu mærke til Jeg Bekræfter kun hvad der er offentligt gjort. Ingen tænker på den kvindelige Assistent som bliver beskyldt for at anklage C. Hansen sin chef for “sexchikane” i medierne. Som intet har på sig.

Jeg kan desuden meddele at, at EB nærmer sig en injurie sag, fra Assistenten som jeg tro er anmeldt.
Fordi den Kvindelige Assistent vil renses for denne falske anklage, samt blive trukket ind et politisk Spin/spil for at udstille C. Hansen/ Socialdemokratiers troværdighed.

Vidnet er en Journalist….
Fordi der kører en del rygte, som ikke er sande.
Men det kommer nok ikke frem som top nyhed

Ja Venstre pressen har 4- DF 2 fuldtid ansatte “graver” ansat, i afdelingen for beskidte tricks.

Godt skrevet!
Til alle de foragede – om at man ikke skal drikke osv… come on…. i hellige skider….

Hvis jeg er foraget, er det på den nærtagende kvinde, som bør holde sig langt væk fra julefrokoster, med mindre hun mangler penge..

Efter mit jeg-har-svaret-indlæg, lykkedes det mig, at få mine indlæg trykt, ved at omforme teksten.

Men nu er de fjernet.

Vorherrebevars.

Skrevet af jenni christensen

Ja, også flere af mine

Berlingeren køre en del på spinet Ole S.
De praktiser selv stasi medtoder..

Rent KGB do… Ja moral Hmmm..

Ps Citat.
Så sagt på godt dansk det kommer til at svide til sin egen røv i sidste ende…..på din svinske tale skal du selv kendes..

@ Jette C

Det lyder godt… :-)… og det lyder også godt, at kvinden, der som du ganske rigtigt siger, uforvarende er blevet en brik i et politisk spil, bliver beskyttet.

@ Bo

Jamen Bo altså… smiler… igen ikke en selvstændig mening, kun hægten sig på andres meninger, og derfra tage stilling til dem.

Vi er uenige, og vil ikke blive enige… smiler… lige et godt råd, dit patos-halløj virker ikke på mig, så hvis du har brug for at argumenterer på et andet plan, end det du har lagt op til, så skal du tage dig sammen – og frem for alt udlægge en enkelt personlig holdning.

@ Jenni

Tak… smiler… så kan jeg lære at google, når der bliver påstået ting, jeg er usikker på.

Skrevet af jenni christensen, 28. november 2011 kl. Kvinden fra hotellet har ikke trukket noget tilbage.
Tværtimod har hun rejst søgsmål imod ham.

Jeg snakker ikke om kvinden fra hotellet. Men i den sag er han frifundet. Også selvom du og andre kvinder finder det mærkeligt, på trods af at man ifølge pressen har hørt den forulempede aftale det hele i mobiltelefon.

Skrevet af Ann Bille, 28. november 2011 kl. 14:03
jeg dikterer ikke hvad du skal sige, men de fleste mennesker har det der hedder situationsfornemmelse og burde godt vide hvor grænsen ligger til det emmer af sexchikane, så i det mindste kan man opføre sig ordenligt.

Men der er heller ingen der dikterer om du skal ta til julefrokost. Mener bare folk skal kunne tåle at man taler lidt anderledes når man har fået lidt at drikke. Det er faktisk min generelle holdning at man skal opføre sig ordentligt og ikke chikanere andre. Det er da ikke noget man kan begrænse til at indbefatte sex. Sikke travlt retssystemet ville få hvis chikane af alle arter skulle for retten. Tænk om jeg tog det nært når du skriver og sammenligner mig med en voldtægtsmand og skriver “så bliv dog voksen”. Det er da også chikane!

Det vil ikke undre, hvis det var kvinden der har lagt an på Carsten – fået en afvisning; “Du trænger vist til en ny mand”
Og i forsmåelse har manipuleret med sandheden!

Det vil være TYPISK kvinder.

Weekendens Julefrokost:
Kvinden; “Jeg ved godt jeg er gift, og har 3 børn, men når jeg ser dig, så får jeg bare sådan lyst til dig”

De kysser. En hob af andre kvinder griber ind; “Hvad har du gang i mand? Hun er jo gift!! – Skrid med dig”

Og han fortæller: “Vi bollede før hun blev kærester, med ham hun nu er gift med. Vi bollede mens de var kærester, og vi har bollet sammen mens de har fået de 3 børn de har”

Selvfølgelig er der ENKELTE kvinder, der er anstændige – ikke lyver, bedrager, boller udenom.
men bare enkelte!

Undersøgelser påpeger, at op til 70% af danske kvinder er deres mand utro, og at op til 33% af fædre, ikke er biologiske fædre.

Den eneste grund til at kvinder skaber sig og spiller uskyldige er, at når først vi får taget dem, i deres bedrageri, så stopper forsørgelsen af dem.
Hvem vil have en købekvinde – som mor til sine børn!?

Jette C, 28. november 2011 kl. 18:04

Jeg kan ikke tyde dit indlæg.
Gør du det mere klart? Eller er det bedst, du ikke gør?

Skrevet af Katja Petersen, 28. november 2011 kl. 19:44
Vi er uenige, og vil ikke blive enige… smiler… lige et godt råd, dit patos-halløj virker ikke på mig, så hvis du har brug for at argumenterer på et andet plan, end det du har lagt op til, så skal du tage dig sammen – og frem for alt udlægge en enkelt personlig holdning.

Hvad mener du med personlig holdning????? Det er helt absurd. Vi diskuterer om manden er dømt eller ej. Det har da ikke noget med personlig holdning at gøre. …….SMILER STORT :o)

Bo Kristensen, skrev Jeg snakker ikke om kvinden fra hotellet. Men i den sag er han frifundet. Også selvom du og andre kvinder finder det mærkeligt, på trods af at man ifølge pressen har hørt den forulempede aftale det hele i mobiltelefon.

Han er ikke frifundet, al den stund, at han ikke har været for retten endnu.

Tjah de samtidige oplysninger var, at pigen styrtede ud af hotelværelset og var temmelig rystet.
Og han hastede til lufthavnen og løj om, hvor han var.
Siden ændrede han forklaring flere gange.
Den angivelige mobilsamtale, du taler om, er givetvis, om den findes reelt, senere.
Hun har formentlig ikke turdet anmelde ham, hvad skal hun betale advokat med mod en hotelkonde på et dyrt hotel, men hun er blevet støttet, efter sigende af sin bror.

Du behøver ikke at sætte mig i bås med ‘andre kvinder’.
Jeg er fra en tid, hvor julefrokoster netop var til at ‘komme hinanden ved’. ;)
Og der gik såmænd ingen skår af nogen af den grund.

Jens Nielsen

Du må indrømme, at det er det mest snotdumme indlæg vi har set indtil nu. :-)

Jens Nielsen, 28. november 2011 kl. 20:12

Du har vist glemt, at sætte dig ind i sagen.

Hun var skilt.

Katja Petersen

Ikke forstået.
??

Skrevet af jenni christensen, 28. november 2011 kl. 21:13

Og han hastede til lufthavnen…
Hun har formentlig ikke turdet anmelde ham…

Jeg har også tit haft travlt og hastet til lufthavnen. Håber ikke det mistænkliggør mig. Hun har da anmeldt ham. Under alle omstændigheder er manden ikke dømt, men allerede fældet fra den politiske scene hvilket er essencen.

med hensyn til at sætte dig i bås med andre kvinder kan jeg ikke huske hvad jeg skulle ha skrevet om det med mindre du llige har afsløret at du også hedder Ann Bille

Og så tror jeg ikke jeg vil tærske langhalm på denne blog mere…tak

Så er hukommelsen ikke lang, Bo Kristensen, 28. november 2011 kl. 19:56
Jeg snakker ikke om kvinden fra hotellet. Men i den sag er han frifundet. Også selvom du og andre kvinder finder det mærkeligt,

Hvis din hukommelse var længere, ville du kunne huske fra sagen, der blev skrevet simultant dag for dag, at:
- Han blev anholdt i lufthavnen, hvor han hovedkuls var stukket af til, så hurtigt, at han havde efterladt væsentlige ejendele på hotelværelset
- hans mobiltelefon f.eks.

- han nægtede, at han havde været på hotellet umiddelbart før-da pigen kom løbende ud fra hans hotelværelse.
- han påstod, at han slet ikke var der, at han spiste middag på en restaurant med sin datter.[??]
- han nægtede totalt kendskab til pigen på hotellet.

Han blev nogle dage senere afsløret af DNA prøverne af hans sæd på hende.
- han ændrede så til – efter nogle dage – at det var frivillig sex. Ikke tvang.

Efter episoden var hendes bror i pressen.
Hun var så rystet og grædende og bange, at han frygtede for hendes ve og vel.
Ingen af dem vidste, hvem han var, før sagen kom i pressen.

>Jeg kan ikke tyde dit indlæg.
Gør du det mere klart? Eller er det bedst, du ikke gør?

Hun var så rystet og grædende og bange. Hende lederen af et værested for unge. Efter hun er foreholdt, at hun er fuld af løgn.

Tja eller også er det liderlig homofiles paradis der søger en mage de kan gifte sig med i den danske folkekirke.

Den danske folkekirke skal aldrig nogen sinde indrettes til vielse af bøssekale og andre sexficerede forekomster af oralsex. Heller ikke selv om lilleør støtter SF’erens manu sharen som tilfældigvis også er SF’er. Det lugter langt væk af politisk med lilleør og kirkeministeren i den danske folkekirke. Derfor skal lilleør fyres fra sit job da hun ikke kan se forskel på kirke og politik og i øvrigt støtter SF.

Tjae, som min gamle værkfører sagde for mange år siden, “I kvinder skal da tage det som et personalegode ” men nu går det hele op i opmærksomhed
og måske score lidt erstatning.
Tag nu og lev med hinanden på godt og ondt.

Man skal bare huske, at det, trods alt, ikke er alle kvinder der er fulde af løgn.

Kvinder er nogle grise.

Selvfølgelig er der ENKELTE kvinder, der er anstændige – ikke lyver, bedrager, boller udenom.
men bare enkelte!
Jeg har sgu også været vidne til meget
også mænd der lyver osv.

Mick B,

Det må være fordi, jeg er født i det forrige årtusinde, :-) men jeg forstår ikke hvordan og hvornår Danmark er blevet SÅ striks monogamt.

Hvorfor?
Man lever sgu da kun een gang.

af jenni christensen, 29. november 2011 kl. 23:30

Jo, fint nok det kniber bare for mange med ærligheden..
Meld dog ud, sig hvad du forventer og ønsker
Af hinanden, lav aftale.
Så intet skjult intet fordækt.
Mange vil bare det hele på engang, pludselig
går det bare galt, så har vi balladen.

Det er bare min mening..
Er selv fra samme tid jenni christensen.

Ja, det er slut med det monogame – vi skal så også lige have afskaffet, at mænd forsørger kvinder!

Når nogle kvinder kan tjene pengene til at betale for, særlige afdelinger for kvinder, så kan alle andre kvinder også.

Hvis mænd og kvinder skal finde sammen, så skal det være af kærlighed – og ikke fordi kvinden, som en tæge, vil suge af mandens penge.
Vi prostituerer samtlige kvinder når vi forsørger dem over skatten – gennem staten.
Sæt kvinder fri – lad dem selv tjene deres penge.

Skriv en kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites