Røde KVINFO
97 kommentarerYngre borgerlige kvinder blander sig markant mere i den borgerlige debat. Breaking News. Hip, hip, hurra! Ligestilling i fremmarch! Op med kvindesags-flaget i KVINFO’s hovedkvarter på Den Sorte Diamant, pift, klapsalver, skåltaler. Nånej. Det er jo kvinder med den forkerte politiske holdning. De har fulgt kurser på Cepos-universitetet, og Cepos kan KVINFO-direktør Elisabeth Møller Jensen ikke lide. Borgerlige kvinder, der mener noget om ligestilling og kommer talstærkt til orde, tæller ikke i KVINFO’s opfattelse af ligestilling. Kvindetegnsflaget glider på halv, idet direktøren siger: ”Cepos-segmentet har spændt ligestillingssagen for en liberal kampagnevogn for mindre stat og velfærd”.
Læs sætningen ti gange, for så enkelt kan afsættet for vores statslige skatteyderfinansierede forskningscenter for ”køn, ligestilling og etnicitet” formuleres. KVINFO’s vision er ellers, at man vil være ”frontløberinstitution” på ligestillingsområdet med en viden, der er ”teoretisk og videnskabeligt funderet”. Minus altså de ligestillingsprojekter, der – fy, hvor grimt – måtte smage af noget liberalt, mindre stat og velfærd. Skidt med at yngre borgerlige kvinder har fået en stemme i mediedebatten, for Elisabeth Møller Jensen er uenig i deres holdninger, og så tæller deres bidrag ikke i den rigtige ligestillingsdebat. Direktøren kvalificerer sit synspunkt med følgende betragtning:
”Det er altid godt for en debat, at der er en modpol. Men hvor der tidligere har været tradition for konsensus mellem blå og røde kvinder på ligestillingsområdet, så er tonen nu blevet meget fjendtlig, og der er ikke meget udveksling af synspunkter.”
Kan det være, at den ”tradition for konsensus mellem blå og røde kvinder”, som Møller Jensen begræder er gået tabt, hænger sammen med, at det fortrinsvist var røde kvinder, der havde ordet i mediedebatten? Der var konsensus mellem røde kvinder og røde kvinder, men den er nu irriterende nok bliver anfægtet af de blå kvinder? Om de blå kvinders synspunkter siger KVINFO-direktøren videre:
”De peger jo tilbage i historien, men svarer aldrig på, hvad vi skal gøre fremadrettet for at skabe et samfund, hvor der er bedre plads til ”det gode liv” med tid til børn og familieliv, og et rigt voksenliv sideløbende. Det er en klassisk problemstilling inden for feminisme og den gamle kvindebevægelse, men de borgerlige mangler at komme med deres løsning.”
Her er det ellers Møller Jensen, der med ”den gamle kvindebevægelse” peger tilbage i historien. Hun foretager den historieskrivning, der som det mest naturlige integrerer køn, ligestilling og etnicitet i en venstreorienteret dagsorden, som man derpå kalder ”den gamle kvindebevægelse”.
Nævn mig et politisk parti, der ikke har et program for, hvordan man skaber bedre rammer for, hvordan man kan arbejde og have familieliv samtidig. Hvis man mener, at ligestillingsspørgsmålet først og sidst handler om at komme med fremtidsbud på det gode familieliv og arbejdsliv, så har man politiseret ligestillingsspørgsmålet.
Eftersom Elisabeth Møller Jensens egne indlæg i den løbende debat notorisk lægger sig politisk op af rød blok, generer det hende naturligvis, at borgerlige kvinder har fået mere medietid i ligestillingsdebatten. For KVINFO’s direktør har for længst gjort ligestillingsspørgsmål til et politisk spørgsmål, der kun finder et gyldent svar i rød bloks partiprogrammer.
På den måde har Elisabeth Møller Jensen igennem et snart uoverskueligt antal år som direktør i KVINFO politiseret køn, etnicitet og ligestilling, der ellers er et stort og uigennemskueligt kulturelt felt, som det tjener vores samfund til ære at have nedsat et flot center til at varetage.
KVINFO’s mission er ”at formidle og stille forskning og viden til rådighed for en bredt interesseret offentlighed”. Smukt, ædelt og bestemt nødvendigt. Men hvornår har KVINFO sidst bidraget konstruktivt med forskningsresultater og viden til borgerlige kvinders ligestillingssynspunkter? Sådanne resultater findes med garanti rundt i KVINFO’s hjørner. Dér ligger de gemt og glemt, for de passe ikke til direktørens røde mission.
97 kommentarer RSS feed
Jeg havde aldrig troet at værnepligten skulle reddes af en kvinde –
Stærkt gået af Marie Krarup.
(…og hvor var gud, konge og fædrelandspartiet i den redningsaktion?)
De borgerlige kvinder har sat sig på ligestillingsdebatten – skrev 180 grader for to år siden.
Ikke just ‘breaking news’, Kathrine Lilleør – ej heller ‘agurketid’.
@jørgen f.
“Jeg havde aldrig troet at værnepligten skulle reddes af en kvinde – Stærkt gået af Marie Krarup.”
Værnepligten for mænd, jørgen f.
Jeg kan godt lide din humoristiske sans!
Sjovt at se Lilleør gå i forsvar for CEPOS.
Jeg troede CEPOS var en del af den Ateistiske Mafia, som Lilleør ihærdigt bekæmper, men det kan jo være KVINFO også er det.
Skribenten generaliserer måske lige lovligt meget, f.eks. med en sætning som “Men hvornår har KVINFO sidst bidraget konstruktivt med forskningsresultater og viden til borgerlige kvinders ligestillingssynspunkter?”.
Hvis Kathrine Lilleør mener, at borgerlige kvinder pr. automatik er imod f.eks. at tildele mænd 3 mdr. af den 12 måneder lange barselsdebat, tager hun fejl. Nogle gør det, heriblandt mange af kvinderne med en vis Cepos-tilknytning. Andre slet ikke, og årsagerne kan være forskellige.
Blandt mine årsager til at mene, at en vis fordeling af den meget lange barselsorlov er fornuftig, er især følgende:
A. Hensynet til videnstunge små og mellemstore virksomheder, hvor det at undvære en videnarbejder i så lang tid er et problem – også for de tilbageværende medarbejdere. At påstå, at vikarer/økonomisk kompensation slår til, er kun noget, som folk, der ikke aner en brik om arbejdet i en videnintensiv virksomhed, gør. De mange unge højtuddannede kvinder, som måske gerne ville give den en ordentlig skalle i en sådan virksomhed, fravælges derfor i et vist omfang. Konsekvenser for virksomhedens fremtid/kvinders muligheder/samfundets nytte af uddannelseskronerne? Nogle vil mene, at den er lig nul. Jeg er ikke enig. Og netop det, at de små/mellemstore virksomheder har så svært ved at vokse, så der skabes mange flere arbejdspladser, er jo et af DK’s problemer.
B. Der synes at være tendens til, at skilsmisseraten falder, hvor mænd har taget en pæn andel af barslen og altså (formodentlig) knyttet sig tættere på børnene og fået større kendskab til hverdagen for omsorgsgiveren. Ender det alligevel med skilsmisse er der måske mindre risiko for, at forbindelsen mellem far og børn tyndes ud. Faderen står desuden bedre, hvis han ønsker børnene hos sig. Forhåbentlig kommer der snart statistikker på området, så debatten kan kvalificeres.
C. Der er visse arbejdspladser/brancher, hvor der ikke ses skævt (eller særlig skævt) til mænd, der gerne vil tage flere måneder med deres børn. Magistre og journalister udnytter ifølge en nylig undersøgelse især muligheden. Der er også visse arbejdspladser, hvor vikarer blot køres ind og ud, ikke mindst i skoler og vel også præstegerningen. Her er det vist “business as usual”. Men i flere andre fag – ikke mindst i det private erhvervsliv – kan det være ret karrierehæmmende for manden. Så den højt anpriste ret til selv at afgøre sagen i familiens skød sker altså med et fedt ekstra flueben på minus-siden, men her vil en lovændring måske løsne lidt op for holdningen.
Der er så andre argumenter for at fastholde valgfriheden i familierne, men de vejer ikke så tungt i mine – en borgerlig kvindes – øjne.
I øvrigt aner jeg ikke, om institutionen Kvinfo nogensinde har taget parti for eller imod øremærkning af barsel, kvoter til bestyrelser eller evt. forbud mod køb af prostitution. Jeg har ikke set sådanne programerklæringer.
Faktisk klikkede jeg mig meget sjældent ind på Kvinfo.dk, før der fra de Cepos-tilknyttede debattører og enkelte andres sider lød gentagne krav om at få Kvinfo af finansloven. Jeg læste nogle hårrejsende påstande om, hvad Kvinfo påstod, og derfor begyndte jeg at kigge nærmere.
Det kan anbefales – også for borgerlige. Der er faktisk mange, rigtig interessante, grundige artikler. Nogle giver genklang hos mig, andre ikke. Men også det at give sig tid til at læse synspunkter, men ikke selv har, kan udvide horisonten.
Tilføjelse: For god ordens skyld. Ja, jeg går naturligvis ind for kvindelig værnepligt.
Kære Kathrine Lilleør
Forleden dag var jeg selv i Kvinfo og holde foredrag om mandlig prostitution, hvor jeg stillede mig uhyre kritisk overfor sexkøbs-love. Ikke ligefrem et rødt synspunkt. Mine medforedragsholdere holdt oplæg om en kritik af statslige kampagner rettet mod mænd og doping (heller ikke særlig “rødt”), samt om hvordan man indtænker køn i indretningen af det offentlige rum (hverken rødt eller blåt).
Kvinfo har for nyligt digitaliseret et enormt materiale af tidlige kvindepolitiske tidsskrifter (1885-1920), så det er til at gå til og søge i på kryds og tværs. Der kan både røde og blå besinde sig på deres historie og finde inspiration og baggrund.
Det er ærgerligt at du er med til at banalisere indtrykket af Kvinfo alene baseret på hvad Elisabeth Møller Jensen skriver og siger, når der foregår så mange andre aktiviteter og andet oplysningsarbejde.
De røde kvinder i kvinfo, der for 30 år siden mente at noget så uskyldigt som en BH var:
“Udtryk for den største grad af kvindeundertrykkelse”
er nu, af den politiske korrekthed, nu tvunget til at mene at BURKA/NIQAB er et udtryk for:
“Kvindens frie valg”
Sammen med Shariaens bud om kvindens:
“Halve vidne værdi”
“Halve arveret”
og meget, MEGET mere fra samme islamiske, kvindeundertrykkende skuffe.
Men hardcore venstreekstremister som kvinfo insisterer naturligvis på muslimske mænds ret til at bure deres kvinder inde i mobil-fængsel på livstid!!
Kvinfo af finansloven NU!!!
DE HOVEDLØSE HØNS…….
Fint oplæg af KL.
KVINFO er noget af en kommunist-rede, og med de øvrige feminist-foretagender står det ikke meget bedre til.
Når feminismen, som i Danmark, udvikler sig til noget sekterisk hvor alle er enige om at mænd er underlødige, ubegavede, underudviklede og primitive bondeknolde hvor man, puha, er nødt til at holde sig for næsen………. hvor alle er enige om at fædrelandet og det nationale er noget møg, mens udlandet og det internationale er noget meket, meket fint……… og hvor alle er enige om at det er synd for forbryderne, mens det er ligegyldigt med ofrene……. osv., osv., så er vi ovre i en form for ulykkesbringende og fattiggørende rødfascisme som kan argumenteres sønder og sammen med sund fornuft og respekt for livet og virkeligheden.
Mange flere burde tage til genmæle og give rødstrømperne og fascist-feministerne svar på tiltale, når de tromler frem med deres menneskefjendske og landsskadelige tiltag og politiske vanvid.
Kathrine Lilleør,
Det må varme dit hjerte at læse indlæggene fra dine rygklappere.
Kvinfo bør fjernes af statsbudgettet.Lad os efterfølgende se deres levedygtighed.For mange er de en flok emne sættende bedrevidende madammer med store tunger og minimale ører.Dorthe Tofts indlæg er i passager interessante.Else Møller Jensen(EMJ) er ikke en billetsælger der gavner deres sag.Mange dygtige selvstændige kvinder i opposition til Kvinfo,synes at klare sig udmærket.Nedlæg Kvinfo og erstat disses midler med Bjørn Lomborgs institut.Han er lige blevet kåret til nr 57 på en verdensliste .Hvor EMJ befinder sig i denne sammenhæng er ganske uvist. At prioritere er budskabet fra Vedbæk.
@niels Hansen .Din kommentar er indholdsløs.,bidrag med selvstændig tankegang eller bliv opfattet som intetsigende.
I lige måde!
Deler Dorte Tofts holdninger.
Uden at være ekspert mener jeg lige som Peter Edelberg, at Kvinfo er andet og mere end forkalkede Femøexhibitionister. Alene Kvinfo’s hjemmeside er noget af en guldgrube for alle, som vil beskæftige sig med kvindehistorie og socialhistorie, og blot et resultat af mange års forskning.
Lad det være sagt, inden mænd der hader kvinder også får begravet denne debat i udblæsninger mod tidernes ugunst i almindelighed og kvindernes ligestillingskamp i særdeleshed.
Tak for en skarp og klar analyse af hvorfor Kvinfo ikke skal støttes af staten mere. Det er simpelhen for klamt, sådan en politiserene skatteyder betalt organisation.
Niels hansen du er indbegrebet af den laveste fællesnævner. Du forholder dig aldrig til sagerne, men kommer kun dit ligegyldige bras. Enten er du en troll ellers må du bare småt begavet, din blinde nyttige idiot.
Holger O. Andersen.
niels hansen er en stor tilhænger af eu, multi-kulti, størst mulig indvandring og ingen grænser……. og dag efter dag lever og ånder han tilsyneladende kun for at forsyne samtlige blogs med tusindvis af intetsigende kommentarer eller socialkammeratlig snik-snak, eller nedgørende kommentarer til bloggere der ikke har samme røde syn på tingene som han selv.
Men det er han selvfølgelig ikke ene om. Kocsis, Svend Petersen og Karin Bennedsen osv. er jo også godt med på samme galej.
Større debatspoilere findes næppe.
Helge Olsen.
Har de “toneangivende kredse” mon ikke fået ligestilling på hjernen? Vi har en dronning, en kvindelig statsminister og mange kvindelige ministre og dommere osv., og alligevel ævles der løs i stride strømme om at kvinderne i Danmark undertrykkes hvad karrieremuligheder angår. Det er jo det rene galimatias.
Debatten, om familiens stilling i samfundet, burde i højere grad tage udgangspunkt i børnenes fremtid.
Adskillige undersøgelser viser, at Danmark er et af de lande i verden, hvor det er bedst at være mor – blandt andet på grund af velfærdsstaten.
Andre undersøgelser viser, at det ikke nær så godt, at være barn i Danmark, som det er, at være mor.
Det skyldes vel blandt andet de mange skilsmisser – og det er oftest kvinderne, der tager initiativet til skilsmisserne.
Skilsmissebørn bliver langt oftere sociale tabere, end børn, der er vokset op i ansvarlige familier, gør.
Mange kvindelige politikere i Danmark anser den svenske feminist, Marie Sveland, der har skrevet bogen “Happy Happy – En skilsmissebog”, for at være et moderne, feministisk forbillede.
Marie Sveland skriver blandt andet, at den eneste måde, en svensk kvinde kan opnå ligestilling på, er at blive skilt og lade manden passe børnene halvdelen af tiden – så de moderne feminister også har tid og overskud til elskere/elskerinder…
Stort set alle partier i Folketinget er da også enige om, at det skal blive endnu lettere at blive skilt.
Dét kan røde og blå egoister af begge køn åbenbart blive enige om.
“@niels Hansen .Din kommentar er indholdsløs.,bidrag med selvstændig tankegang eller bliv opfattet som intetsigende.”
“Niels hansen du er indbegrebet af den laveste fællesnævner. Du forholder dig aldrig til sagerne, men kommer kun dit ligegyldige bras. Enten er du en troll ellers må du bare småt begavet, din blinde nyttige idiot.”
“niels hansen er en stor tilhænger af eu, multi-kulti, størst mulig indvandring og ingen grænser……. og dag efter dag lever og ånder han tilsyneladende kun for at forsyne samtlige blogs med tusindvis af intetsigende kommentarer “.
Så skulle den ged være barberet! :-)
Debatten om familiens fremtidige stilling i samfundet burde primært tage udgangspunkt i børnenes fremtid.
For ikke alene bliver skilsmissebørn oftere sociale tabere, end børn, der er vokset op i trofaste familier, gør:
Skilsmissebørnenes børn bliver også langt oftere skilt, end børn, der er vokset op i trofaste familier, gør.
Dermed bliver skilsmissebørnenes børn – og deres børn – også oftere sociale tabere.
Uddrag fra blogindlægget “Krigen mod ægteskabet” af Rune Selsing, Jyllands-Posten 8. marts, 2012:
“… Maria Sveland har udgivet en bog, der lovpriser og lyksaliggør skilsmissen. I Danmark går feministerne mere teknokratisk til værks.
Det skal simpelthen være lettere og hurtigere at blive skilt, og en bovlam minister lader umiddelbart til at være med på ideen.
For ministeren ligner de hurtige skilsmisser måske et besnærende argument for frihed.
Rent nøgternt er de hurtige skilsmisser ensbetydende med øgede valgmuligheder for to enige voksne mennesker. En ’frigørelse’ fra det ægteskab, som fra bureaukratens synsvinkel ikke er andet end en instrumentel kontrakt mellem to individer.
Det er kulturhistorisk ignorance.
Hvad bureaukraten og feministerne ikke fatter er, at den primære samfundsaktør i vesten ikke er individet.
Det er familien.
Vores historiske udgangspunkt er ganske enkelt, at vi organiserer os i familier, der udgør rammen for forsørgelse, dannelse og mening.”
“Når marxister, feminister og andre revolutionære gennem tiden har forsøgt at bekæmpe familien, er det fordi den udgør dette fundament.
En institution uden for den politiske magt.
Så længe menneskets primære socialisering foregår i familiens skød, er det umuligt for magthavere at opnå totalitær kontrol.
Familien vil altid være frihedens sidste bastion.”
Det går jeg ud fra, at borgerlige feminister giver Rune Selsing ret i.
Uddrag fra “Så skal der snaves” af Anders Haahr Rasmussen, Information 15. marts 2012:
“Happy, Happy er præget af 35-50-årige journalister og/eller forfattere, alle hvide, alle kvinder, og det velstillede kreative middelklasseliv lader sig ikke skjule.
De drikker Chablis, køber lækkerier i torvehallen, tapetserer deres walk in closet og lægger marokkanske klinker omkring spaen.”
“Så har vi segmentet på plads. De økonomiske kvaler er til at overse.
Måske derfor bliver spørgsmålet om skilsmisse kun sjældent tænkt i forhold til eksempelvis arveretten, forsørgelsespligten, diverse beskatningsregler, pensionsforhold, kontanthjælp og boligsikring, som kan være påvirket af ægteskabelig status.
Nej, i Happy, Happy handler skilsmisse først og fremmest om selvudvikling.
Som lykkelige singler skåler Maria Sveland i sit bidrag med en veninde, »og så begyndte vi at fantasere om, hvad livet som fraskilt kunne byde på:
’Tænk, at man kan snave med dem, man vil, uden at skulle have dårlig samvittighed!’ sagde min nyskilte veninde og smilede stort. Jeg smilede tilbage, to smil, der voksede og voksede ved tanken om alt det fantastiske, der ventede os.«
Sveland bruger lange aftener på »at skrive, planløst og fragmentarisk, dagbogsnotater, digte og noveller«, mens hun fryder sig ved tanken om, at »nu, åh, et salt og varmt hav af fantastiske mænd, som ville mig det godt, lå pludselig foran mig. Det var bare at hoppe i og svømme«.”
“For fire år siden stemplede litteraturanmelder Lilian Munk Rösing Bitterfissen som patriarkalsk, fordi den reducerede feminismen til forkælet teenagepigebrok.
Sveland gled, ifølge Rösing, »direkte ind i en af patriarkatets klassiske pladser til kvinden: et hæmningsløst plaprende, infantilt væsen«.”
For at undgå misforståelser:
Marie Sveland kaldte sig for Bitterfissen, før en dansk debattør blev kendt under samme pseudonym.
Det var Marie Svelands pubertære og egoistiske udgave af feminisme i “Happy Happy. En skilsmissbog”, som Lilian Munk Rösing kaldte for patriarkalsk, fordi den reducerede feminismen til forkælet teenagepigebrok.
Sorte Cepos
Dorte Toft, 30. november 2012 kl. 13:23
Flot indlæg og helt enig……
Også i din betragtning om kvindelig værnepligt…
FAMILIEPOLITIKKEN ER LANGT HEN AD VEJEN NY-KOMMUNISTISK ONDSKAB……….
På bibliotekerne kan man finde artikler, blade og bøger der handler om hvordan de røde humanister, kommunister og feminister systematisk har angrebet, undergravet og snigløbet samfundets grundlæggende enhed, familien. Om hvordan de har splittet og ødelagt tusinder og atter tusinder af familier med lyssky metoder, men under dække af omsorg for barnets tarv og familiernes velbefindende. Man kan også benytte venner og bekendte og diverse netværk og foreninger mv. til at skaffe sig oplysninger og vidneudsagn om hvordan “børneværnet”, skilsmisse-systemet og hele familie-politikken egentlig virker.
Iflg. hundredvis af iagttagelser og beretninger er den samlede rødfeministiske familiepolitik ikke meget andet end korrupt ondskab overfor børnene og rødbureaukratisk uretfærdighed og nedværdigelse overfor mændene. I sag efter sag efter sag er der fra systemets side begået store fejl og grimme overgreb.
En artikel i sidste nummer af Tidehverv fortæller om nedbrydningen og eroderingen af familierne og familiemønstret.
Men vil man have en solid viden om hvad rød, bedrevidende og nævenyttig ondskab har påført utallige børn og forældre af magtmisbrug og tab, af grufulde lidelser, af tragedier og dødsfald, må man selv gøre en indsats.
Iøvrigt enig med Jacob S-R om at der burde tages meget mere hensyn til hvad der er godt for børnene og deres fremtid.
Men systemet har givet tusinder af børn en så iskold, brutal og hensynsløs behandling, at mange af dem har pådraget sig store traumer og livsvarige psykiske eller fysiske lidelser.
-> Peter Edelberg 13:51: “…hvordan man indtænker køn i indretningen af det offentlige rum”.
Øh nå, og hvorfor er det så lige, at man skal gøre det??
Selv i 70′erne var kvinderne ikke så skrupskøre, at de krævede særlig indretning af det offentlige rum.
Men tillykke med, at du har haft en 2900-happiness hos Kvinfo.
Det skriger til himlen, at man over skatten skal være med til at finansiere et feministiks propagandacenter. Hvis det er demokrati, at man skal betale penge til den slags, er demokrati ikke noget for mig.
Jeg kan godt forstå, at folk snyder i skat, når nogle af skattekronerne går til KVINFO.
Til Søren Andersen!!
Du har leveret mange århundreders bedste forslag til løsning af et aldeles ligegyldigt “problem”!
Tak for’et do!!
Mange hilsener
Kren
Og hvem finansierer mon dette KVINFO? Skulle det mon være de hårdt plagede lønodtagere i landet med verdens dyreste offentlige sektor og verdens højeste skattetryk? Det er utroligt at vi i en tid med store statsunderskud, stigende grænsehandel og hvor arbejdspladserne fosser ud af landet over skatten skal finansiere alle disse foreninger, råd, nævn, centre, institutter m.fl. – hvor en flok AC’ere som ikke kan klare sig i det private erhvervsliv – sidder og fiser den af og ikke laver noget af samfundsmæssig værdi!
Men nepotismen og kammerateriet stortrives jo hver gang en rød regering er ved magten!
God morgen, Katrine Lilleør,
Du har skrevet den bedste kommentar, som jeg har læst i nyere tid! (smiley)
Men! enkelte debattører har “oversat” det til klart dansk!
Nu er du jo osse teolog, for fanden!
Tak til alle!
Med venlige hilsener
Kren Bertelsen
Kære Lilleør!
Her er den virkelige skandale:
Kvinfo rager 30 millioner skattekroner til sig om året!!!
Nogle vil måske sige, at det er peanuts i den store sammenhæng, men hvis man sammenholder det med, hvad vi som samfund FÅR for pengene, er det 30 millioner lige ud ad vinduet.
Vi får nemlig INGENTING.
Den såkaldte “direktør” bjæffer lidt engang imellem, og lyder altid som om hun lige er kommet hjem fra en Femø-lejr – men det er der jo ingen, der tager alvorligt mere.
Var det ikke noget for en vaks journalist at bore lidt i?
Anne Sophia Hermansen har givet udtryk for samme holdning som dig, Lilleør, og jeg opfordrede hende dengang til at gå i spidsen for en kampagne for stop af statsmidler til Kvinfo – den tog hun ikke op, så hermed giver jeg opfordringen videre til dig.
Håber, du er frisk –
Mvh.
M. Kristensen, Frederiksberg
I stedet for at fryde sig over hvor langt vi er kommer herhjemme på kvindefronten, så vil Kathrine Lilleør af en eller anden grund have krig og plaffe Kvinfos general gennem mange år, Elisabeth Møller Jensen ned på en selvopfunden slagmark.
Med jævne mellemrum finder sognepræsten en anledning til at rette skytset mod en kvinde, som vitterligt har været en enorm dygtig frontløber for arbejdet med ligestilling på alle områder- i Danmark, i udlandet og i sit enestående arbejde med at skaffe udenlandske kvinder, der af mange forskellige årsager er kommet til Danmark bedre forhold.Uddanelsesmæssigt og socialt.
Mentorordningen er af uvurderlig betydning for både de danske Mentorer, som er både røde og blå, og de udenlandske Mentees, som er både hvide og sorte. Derfor kan Mentorordningen, som være bare et af de fredelige svar på præstens krigserklæring :
“Men hvornår har KVINFO sidst bidraget konstruktivt med forskningsresultater og viden til borgerlige kvinders ligestillingssynspunkter?”.
Forskning eller ej, røde eller blå, lad for Guds skyld være med at lave krig mellem de danske kvinder. Det er noget helt andet og større det handler om . Og hvor er der meget der er lykkedes for de danske kvinder i Kvinfos tid.
Slangens navn er ideologi, den hvisker dig i øret at du er den udvalgte og at du ikke får hvad der rettelig tilkommer dig som den udvalgte. Og magtliderligheden overtager dig og du ofre alt på ideologiens alter.
Sådan var de i Edens have og sådan har det været lige siden, men det behøver ikke at fortsætte.
Det er med KVINFO, som med Folkekirken.
Forsmlinger af frelste, som TROR på noget, of som påstår at ville frelse en større eller mindre del af befolkninge ved deres budskab.
Størstedelen af befolningen giver fanden i deres budskaber.
Insttitionernes nytteværdi går assymptotisk mod nul, og de tjener rent praktisk kun til at give et udkomme til personer, som ikke er i stand til at opretholde samme levestandard ved ærligt arbejde, fordi de enten er for dumme eller dovne.
Det er slemt nok at skulle betale til dem, men fri os andre for at være tvunget til at høre på deres ukvalificerede snak!
Hvis vi mennesker frivilligt gav afkald på magt, penge og fordele i ligestillingens navn, så sad vi ikke her i Danmark og havde det så supergodt- i modsætning til hvor elendigt mænd, kvinder og børn har det rundt om i verden. Der skal åbenbart lovgivning til for at få etableret en enhver ligestilling.
Når danske kvinder i dag har stemmeret, er det fordi der i 1915 var en række modige kvindesagskæmpere der stod sammen om at få lavet den lov, der var begyndelsen til den samfundsomvæltende udvikling der siden har gjort det nemmere og nemmere at være kvinde i Danmark. Tak for det og husk det nu I unge og halvgamle kvinder, røde som blå : det kræver sammenhold og ikke borgerkrig at komme videre.
Man er da så træt af at høre på Cepos´ evindelige svada ud i det offentlige rum. Man kan ikke blive fri på nogen kanaler!! Man er tvangsindlagt til at høre på deres indoktrinerende ævl, som er hinsides AL fornuft og vil have kvinder tilbage til kødgryderne!!. Bare fordi de har en kæmpe kapital i ryggen læs SaxoBank kan de tillade sig at forurene mine øregange med intolerant sniksnak overalt! Må jeg være fri!!!
Jeg kan dælme godt forstå, at kvinfo forsøger at gøre plads til andre mere fornuftige meninger, som tilgodeser bl.a. mig efter ti års eenøjet sniksnak hvor man netop holdt alle såkaldt røde meninger ude af debatten! Dominerende højrefløjskvinder ævler for meget uden at sige noget reelt…de er blot i medierne for at Profilere sig selv og ikke for at danskerne skal blive klogere. Tværtom!!
Giv faklen videre!
Fin artikel Kathrine! Og her efter mange års subsidiering af staten, må de være gamle nok folkene bag Kvinfo til at stå på egne ben af donationer fra interesserede brugere. Så tiden er blevet til at oprette et infocenter om mænds stilling i samfundet. Der ligger en masse ufortalte og udebatterede emnet at tage fat på. Eller måske skulle man dele de mange penge i to, og så lave et center for Børne-INFO, så man langt om længe kan forske i, hvordan børn trives i dette samfund, og virkningerne af de seneste mange års såkaldte “ligestilling”.
Ønsket om en mere ligestillet verden ifht. køn har som religion og andre diversitetsparametre, reelt ikke noget med politik at gøre.
Men det er så dejlig nemt at hænge sagen på den politiske – og her – røde – knagerække.
Provokerende for en ellers liberal som jeg, der har arbejdet med ligestilling i mere end 10 år og samtidig støtter op om KVINFO.
Jeg tager i den grad afstand fra udsagnet “borgerlige kvinder, der mener noget om ligestilling og kommer talstærkt til orde, tæller ikke i KVINFO’s opfattelse af ligestilling” samt paralleliseringen til Cepos’ holdninger ifht. KVINFO; sådan mellem os sagt, og alle andre, der har fulgt med i 2012 debatten.
Dorte Tofts tråd fremhæver på bedste vis, at denne generalisering ikke synes at holde vand. Prøv også lige at se på vores skandinaviske naboer – feks. når vi taler øremærket barsel.
Der er flere kommentarer til “30 mio dkr som KVINFO rager til sig….som man INGENTING får noget for”. Det vidner om uvidenhed eller manglede evne til at sætte sig ind i, hvad de øremærkede midler går til og har bidraget til.
Jeg hjælper lidt på vej med et par eksempler fra KVINFOs hitliste:
1. Verdens første database over kvindelige eksperter
2. Verdens største Mentornetværk anbefalet af OECD, ILO, OSCE, EU med 7000 deltagere gennem ti år
3. KVINFOs Nordisk Kvindelitteraturhistorie online (nomineret til Danish Design Awards), med +800 forfattere, +230 artikler fordelt over 1000 års forfatterskab.
4. Fokus på mænd og ligestilling via tænketanken Viden om Mænd
Hvem tager over, hvis KVINFO ikke skal løse og videreudvikle disse initiativer? Hvad betyder det for Danmarks rolle og stemme i den globale ligestillingsdebat, hvis det spredes ud eller lukkes ned? Hvor er overblikket og hvad betyder det for bevillingens størrelse? Det bliver med garanti ikke billigere! Jeg mener, at vi risikerer ligestillingsmæssig udvanding, et tab af det investerede og evne til at påvirke det internationalt terræn.
Den gamle skolegårdsmobning, igen?
God artikel KL.
God idé Gert Vinther – 14:30:
Børne-INFO – uden KVINFO’s indflydelse af ideologisk tænkning, så vi ikke kommer ud af steder.
Eller – udlicitér denne mentor-ordning, de nu har fået fat i, hvor de så kan få endnu flere tilhængere ind i billedet og dermed midler på andres bekostning.
Og mænd – er de overhovedet inde i billedet, eller er det stadig et halvlesbisk foretagende som dele af kvindebevægelse i 70′erne -(mit indtryk, da foreningen i sin tid startede).
Egentlig forskning er ikke ideologisk – eller udelukker mænd fra kvinders liv. Det lidt jeg er stødt på i alle årene er i hv f, hvad det angår.
Og – da det tydeligvis ikke indbefatter alle kvinder uanset alder og status iøvrigt, så må det være en begrænset del af kvinder, så derfor skal dette ikke financieres i så stor stil, fordi det også udelukker ordentlig varetagelse af vore børn.
Det må høre under socialforvaltninger og jobcentre, der i forvejen har kontakten til disse kvinder.
Foreningen lan siges at blokerer for en egentlig forskning, der kan rumme alle grupper af kvinder.
Det andet kan analyseinstitutter klare el måske andre inden for et universitet, der i forvejen sidder og tæller sager op i/for samfundet.
Foreningen har så en konkret dagsorden og derfor slagside.
Og – fri os for ‘ammende fædre’,og med Manu Sareen i spidsen.
Det er ikke barnets tarv – og hvor man vælter sig rundt i den stakkels og hårdt tilkæmpede barsel, som kvinder endelig har opnået.
Så står man på ryggen af hinanden inden for dette korte tidsrum, hvor barnet slet ikke er ‘færdig’ med moren.
Faren ska, hvis man følger barnets behov og udvikling først ind og have en orlov i forlængelse af morens barsel, der gerne måtte vare så længe, at hun i hv f ikke før dets 2det år skal se sig nødsaget til at aflevere det, i det hele taget.
Så er farens tur kommet og i forhold til barnets naturlige udvikling, både dreng og pige.
Så fint, at mænd gerne vi på banen overfor deres børn; men ikke før tiden er inde, hvor moren så bliver mere den sekundære i forholdet til barnet, hvor faren var det før – men hvor de er hinandens hjælpende hånd og netop lige vigtige for barnets udvikling og behov.
Følges barnets behov, så giver LIGESTILLING sig af sig selv!
Mænd er nemlig også undertrykte, hvad de ikke selv er helt klar over altid (nogle er og har været det) og kvinder i deres egen selvoptagethed snarest slet ikke! Kun mig, mig, mig .. for ofte, desværre! Og – mænd kan bare .. lyder melodien, når det drejer sig om børn. Uden tanke for andet end sig selv og indtjening, hvor det ikke kan gå hurtigt nok – efter at barnet er født.
For mange kvinder, er jeg bange for, ser ikke deres vigtigste opgave her, til skade for barnet – og derfor har vi en for dårlig familiepolitik igennem de seneste 30-40 år og før samt stadigvæk.
“Søndagsavisen”‘s klummeskriver, som jeg får læst engang imellem, skriver så morsomt om ‘den lille fede’ (en dreng), som hun mestendels selv har passet i et par år, og hvor faren nu fint i l md taget over til alles glæde og tilfredshed (sidste uges nr., jeg desværre ikke har gemt) – og ikke uden fordele for også moren.
God weekend. BHL
Uddybning af bevillingen for KVINFO skal tilføjes, så der ikke er nogen tvivl: driftsbevilling er på 6.7 mill. Resten af midlerne går til de ØREMÆRKEDE 30 projekter, som KVINFO driver i kraft af andre bevillingsgivere (Udenrigsministeriet og Social-og Integrationsministeriet) udover Kulturministeriet. Fordi de må forventes at have tillid og indsigt til at se, at projekterne har en positiv effekt ifht. formålene.
FEMINISMEN OG KVINDESAGEN ER KØRT HELT AF SPORET, OG ER ENDT SOM EN HÆSLIG PARODI PÅ SIG SELV…….
DR og diverse politiserende kvinder har fået ligestilling og feminisme på hjernen, og oversér i deres sygelige had til eller foragt for familien, mændene og de normale kvinder osv., at de som rødstrømper og radikale feminister ikke er andet end nyttige idioter for den ny-kommunisme eller rød-nazisme der hærger landet.
Kvindekamps kampkvinderne er en samling egoister og betonhoveder der intrigerer, konspirerer og vrøvler løs om ligestilling, klimaredning og verdensfrelseri osv. året rundt.
I deres stupide selvoptagethed har de indgivet sig selv alle mulige vrangforestillinger, der så i deres forrykte fantasiverden bliver til at alle de danske kvinder undertrykkes uafbrudt og overalt, af de dér grimme og chauvinistiske mænd, som endnu ikke har forstået at de noget rendestenssmuds i sammenligning med de åh så fejlfri og progressive kvote- og karrierekvinder.
Og på grund af deres indskrænkede og eenøjede tilgang til livet og virkeligheden, har disse militante rødstrømper heller ikke opdaget at de lader tusinder og atter tusinder af familier og værgeløse børn betale en høj pris for deres dødssyge ideologi og politik. Der nærmer sig noget med regulær ondskab.
I den røde radigale hønsegård finder vi særlig mange feminister samlet på et lille sted. Hvad denne koncentration af demokrati- og civilisationshadende utopister og fantaster har fået gennemført af undergravende, landsskadelig og menneskeødelæggende politik er ikke småting.
Men aldrig gik man ærligt frem, men skjulte sin totalitære kommunistiske hensigter under tykke lag af hykleri, valgflæsk og smukke ord om humanisme, velfærd, retfærdighed og økonomisk ansvarlighed osv.
Hønsegårds-partiet har nu bragt det så vidt, at det danske folks økonomi, kultur og selvstyre nærmer sig statsbankerotten, samtidig med at værdier som frihed, fred, tryghed, rettigheder, jobsikkerhed, familieliv og velfærd snigløbes og eroderes med utrolig hast.
De kortsynede røde og radikale politik-kvinder har ikke været andet end en pest for hundredtusindvis af børn og voksne, og hvis de ikke forlængst havde mistet jordforbindelsen, ville de nok indsé at deres politiske indsats har været et flop, en fiasko og en katastrofe, ud fra en menneskelig og etisk målestok.
Rettet udgave…
FEMINISMEN OG KVINDESAGEN ER KØRT HELT AF SPORET, OG ER ENDT SOM EN ULÆKKER PARODI PÅ SIG SELV…….
DR og diverse politiserende kvinder har fået ligestilling og feminisme på hjernen, og oversér i deres sygelige had til eller foragt for familien, mændene og de normale kvinder osv., at de som rødstrømper og radikale feminister ikke er andet end nyttige idioter for den ny-kommunisme eller rød-nazisme der hærger landet.
Kvindekamps kampkvinderne er en samling egoister og betonhoveder der intrigerer, konspirerer og vrøvler løs om ligestilling, klimaredning og verdensfrelseri osv. året rundt.
I deres stupide selvoptagethed har de indgivet sig selv alle mulige vrangforestillinger, der så i deres forrykte fantasiverden bliver til at alle de danske kvinder undertrykkes uafbrudt og overalt, af de dér grimme og chauvinistiske mænd, som endnu ikke har forstået at de er noget rendestenssmuds i sammenligning med de åh så fejlfri og progressive kvote- og karrierekvinder.
Og på grund af deres indskrænkede og eenøjede tilgang til livet og virkeligheden, har disse militante rødstrømper heller ikke opdaget at de lader tusinder og atter tusinder af familier og værgeløse børn betale en høj pris for deres dødssyge ideologi og politik. Der nærmer sig noget med regulær ondskab.
(Alene om “systemets” mishandling af tusinder af børn, kunne der skrives mange tykke bøger)
I den røde radigale hønsegård finder vi særlig mange feminister samlet på et lille sted. Hvad denne koncentration af demokrati- og civilisationshadende utopister og fantaster har fået gennemført af undergravende, landsskadelig og menneskeødelæggende politik er ikke småting.
Men aldrig gik man ærligt frem, men skjulte sine totalitære kommunistiske hensigter under tykke lag af hykleri, valgflæsk og smukke ord om humanisme, velfærd, retfærdighed og økonomisk ansvarlighed osv.
Hønsegårds-partiet har nu bragt det så vidt, at det danske folks økonomi, kultur og selvstyre nærmer sig statsbankerotten, samtidig med at værdier som frihed, fred, tryghed, rettigheder, jobsikkerhed, familieliv og velfærd snigløbes og eroderes med utrolig hast.
De kortsynede, selvfede røde og radikale politik-kvinder har ikke været andet end en pest for hundredtusindvis af børn og voksne, og hvis de ikke forlængst havde mistet jordforbindelsen, ville de nok indsé at deres politiske indsats har været et flop, en fiasko og en katastrofe, ud fra en menneskelig og etisk målestok.
Hvis nogen mener at de kan forsvare den radikale gak-gak politik, må de gerne komme frem med deres argumenter.
Preben F1 Jensen:
Du ER blevet hjernevasket…så at spilde tid på argumenter over for dig er omsonst!!
Du har sågu en mening om ALT ..
Så slap dog af herinde og lad dog andre komme til!!!
Gennem nullerne var der kun plads til jer og jeres eensporede meninger om ALT. Fri mig !! og lad andre meninger komme til!!
Som W.C. Fields sagde:
’I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso’.
’Jeg har det med kvinder som med elefanter. Jeg kan godt lide at se på dem, men jeg ville nu nødig eje èn’.
Mette Hansen………
Hvis man forholder sig skeptisk og tænksomt til al den propaganda der vælter frem, med de politisk korrekte kredse som afsendere, kan man sagtens undgå at blive hjernevasket.
Og hvis man så sætter sig grundigt ind i hvordan kommunismen, nazismen, fascismen, islamismen, ateismen og nihilismen i tidens løb har mishandlet folk eller lokket dem ud i bundløse sumpe af ondskab og elendighed, så er man endnu bedre rustet til at modstå manipulation og indoktrinering.
Læs f.eks. om hvad der foregik af rædsler og massedød i Sovjet-unionen, Tyskland, Rumænien, Cambodia, Italien, Kina og andre lande, da de røde, brune eller sorte gangster-regimer havde deres “storhedstid”.
Endelig kan man jo læse om diverse totalt skøre sekter, som f.eks den japanske sekt der spredte giftgas eller lignende i undergrundsbanen.
Så vi er nogle stykker som ikke lader os manipulere af hverken partierne, radio eller tv.
Nu var det modargumenter til min kritik af de radikales rødnazistiske politik jeg efterlyste, men du leverede ikke eet eneste. Men dine evner rækker vel kun til nogle sølle person-angreb, der kun bestyrker mistanken om at politik-kvinder og især røde feminister som regel ikke har ret mange brikker at flytte med.
Så hvis der ingen modargumenter kommer, kan vi vel fastslå at dræbersneglenes, bænkebidernes, hønsenes og de velnærede bændelormes parti er et ondsindet og komplet korrupt eller skørt parti der fører Danmark mod undergang? Eller hvad?
PS: Det er da ikke for min skyld at du bør hoste op med nogle modargumenter. Det er da mere for dit partis og “kvindesagens” skyld. Der er vel flere hundreder som læser med her?
Hvis ingen kan forsvare den skrækkelige radigale politik, kan det jo ende med at mange indsér at partiet både er skadeligt og overflødigt.
……………
(“Kvindesagen”, hvilken slidt og dårlig vits)
Lilleør:
Mage til en tom gang ordgejl skal man lede længe efter. Kvindesagen herhjemme havde ikke rørt sig en centimeter uden venstrefløjens kvinder, og du ved det. Havde borgerlige kvinder bestemt, havde Danmarks kvinder stadig været Maude Varnæs kloner. Dem er der ingen grund til at fejre.
PREBEN F1 JENSENH:
Bare af nysgerrighed: Hvilken diagnose har man med det navn og den særlige form for orddiarre, du lider af? Og kan der virkelig ikke fås noget imod det?
Pia, Pernille, Petrea Aagaard eller hvad du nu hedder…..
Hvor er I ny-kommunister, feminister og radikale rødstrømper dog latterlige. Man kan kritisere jer sønder og sammen og påvise at I er en pest for landet, familierne og børnene…….. men I har indtil nu ikke været i stand til at levere eet eneste indlæg med modargumenter.
Hver eneste gang I svarer, er det med et fladpandet vulgært personangreb som det du lige har leveret. Ingen substans, ingen argumenter, men bare noget tomt ævl om diagnoser osv. Jeg har sgu ingen diagnoser, og regnes i min kreds for mindst lige så klog som 5000 rødstrømper til sammen. (nåh ja, det siger selvfølgelig ikke så meget, må jeg jo indrømme)
Hvad “kvindesagen” eller “jelved-sagen” angår, er den falsk, egoistisk, og rødfascistisk, den har slæbt masser af korruption, forræderi og sygelig pladderhumanisme ind i partiernes politik, og den føres på bekostning af demokratiet, landet, familierne, mændene og børnene. For utallige børn har I været en pine og en plage, og kunne man samle alle de tårer og alt det blog I allerede har været årsag til, ville I stå i tårer og blod til op over knæene.
Kun på grund af hykleri, vildledning og fortielse er jeres ondskab og dumhed kommet til at fylde så meget.
Kvindesag og kvotesag? Nej, rødfascistisk, anti-dansk, familie-fjendsk, undergravende, asocial og udemokratisk politik hele vejen igennem.
Jeres synderegister er kilometerlangt.
Har jeg skrevet noget der ikke passer? Så påvis det.
Rettet udgave:
Pia, Pernille, Pippi eller Petrea Aagaard eller hvad du nu hedder…..
Hvor er I ny-kommunister, feminister og radikale rødstrømper dog latterlige. Man kan kritisere jer sønder og sammen og påvise at I er en pest for landet, familierne og børnene…….. men I har indtil nu ikke været i stand til at levere eet eneste indlæg med modargumenter.
Hver eneste gang I svarer, er det med et fladpandet vulgært personangreb som det du lige har leveret. Ingen substans, ingen argumenter, men bare noget tomt ævl om diagnoser osv. Jeg har sgu ingen diagnoser, og regnes i min kreds for mindst lige så klog som 5000 rødstrømper til sammen. (nåh ja, det siger selvfølgelig ikke så meget, må jeg jo indrømme)
Hvad “kvindesagen” eller “jelved-sagen” angår, er den falsk, egoistisk, og rødfascistisk, den har slæbt masser af korruption, forræderi og sygelig pladderhumanisme ind i partiernes politik, og den føres på bekostning af demokratiet, landet, familierne, mændene og børnene. For utallige børn har I været en pine og en plage, og kunne man samle alle de tårer og alt det blod I allerede har været årsag til, ville I stå i tårer og blod til op over knæene.
Kun på grund af hykleri, vildledning og fortielse er jeres ondskab og dumhed kommet til at fylde så meget.
Kvindesag og kvotesag? Nej, rødfascistisk, anti-dansk, familie-fjendsk, undergravende, asocial og udemokratisk politik hele vejen igennem.
I går vildt meget op i fjerne folkeslags MR, men danskernes MR pisser I på året rundt. Og de radio- og tv-stationer I bestyrer, har mistet enhver troværdighed. (bortset fra enkelte gode udsendelser)
Jeres synderegister er kilometerlangt.
Har jeg skrevet noget der ikke passer? Så påvis det.
Det er morsomt at iagtage at Lilleør mener at Kvinfos formand skal kunne lide CEPOS, samtidigt med at Lilleør jo selv ikke lægger skjul på at hun bestemt ikke bryder sig om “røde”.
Hvad er det lige den slags moral hedder?
Nåh ja – dobbeltmoral.
PS.Der er ikke meget Formel 1 over F1 Jensen. Nærmere tværtimod en ældre bange mandchauvinist med skrivekløe, der ikke evner ret meget andet end kvinde- og muslimfobi.
Er det den med ræven og rønnebærrene mht til kvinderne F1?
Feminismen har sejret-ad-helvede-til. Som en Ånden i Bistaden. Det forsöger de egentlige sejrrige, de blå feminister, at dölge, aflede – ved at pege på de röde feminister som skurkene. Hvad de så sandelige også er, skurke, men det ändrer ikke noget ved facit. Bundlinien. Det var Ulla Dahlerup’s ”rödströmper”, i en overnight sensation, der sejrede – måske fordi vi på mandesiden blot ikke kunne holde ud at höre på deres stemmer.
KVINFO er nogenlunde lige så interessant som Jehovas Vidner. Og CEPOS.
Nå, så har den feminiserede mand med de indskrænkede røde tankesæt, Frank Andreasen, vovet sig frem fra sin jordhule, med et latterligt personangreb. Igen ingen substans og ingen argumenter. Men det er jo sådan det er, den kommunistiske beton-ideologi blokerer for enhver form for intelligent tænkning, når først den er indarbejdet. Det er vel derfor at kommunismen altid ender med radbrækning og ødelæggelse af det samfund hvor den får lov til at fremture til den bitre ende.
Kun en tåbe frygter ikke havet, diktaturet, gangstervældet, statsbankerotten eller en fjendtlig invasion ind i landet. Det er vel derfor Frank Andreasen ikke frygter havet eller noget andet, og taler nedladende om at andre “er bange”. Jeg er ihvertfald ikke så bange, at jeg vil lade den ny-kommunistiske råddenskab som er ved at opsluge vores land, gå upåtalt hen.
Og så den ynkelige, fjollede og hjernedøde slutning på FAs brev, hvor han forsøger at antyde at jeg nok har problemer med kvinderne. Hahahaha. Så kan det vel næsten ikke blive mere usagligt. FA aner jo ikke hvad han taler om. Faktisk har jeg overhovedet ingen problemer med de normale, ordentlige, fornuftige, smukke og søde kvinder som der jo også er en del af. Det er jo kun de rablende, politiserende og landsskadelige frontfurier jeg kritiserer.
Men efter den indsigt jeg har fået i hvordan kommunister og andre totalitære bevægelser går frem og plejer at opføre sig når de får magt, i hvordan de radikale ekstremister skænder og undergraver alt, i hvordan de røde feminister fører sig frem på familiernes, børnenes og landets bekostning mv……….. mener jeg at det er min pligt at fortælle danskerne hvad de er oppe imod. (Og det bruger jeg så mine pauser og noget af min fritid på)
Nemlig en ondskab, korruption og galskab der er uden grænser, og som udgør en dødelig fare for vores civilisation og fremtid.
De radikale kræfter, de røde agenter og godheds-/indvandringsindustrien er nu i fuld gang med at voldtage det danske folks økonomi, velfærd, kultur og fremtid mv……… og hvis det ikke kalder på kritik, modsigelse og modstand, så véd jeg ikke hvad der gør.
I realiteten er det jo en kæmpekatastrofe med total nedtromling af danskheden plus endeløse rædsler og massedød, som de forræderiske og rødfascistiske kliker lægger op til.
Hvis man ikke vil være med til at fortie det, hvis man ikke vil være en del af råddenskaben, skal man åbenbart hånes af de rødes lakajer og “nyttige idioter”.
Preben F1, jeg har, synes jeg selv, en god hovedregel: Hvis man skal gå til modangreb mod nogen, skal man göre det kort og med selvdisciplin – ikke tväre sig selv ud over hele sendefladen. Det virker på mig pivet og derfor umandigt.
Til F1
Du behøver ingen lange forklaringer.
Alle her har vist nogenlunde fat i at du ikke rigtig magter de kvindfolk.
Så lad dem dog være, i stedet for at udstille din afmagt
Kan Ulf Timmermann ikke læse indenad? Mit svar handler da langt mest om den totalitære trussel mod Danmark.
Og Frank Andreasen bliver ved med sine tomme postulater, der intet har med sagen eller virkeligheden at gøre. Og stadig ingen argumenter.
Kører I på tandem-cykel når I tager hjemad fra jeres fælles parti-kontor?
Alt det du har fået indsigt i F1 gør nok at det rabler for dig.
Ja-ja det må have være hårdt at vokse om med en dominerende mor.
Kan kun anbefale Lennart Kiils MANFO.dk
Tror simpelthen ikke mænd ser sig selv som en homogen gruppe, der kan sættes i en kasse. Det er der heldigvis også mange kvinder der har egen opfattelse af person og køn, Det er bare den samme rabiate flok rødtosser vi hører mest til
DR2 satire : I Hegnet, der udtaler manden: Jeg kan komme til møde Onsdag kl 15, fordi jeg skal til Luder.
Handlingen at skulle til Luder, er diskriminerende over for kvinden, der som person, skal aflaste manden, og udtrykket Luder, skal erstattes med eks. glædeskvinde, da det er for at glæde mandens natur, handlingen opsøges.
Prostition som Verdens ældste erhverv, med Verdens dårligste arbejdsbetingelser, hva er meningen Kvinder, det må og skal kunne gøres bedre.
Glædeshuse skal være den flotteste bygning i byen, og kvinderne , skal have tryghed i arbejdet, og derved rufferi skal udrydes, og kvindens sex arbejde, får de gode arbejdsvilkår, som et fælles bedste, men hvorfor kan det ikke lykkes, endda med Kvindelige Statsministre, og partiformænd, hvorfor ikke glæde jeress søstre med ovennævnte, det skal kunne løses, og udtrykket fra I Hegnet , bliver en del af vores normale liv laden og gøren.
Tak for DR” i Hegnet.Finn Bjerrehave Vig
Da jeg var yngre, gik jeg ind for kvindelig værnepligt, men jeg er ikke sikker på, at det udelukkende drejede sig om forsvarsvilje, der var jo fred og ingen fare, medmindre man var venstreorienteret og hyggede sig med dramaer, såsom at atomkrigen ventede lige om hjørnet.(Læs Lars Hedegaards verdenshistorie, hvor atomkrigen ikke alene med stor sandsynlighed er umiddelbart forestående, det er grænsende til vished så sent som i 1984).
Jeg har altid foretrukket arbejdspladser med flest mænd, fordi man slipper for en masse ubehageligt fnidder fnadder om, hvad nogen føler og fornemmer. Den slags har det med at gå hårdt ud over konsekvente typer som mig, der aldrig har gidet deltage og holder den slags for os selv. I virkeligheden er vi vel mange kvinder, der har det sådan og er opdraget til at være det.
Da jeg arbejdede i bedriftssundhedstjenesten, havde jeg rigelig lejlighed til at erfare, hvor onde kvinder ofte er imod hinanden, og hvordan de kan køre hinanden op i en spiral, der er direkte destruktiv både for dem selv og for arbejdsmiljøet som helhed. Dette oplevede jeg aldrig på arbejdspladser med flest mænd, og derfor kunne de opnå mere hos ledelsen. De værste steder var børneinstitutioner og skoler, og der bad jeg min mandlige kollega overtage, han havde en evne til at sidde og sove med åbne øjne, mens kværnen gik om al det, pædagoger og lærere mente, at de blev forgiftet af, og hvor høje idealer, de angiveligt “knoklede” efter. Jeg var lykkelig for at skifte fag.
I dag har jeg droppet den kvindelige værnepligt, fordi jeg har indset, at kvinder som oftest får rigelig af den i privatlivet, og det er helt OK for mig. Jeg har ikke kæmpet for lederstillinger, mænd har tilbudt mig dem, og det er ikke usædvanligt. Jeg ved ikke noget mere kedeligt end al den ligestillingssnak.
Lad os dog have lov til at være forskellige og være glade for, at vi blev født som piger. Jeg har aldrig haft den fjerneste lyst til at være en mand eller efterligne mænd, og det har altid været min mening, at kvindesagen blev grebet helt forkert an af 68′erne, og at de var al for interesserede i at gøre kvinder til små mænd og dermed svigtede kvindekønnet. Kvindesagen var desuden allerede på skinner af andre grunde og havde været det længe, og man kunne i det mindste have undladt at bruge ordet “kamp” i tide og utide og i stedet lagt op til samarbejde på nye måder.
Men nej, det skulle være som på sossernes barikader. Kamp! Og de røde faner vajede over alt. De få borgerlige kvinder, som jeg kender til, der af vanvare fik mast sig ind i kvindesagen, kan i dag fortælle uhyggelige ting om at blive iset ud igen. Det var klassekamp på infameste vis.
I dag findes der en del triste kvindeskæbner, fordi de ikke i tide indså, at de ikke kunne det hele. De fik dobbeltarbejde og aldrig rigtigt fri. Da slet ikke i weekenderne. Der er kun ganske få kvinder, der kan nå al det, som ikonerne i ugebladene praler med. De fleste af os vil gerne have mere ro på os og et varieret liv, hvor vi i perioder er mere hjemme hos børnene. Hvem fandt på at påstå, at man bliver dum af det? Tror ikke, at det var mændene, de plejer at elske det
De fleste Kvinfo-støtter har den sociale baggrund til fælles, og der er tale om et overvejende byfænomen. På landet og i det miljø, jeg kommer fra, har kvinderne altid haft meget ansvar i det daglige og er blevet værdsat for det. Jeg har i hvert fald ikke oplevet andet.
Den hyppige kritik af af Erik Larsen, Preben F1 Jensen, Allan Hansen og andre som advarer mod fortsat indvandring, af-demokratisering og græske tilstande m. m., den er forståelig, men urimelig. Forståelig fordi deres indlæg må gøre ondt på de venstresnoede ignoranter og de lidet tænksomme fans af de radigale og marxistiske partier. Urimelig fordi de er saglige, og som regel har ret i det de skriver. De er flittige, men også helt klart sandhedssøgende og dansksindede bloggere, og hvis der er nogen som søger at forsvare befolkningen mod politikernes og godhedsindustriens rævestreger og svinestreger, er det da dem og deres ligesindede. Jeg synes at de gør et godt stykke arbejde, og er en gevinst for debatten sammen med andre bloggere, som også forsøger at åbne danskernes øjne for hvordan Christiansborgs partier er ved at køre landet i sænk.
Den kritik der fremføres ovenfor, er som allerede påpeget uden argumenter, og er vel i realiteten bare nogle sure bøvs fra folk der ikke fatter hvad der sker ude i virkeligheden, eller som ønsker at det skal gå danskerne ilde.
For den slags typer er det selvfølgelig træls at der er blogs med fri debat, hvor det kan påvises hvordan kløften mellem politikerne på den ene side, og størstedelen af befolkningen på den anden side, bliver bredere og dybere og dybere som tiden går.
“Urimelig fordi de er saglige..”
Jeg vil opfordre Torben Kristensen til at finde ét eneste indlæg af Erik Larsen, som a) indeholder et argument, eller b) ikke sviner nogen til.
God jagt.
KVINFO-segmentet tager æren for alt for meget, det er sikkert og vist.
Se denne herlige plakat fra 1917, hvor man forsøger at hverve kvinder til marinen. Hun ser ikke ud til at have brug for støttepædagoger.
http://eu.art.com/products/p15429123-sa-i3739889/world-war-i-american-recuiting-poster-by-howard-chandler-christy-1917.htm?sorig=cat&sorigid=0&dimvals=0&ui=494a18cf34ad4dcab8caf44544c7d951&searchstring=howard+christy&ssk=howard+christy&sby=all
Eller hvad med hende her, der også er fra Første Verdenskrig, dvs. tegnet for knap 100 år siden.
http://pinterest.com/pin/221802350369123251/
Maria Due
Personligt tror jeg, at kvinder først fik deres frihed, da de blev økonomisk frie, d.v.s. deltog på arbejdsmarkedet, som præster, skolelærere, i industrien og ældreplejen o.s.v..
Indtil da var de afhængige af mandens indtægter – og forgodtbefindende.
Idag vil mange kvinder ikke acceptere en mand, der ikke deltager aktivt hjemme – og uden at have statistisk materiale til at underbygge det, så er det min fornemmelse, at der er flest kvinder, der søger skilsmisse.
Hvor meget Kvinfo har bidraget til denne udvikling, og hvor meget de har bidraget til ‘lige løn for lige arbejde’ ved jeg heller ikke, men det er efter min mening fint, at vi har et sted, hvor man systematisk indsamler relevant information om ‘kønnenes kamp’.
Hvis så bare højrefløjen havde gjort noget for kvindefrigørelsen.
Men vi skal endnu engang være vidne til højrefløjen fuldstændig historieløst, forsøger patetisk at stjæler historiske fakta.
Vi så det, da Venstre kaldte sig et arbejderparti (skal man grine eller græde) og nu med kvindefrigørelse.
Maude du må hellere gå i seng og lad stuepigen klare pligterne. I rest my case dear Sherlock.
Hvis man, som jeg, var nødt til mest muligt at ignorere denne ofte hysteriske kvindesag, hvor mændene blev udeladt og lagt for had, såer det forstemmende, at KVINFO og andre i f det offentlige af styrelser og andet har disse ideologisk forankrede ansat til at bestemme, hvad forskning er og ikke er, hvad det skal gælde – og hvad ikke.
På universitetet i 1980, hvor jeg frekventerede det, var det ikke meget bedre – omend der var nogle ideologisk forankrede mænd af samme ‘kvalitet’.
Det var hele denne indforståethed, der også var andre steder i undervisningssektoren – HF og skoler, der var så lammende for enhver samtale.
Denne storslåede vished om egen ret – og andres uret, hvor enhver samtale forstummer.
Der mange slags kvinder, så sørgeligt, at vi skal trækkes med de få 68′ere og så fx KVINFO og andre steder i f det offentlige, såvel som afsmitninger i Folketinget.
Ikke – at vi ikke skal se på ret og vrang, uret og retfærdighed i et samfund, også overfor mænd og kvinder – og ligedan børn; men det er denne fascistiske tilgang til verden, der er forargelig!
Det er i orden at kæmpe for sin sag, enkeltvis eller samlet – men ikke denne enøjethed, så stemmer kassen nemlig ikke!
Der er SÅ lavt til loftet, at de færreste kan stå inde under det. derfor!
Ligedan blokerer det for egentlig forskning!
Og – vi kommer ikke videre, spilder tid og penge, såvel som det går ud over folk gængs, hvis de ikke tænker selv og forsøger at præge udviklingen, også i f det politiske – eller de bliver klogere dér!
Forskning – rend mig.
Hvis man, som jeg, var nødt til mest muligt at ignorere denne ofte hysteriske kvindesag, hvor mændene blev udeladt og lagt for had, såer det forstemmende, at KVINFO og andre i f det offentlige af styrelser og andet har disse ideologisk forankrede ansat til at bestemme, hvad forskning er og ikke er, hvad det skal gælde – og hvad ikke.
På universitetet i 1980, hvor jeg frekventerede det, var det ikke meget bedre – omend der var nogle ideologisk forankrede mænd af samme ‘kvalitet’.
Det var hele denne indforståethed, der også var andre steder i undervisningssektoren – HF og skoler, der var så lammende for enhver samtale.
Denne storslåede vished om egen ret – og andres uret, hvor enhver samtale forstummer.
Der mange slags kvinder, så sørgeligt, at vi skal trækkes med de få 68′ere og så fx KVINFO og andre steder i f det offentlige, såvel som afsmitninger i Folketinget.
Ikke – at vi ikke skal se på ret og vrang, uret og retfærdighed i et samfund, også overfor mænd og kvinder – og ligedan børn; men det er denne fascistiske tilgang til verden, der er forargelig!
Det er i orden at kæmpe for sin sag, enkeltvis eller samlet – men ikke denne enøjethed, så stemmer kassen nemlig ikke!
Der er SÅ lavt til loftet, at de færreste kan stå inde under det. derfor!
Ligedan blokerer det for egentlig forskning!
Og – vi kommer ikke videre, spilder tid og penge, såvel som det går ud over folk gængs, hvis de ikke tænker selv og forsøger at præge udviklingen, også i f det politiske – eller de bliver klogere dér!
Forskning – rend mig! Den ser vi tydeligt inden for kønsdebatten!!
Birgit Hviid Lajer.
Vi er helt enige, jeg kender det miljø, du beskriver, og på skift har jeg været forfærdet og grædt mine salte tårer i enrum. Også trøstet stærke, borgerlige medsøstre, der oplevede den samme heksejagt og store skuffelse over det på flere måder latterligt lave universitetsniveau.
Senest har vi Linda Maria Koldaus ord for, at det fortsætter nedad, nedad og nedad. Blot med den ganske dramatiske forskel, at de uvidende “universitetselever”, der allerede i flere årtier har talt om, at de går “i skole”, i dag bliver undervist af ofte ligeledes uvidende og i hvert fald udadtil bevidstløst røde cand.mag.’er i gymnasiet.
De sidste årgange universitetslærere, der selv fik en god undervisning, er i disse år i færd med at gå på pension og kan se, at det ikke blev helt, som de regnede med. De dyrkede arbejderproletariatet som idé, men arbejderne ville ikke ville vide af dem i praksis, og i stedet fik de udviklet et universitetsproletariat.
…
Niels Hansen
Det er den almindeligt vedtagne historie, du skriver om, for du har sandsynligvis aldrig været klar over, at der har eksisteret andre forhold end dem, du skitserer. Det hører man nemlig meget sjældent om, og det er en af KVINFO’s og liges succeser. De fik udraderet os andre af historien, men i næste fase tager vi revanche.
Det er klart, at det har spillet en stor rolle, at flere kvinder har fået en uddannelse, men at beskrive fortidens kvinder som ofre for mændenes luner er helt forkert. Du kunne med samme ret have skrevet om, hvordan mange kvinder i dag har mistet det måske dyrebareste af dem selv for til gengæld at leve som små mænd og blive mere og mere ensomme sammen med den sociale fremgang.
Den historie skal man imidlertid til udlandet for at høre, eller man skal kunne læse tysk og anskaffe sig sig “Das Eva-Prinzip. Für eine neue Weiblichkeit”, Pendo, Starnberg 2006, ISBN 3-86612-105-9. Eva Hermanns bog skabte et helt uoverskueligt og rasende had mod hendes person, og det viser, hvor hårdt hun ramte et hemmeligt og meget ømt sted hos mange kvinder. Jeg husker Anders Raahauges anmeldelse i JP, og at han skrev, at den bog med garanti ikke blev oversat til dansk. Det har han indtil videre fået ret i, men en dag vil problematikken også blive stueren her i landet.
Jeg skal love for, at kvinder altid har haft noget at sige i dette land alene af den grund, at de fleste danskere har været landboere i tidernes løb, og at en gård ikke kunne undvære en husmor. Døde hun ifm. en fødsel, måtte manden gifte sig igen i løbet af ultrakort tid, typisk et par måneder eller tre, ofte kortere tid.
Jeg er stolt over min tiptipoldemor Sidsel Due, der for et par hundrede år siden modtog et stort sølvbæger af Landhusholdningsselskabet for sin dygtighed. Udover at forrette det almindeligt praktiske kvindearbejde på gården yderst godt, det krævede evne til disciplin og at disponere samt at udnytte det forhåndenværende og egne evner, udførte hun et socialt arbejde ved altid at have en seng stående opredt til dem, der måtte have brug for den m.m. Desuden vævede hun og hendes piger så meget hørlærred, at fortjenesten ved at sælge det kunne bære alle gårdens udgifter.
Det sociale arbejde gik i arv, og min mor har i så henseende nærmest haft ulønnet fuldtidsarbejde i det meste af sit liv, selv om hun havde en god uddannelse og sagtens havde kunnet få et lønnet job. Kommunen havde længe stået på spring til at overtage, da hun og et par ligeledes veludannede borgerlige veninder efter årtier gav arbejdet fra sig, og der derefter blev ansat en hel lille kommunalt lønnet hær af “gode socialdemokrater”. Jeg fik et andet liv og kommer aldrig til at leve op til min mors standard for at hjælpe udadtil.
Det hørte før i tiden til god borgerlig opdragelse, at mændene behandlede kvinderne godt og følte ansvar for dem, og der blev set ned på dem, der ikke levede op til det. Det hørte også med, at kvinderne formåede at række ud sig selv. Når jeg lytter til dagens mænd hører jeg ikke så sjældent en forvirret stemme, der taler om, at noget basalt i hans instinkter er blevet trådt på, fordi han gerne vil stå for mere end at være den lille hjælper i husholdningen. Det er også mit indtryk, at det mest er kvinder, der søger skilsmisse, og at mænd i højere grad indordner sig.
Men, men, der er da mange familier, der finder ud af det, man skal bare ikke tro, at alt er, som KVINFO synger om. Da det krævede mere arbejde og større dygtighed at føre hus, var arbejdet også højere værdsat. I hvert fald der hvor jeg kom fra. Alle mine bedsteforældre blev født på landet, hvor ældste søn overtog gården, og de andre sønner blev læger, præster og undervisere.
Et ganske almindeligt mønster, der er jo ikke noget nyt i, at unge mænd fra landet gik på universitetet, men det er også et emne, som man skal kigge dybt i historiebøgerne for at gå øje på. Det er fx en kendsgerning, at unge danske mænd siden middelalderen i langt højere grad end tidligere antaget har læst ved udenlandske universiteter, det finder man ud af, efterhånden som man får studeret de gamle universitetsmatrikler, og her taler jeg ikke adelens sønner.
MANIPULATION OG VILDLEDNING KAN MODVIRKES VIA LÆSNING AF GODE BØGER OG AVISER…….
Som lektor Steen Steensen, Ranum, har forklaret det i sine særdeles interessante bøger om Danmark efter 1968, så er antallet af teoretikere, akademikere og “pseudo-intellektuelle” vokset så meget, at de er gået fra at være et samfunds-positivt og tjenende segment til at være et krævende, grådigt, herskesygt og formynderisk segment. (meget firkantet sagt, og undskyld til de mange veluddannede som gør et godt og ærligt stykke arbejde til gavn for landet og befolkningen)
Men altså, hvor teoretikerne osv. før var en lille gruppe, er den nu blevet til en meget stor gruppe med masser af politisk indflydelse. Og visse kliker og sekter indenfor den store gruppe, finder på alle mulige mærkelige ting for at hive penge ud af “systemet”.
Derfor har vi fået “kvindeforskning” og forskning i brugen af komma, punktum og semi-kolon på Æbelø osv. Og ligestilling er blevet gjort til det store dyr i åbenbaringen. Og så er der jo det store klima-hysteri, “den globale opvarmning” og vrøvlet omkring co2, som bruges til at manipulere både politikerne og tv-kikkerne osv., så skattetrykket øges og der gives flere bevillinger til forskerne og en masse skøre miljø-projekter.
Hvis man læser Steen Steensens skarpe analyser af udviklingen, plus “Den maniske sol” og bøger af andre som ikke har ladet sig hjernevaske af propaganda-stationerne, vil man nok få et mere nuanceret syn på mange ting.
Gode aviser kan du nævne nogle.
Abortloven og bedre prævention har betydet vældig meget for kvinderne. Skønt nogen af os jo mener, at abort bør være den aller sidste udvej.
Maria Due,
Her kan vi ikke blive uenige.
@PREBEN F1 JENSENH
“Og så er der jo det store klima-hysteri, “den globale opvarmning” og vrøvlet omkring co2, som bruges til at manipulere både politikerne og tv-kikkerne osv., så skattetrykket øges og der gives flere bevillinger til forskerne og en masse skøre miljø-projekter”.
Her er der ikke mange, der deler nedladende holdning til vores klimaindsats.
“Målt på CO2-udledning, vedvarende energi, energieffektivitet og klimavenlig politik, så er ingen bedre end Danmark.
Det konkluderer Climate Change Performance Index, der har rangeret landenes indsats for at skåne klimaet ud fra netop de parametre.
Rapporten er udarbejdet i samarbejde med Germanwatch og bliver offentliggjort under klimatopmødet COP18 i Doha i Qatar mandag.
Danmark scorer 72,61 point ud af 100 mulige og indtager førstepladsen et mulehår foran svenskerne, der henviser Portugal til tredjepladsen.
Verdensnaturfonden WWF, miljøorganisationen NOAH og Det Økologiske Råd har sammen stået for en vurdering af den danske politiske klimaindsats. Sidstnævnte begrunder blandt andet Danmarks topplacering med energiaftalen fra marts, som »fik bred opbakning både på Christiansborg og i samfundet som helhed«.”
Som opfølgning til min tidligere kommentar, her lidt om sammenhæng mellem fædrenes engagement i børnene og skilsmisser. Det er fra en undersøgelse (offentliggjort i oktober 2012) fra SFI, der har fulgt 6.000 børn siden deres fødsel i 1995.
I pressemeddelsen fra SFI står følgende: “Det viser sig, at der i familier, hvor faren ikke har været på orlov eller som ikke deltager i hverdagens omsorgsopgaver, er der højere risiko for skilsmisser.” Kilde: http://www.sfi.dk/pressemeddelelser-4599.aspx?Action=1&NewsId=3607&PID=9206
Hvis man vil vide mere om klima-hysteriet osv. kan man på nettet finde “dansk forsker kritiserer FNs klimapanel”, eller man kan læse Bjørn Lomborgs bøger, eller Svensmarks skrifter mv.
Så vil man få indsigt i hvad der foregår af korruption, tåbelighed og milliard-humbug i forbindelse med en lang række klima- og miljø-projekter.
Læs også Steen Steensens bøger. Eller Paul Johnsons bog om “de intellektuelle”. Eller bogen om bureaukrati “Parkinsons lov”.
Og husk så “Den maniske sol”.
PS: Danske politikere bruger milliarder på “grøn” politik og mindre co2.
Men Danmark udgør mindre end en totusindedel af klodens overflade. Om vi udleder en smule mere eller mindre co2 har praktisk taget ingen betydning for verdens klimaet. Desuden er co2 en naturlig og uskadelig luftart. Og den “globale opvarmning” skyldes solens varierende udstråling, som vi ikke kan gøre noget ved. Iøvrigt er der forskere som mener at vi nærmere er på vej mod køligere vejr og en ny istid.
Lader man sin tænkning og holdninger dirigere af politiske særinteresser og DRs radio og tv, ender man som en manipuleret og vildledt person.
PREBEN F1 JENSENH
Har haft “De Intellektuelle” stående på hylden i snart 25 år.
Din kritik af ‘intellektuelle’ gælder tilsyneladende kun de intellektuelle, du ikke er enig med.
Mig bekendt betragter Lomborg ikke CO2-udslip som hysteri.
Han har bare andre løsningsforslag, som godt kan være relevante at diskutere.
Maria Due – 11:59
Tak for dit indlæg. Engang vel i 90′erne læste jeg, at flere studier var blevet så ødelagte, og at enkelte stadig ikke var fuldtud blevet rettet op til tidl tiders standard.
Hvad angår mødre/husmødre – så var min mor udearbejdede, deltids uden helt fastlåste tider, såvel som hun var en eminent husmor og faktisk stod for langt det meste, da min far var meget arbejdsom og også ville dygtiggøre sig yderligere.
I dag har jeg nogle gange spekuleret på, om jeg fik takket hende nok for al hendes store omsorg; men i mit stille sind takker jeg hende tit, såvel som jeg beundrer begge mine svigermødre gennemtiderne for deres dygtighed – enten på arbejdsmarkedet og for at holde familien samlet under særligt strenge kår (under krigen og før) eller for en usandsynlig dygtig husførelse.
Min mor og den ene af mine svigermødre kunne have levet af deres ekspertise i f madlavningens kunst, så særdeles dygtige var de begge.
Men – kvinder har jo og har haft brug for også at bruge andre evner end det strengt huslige, og en vis udadvendthed tillige, hvilket jo også gavner en familie.
I dag handler det nærmest kun om at få manden på barsel! Trods den hårdt tilkæmpede længere barselsperiode – fremfor at se, at barnetikke er ‘færdig’ med moren på det tidspunkt i livet, hvorfor hun er ganske primær som person her.
Siden er det faren, der i forlængelse heraf, er den primære, hvis vi skal følge barnets rytme ogudvikling, dvs egentlige behov.
Kvinderne underkender dermed også sig selv og deres køn, fremfor at se til en bedre familiepolitik i den rigtige rækkefølge for kvinder og mænd – og hvor de har så travlt med at smide børnene ud med badevandet, omsorgen for dem – det kan nu også en heldagsskole tage sig af, dvs efter vuggestue og børnehave.
Det er disse såkalt toneangivende, fra disse kvindebevægelserne i 68 og nu flere fremadstræbende kvinder i Folketing sm med en Manu Sareen, der tror sig kloge på diverse forhold her.
Så – al snak om ‘de intellektuelle’ her eller i udlandet – det kan være dybt frustredede og neurotiske m/k, der bare kan køre en el anden ideologi eller filosofi, fremfor virkelighed og egentlig viden om forskellige forhold mm.
Jeg har selv læst og studeret en del; men jeg er altid fuld af beundring for andre m/k, der bare har en livsklogskab, også jeg har nydt godt af og stadig gør. Nogen gange er tingene bare enkle.
Og – der findes mange kvinder, hvor tingene er mere naturlige og mindre komplicerede og slet ikke så ideologiserede, så alt og alle skal ses at kunne rette ind.
Dem mangler vi bare – og demblev der virkelig set ned på. De var jo bare dumme. Var de nu også det?
Balance og harmoni mellem mennesker i et samfund gøres i hv f ikke af ubalance i forhold til kønnet, hvor man er på vej til PÅTVUNGENT at ville KASTRERE andres børn, som var de ens ejendom, ved at ville indføre (det vil så blive med tvang og retten ind!) eller rettere sagt forbyde de rette betegnelser for det enkelte køn, dvs forbyde ‘han’ og drenge/mænd og ‘hun’ om piger/kvinder.
Det har intet med ligestilling at gøre – men er reel kastration af kønnet, både for pige og dreng.
Tværtimod skal man optimere forståelsen af hvert køn, så opnår man mest mulig lykke og harmoni for det enkelte menneske – og så vil piger heller ikke føle, at der er nogen smalle steder for dem.
Det er kendskabet til kønnet, at det er godt nok, som det er. FORDI det netop et det – ellers går det galt både i forholdet til seksualitet, parforhold og sågar en vis indflydelse også på job. Og forud for dette også i forhold til lærdom.
Og – nu tager vi også fritiden fra børnene, lukker dem mest muligt inde i endnu flere beklumrede værelser, hvor de enkelte børn naturligvis er langt medre stillet ved egentlig fritid, fri til tid også for sig selv og andre sysler og kammerater mm.
Forældre må råbe op overfor al denne styring af vore børn liv, og hvor disse samtidig råver på mere tid og opmærksomhed fra netop forældrene.
Det offentlige vokser så i alle ender og kanter af vores liv, bliver dyrere og dyrere – og koster tillige kassen alligevel i den sidste ende,fordi vi bærer os forkert ad – i den bedste ideologiske mening.
Mimi Stilling Jakobsen, der er så ivrig for børn under RED BARNET – gav engang som socialminister udtryk for, at det – udover at blive for dyrt – ville blive samfundets børn, hvis fx pengene fulgte barnet – fremfor en institution (børnehave og vuggestue) – for de forældre, der selv ønskede at passe deres børn.
Hvis er børnene nu! Stadig forældres ansvar siges det – men er vi ikke ude i, at denne ideologisering har vundet på bekostning af det enkelte menneske, at blive passet og dermed kontrolleret – udover fra bugge til grav – så i størstedelen af døgnets vågne timer?
Jakob Schmidt-Rasmussen, er du ikke flink at komme med lidt bevis på alle de påstande du kommer med.
Kvinder er dem som vælger at blive skilt, børn bliver sociale tabere, hvis de kommer fra skilmissefamilier, folk der blvier skilt er ikke trofast mennesker, folk der er gift er mere trofaste end andre.
Nu har jeg bare nævnt noget af det, som du bl.a. har udtalt dig om på denne blog. Du må meget gerne linke til alt det evidenc, som bakker dine udtalelser op.
De røde har sørget for at kvinder kan gøre “karriere” som enlige mødre, for at de kan blive præmieret og belønnet økonomisk for at opløse familien, og feministerne har sørget for at børn og fædre er nærmest retsløse, ligesom de har presset på for at gøre børnene til statens og kommunernes ejendom. Og nu er de også gået til angreb på familiens enhed og hjemmets fred.
Den røde familiepolitik er fascistisk og pilrådden, og den undergraver samfundets mest grundlæggende enhed.
Organiseret og korrupt/ nævenyttig/ondskabsfuld/ menneskefjendsk/ undertrykkende familiepolitik, det er hvad utallige danskere, børn som voksne, er blevet plaget med, siden feministerne sejrede ad helvede til omkring 1968 og fremefter.
@PREBEN F1 JENSENH,
“De røde har sørget for at kvinder kan gøre “karriere” som enlige mødre…”.
Hvor adskiller rød stues erhvervspolitik sig fra blå stues på dette felt?
Mig bekendt er det ikke rød stue, der ansætter medarbejdere ude i det pulserende liv, Preben.
At enlige mødre også kan gøre karriere er efter min mening kun godt.
Det synes jeg ikke, at du skal se ned på.
@@PREBEN F1 JENSENH,
Du lyder som om du går ind for Kinder, Küche und Kirche, men vi befinder os faktisk i år 2012, Preben.
Det er logisk……
En fanatisk kommunist kan ikke se noget forkert ved kommunismen.
En stalinist kan ikke se noget forkert ved Stalin og stalinismen.
En nazist kan ikke se noget forkert ved Hitler og nazismen.
En radigal kan ikke se noget forkert ved Vestager/Jelved og det radigale parti.
Terrorister kan ikke se noget forkert ved at sprænge uskyldige i luften.
De anti-danske sekter kan ikke se noget forkert i at skade og nedbryde Danmark.
En pædofil børnemishandler kan ikke se noget forkert ved børnemishandling.
Sadister kan ikke se noget forkert ved at pine og mishandle andre.
En hjemmerøver kan ikke se noget forkert ved hjemmerøverier.
Forrædere kan ikke se noget forkert ved forræderi.
Tyve, løgnere og hyklere kan ike se noget forkert ved at stjæle, lyve eller hykle.
Politiske bedragere kan ikke se noget forkert ved at bedrage.
Ågerkarle kan ikke se noget forkert ved åger.
DI kan ikke se noget forkert i at importere hundredtusindvis af løntrykkere og fremmedarbejdere.
De fædrelandsløse internationalister kan ikke se noget forkert i at afskaffe nationalstaten og fædrelandet.
De familie- og mandsfjendske kliker kan ikke se noget forkert ved familie- og mandsfjendsk lovgivning og forvaltning.
Feminister og feminiserede mænd kan ikke se noget forkert ved at undergrave familiernes sammenhold og hjemmenes fred.
Det er ren logik. Eller er det bare ondskab, dumhed og uvidenhed?
Tja, det viser jo bare at kvinder skal tilbage til kødgryderne og sengen kan også for min skyld stå i køkkent, så kan i få begge dele på engang…LOL.
Forsat god dag……og sikken nogle problemer vi har, hvis ovennævnte indlæg kan give så meget debat…
Tak for sublim argumentation og saglighed, Preben F1.
Man kan undre sig over, hvorfor P Aagaard, Frank Andreasen, Mette, Niels, Ulf osv. stiller op til offentlig spanking og ydmygelse. De kan jo hverken argumentere eller forholde sig til emnet. Derfor må de ty til den skammelige venstrefløjs taktik: ad-hominem angreb og komplet indholdsløse, uduelige, afsporende og usaglige indlæg.
Men virkeligheden gør jo ondt, når man skal erkende, at den røde ideologi har været en TOTAL fiasko med ødelæggende konsekvenser hele vejen rundt. Det kan nogle åbenbart ikke kapere i deres hjerne og vælger fortrængningen og vrangforestillingerne. Mange af dem lever stadig på en løgn grundet en opvækst præget af feministisk indoktrinering, og en del af dem er blot svagt begavet og historieløse, såre simpelt!
@ Henrik Davidsen
Meget, tilsträkkeligt meget, af det, Preben skriver eller peger på, er jeg enig i. For helt overordnet er det sandt, at en opsvulmet middelklasse har vendt ”det danske folk” ryggen, har dolket det, rager til sig selv, udbytter folket, umyndiggör det. Klientgör det.
Engang tiltalte overklasse-mokkerne i Köbenhavn, husker det fra da jeg flyttede dertil fra udkants-Danmark, ekspedienterne med et ”Lille De”. Og, det vendte sig i mig. Nu er der ingen, der bemärker kassedamerne längere, siger noget til dem overhovedet, ud over at de råber ”Kan vi ikke lige få åbnet en kasse til” – det kan de så nu råbe 7 dage om ugen – ”de röde” såvel som ”de blå” for at blive serviceret på et niveau, der matcher deres selvforståelse som tilhörende middelklassen, og meget gerne med pil opad. .
Det er Ånden i Bistaden, i dagens Danmark, i dagens opsvulmede blå-röde, feministiske middelklasse Danmark.
Hvordan det er kommet så vidt? Er det ikke sådan, at ”de blå” og ”de röde” har haft regeringsmagten ligeligt over de seneste 40 år? Det har jeg läst et sted, men har ikke selv stemt i 35 år (bortset fra til EU-afstemninger, her kunne jeg stemme imod, herunder imod de blå og de röde på een gang).
Endelig, har du, Preben, eller du, Henrik, eksempelvis set ”The Inside Job”? Blot eksempelvis, altså.
Hver fugl synger med sit næb, så det er nok udmærket, at der er både røde og blå kvinder. Og så længe de debatterer og undlader at slås imod hinanden, er det nok også godt for ligestillingen.
Tilsyneladende kan debatten i den grad hidse pseudonymet “Preben F1 JensenH” gevaldigt op. Jeg holdt op at tælle vedkommendes indlæg, da jeg var nået til 10. Kære F1 – hvem du så end er – jeg tror nok, at de fleste har fattet at du er imod kvinder, der har andre interesser end die Kinder, die Kirche und die Küche. Jeg synes, at du burde gå dig en tur engang imellem. Frisk luft og motion kan hjælpe én af med tanker, der måtte plage én :-)
Røde el blå – ligegyldigt, nu tager man også fritiden ind under sine vinger, vores børns fritid og dermed frihed til andre rammer og andre valg uden for skolen – inden også forældrene kommer hjem, dødtrætte.
Nu bliver det måske obligatorisk, at de SKAL være på en skole til klokken 15:30 hver eneste dag, og fra kl. 8.
Den gode, såkalde børne- og undervisningsminister meddelte dd ved sin forelæggelse af den nye, nordiske skole, at:
Der er ingen, der synes, at det er ondt, at børnene er i børnehave fra 8-16, så hvad er der i vejen med, når vi med skolealdren forlanger fra 8-15:30.
Altså en forøgelse for børnene fra 21 t ugtl og til 30 for de mindste klasser og op til 37 for de ældste klasser.
Oh, hvilket børneliv, hvor de så skal have pædgoger eller evt. lærere i fritiden – for de fleste er jo alligevel på institution efter skoletiden.
Oh, skønne fremtidige og velfungerende Danmark!
Og – så engelsk fra 1ste klasse. Fra 3die ville være mere passende – indtil børnene har lært lidt mere af det danske sprog og stavemåde mm. Og der skal nok være nogle tosprogede her, der vil kunne komme gevaldigt i klemme.
Det er ikke noget i vejen med flere dansk- og matematiktimer. Det har man været utrolig længe om at vende tilbage til – men det behøver ikke at indebære, at børnene ikke kan komme ud af miljøet og væk fra denne overvågning i al deres snart vågne tid.
Erhvervslivet, konservative og Venstre jubler også ..
BØRN er blevet den ny industri, dette råstof, der skal malkes uhensigtsmæssigt – og i ufrihed.
De er nu på arbejde i diverse institutioner fra vugge til grav – hjemmene er tømt for aktiviteter
Jeg glemte at sige:
Børnene har også deres fritidsinteresser – enten i hjemmet el nær ved med kammerater, såvel som igen andre steder og i andre miljøer!
Det glemmes – alt bliver GANSKE USUNDT trængt sammen, hvor man skal gå, stå, sidde og løbe – ganske skemalagt!
Jeg tor, at mange flere vil komme til at blive trætte af el ligefrem hade skolen, selv om der også laves kreative ting; men det er ufrit og tilrettelagt for hver eneste barn!
Erhvervslivets og de borgerliges interesser ïnteresser flugter her fint med ‘de rødes’ ditto!
Interessant!
Og – alle andre er jo bare idioter, hvis der siges noget. Selv den unge kvindelige formand for landets skoleelever Mona .. (fik desværre ikke efternavet på plads) forstod ikke, da lærernes formand talte, at han faktisk også talte elevernes sag! Pinligt!
Men – det begyndte jo med SAS .. så hvorfor ikke fortsætte med dette lavstatus-job, som man hidtil har valgt, at lærergerningen har skullet være.. altså med at få dem til nødtvungent, hvis de skal være velforberedte og endnu bedre uddannede .. at få dem til at arbejde gratis .. eller har man indkalkuleret lønforhøjelser? Eller skal de fremover bare være glade for en optimering, der så tillige bærer lønnen i sig selv?
Egentlig spild af tid dette skriveri!
Børnene har mistet en del af deres barndom – uanset pædagogers venlighed og opmærksomhed, forældrene har mistet tiden sammen med deres børn mm – og børnene har mistet både tid, forældre og igen andre muligheder uden for et skole-regi’s regimente!
Retfærdigvis skal det siges, at LA’s ordfører på området dog har været på banen!
Birgit Hviid Lajer
Tak for dit svar, som jeg ikke har fået kommenteret på, fordi jeg skranter. Også jeg har tænkt på, om jeg fik sagt ordentligt tak til min mor og min norske svigermor, og det er jeg bange for, at jeg ikke gjorde i tilstrækkelig grad. Jeg forstod nok ikke helt i tide, i hvor høj grad den daglige omhu for alle de små ting også kunne opfattes som en kærlighedserklæring til det fælles. Og når jeg af og til har været på kant med mine egne to mandfolk, søn og mand, er det sket, at jeg bittert og helt ulogisk fx har tænkt, om de mon nogensinde har skuret et eneste af vore mange skabe indeni, og om de nogensinde har ryddet op i dem. Svaret er et klingende nej, og at de end ikke i deres allervildeste fantasi kunne få tanken.
Men der er også mange ting, som jeg ikke gider, hvis jeg kan blive fri, blandt andet at slå græs og rense kælderskakter. :-)
Maria Due
Ja, og vi løber alle nok lidt mere i disse tider; – selv har jeg lige skrevet endnu et indlæg, og jeg håber, at ingen opdager min fejl, da jeg lige forinden har rettet en af slagsen, fordi jeg faktisk er ved at trille ned af stolen for i dag. :-)
Hvad angår denne tak, vi føler, så tilgiv dig selv og glæd dig over det dejlige, der var. Det gør jeg – ingen har glæde af andet, allermindst en selv eller ens omgivelser.
Og – tak for dit sidste afsnit. Sådan er det nemlig også i mangt og meget; men jeg har nu været heldig med to mænd, der begge bare kunne se, at noget skulle gøres for at tingene var rare for os og da også nødvendige.
God bedring – og da Glædelig jul. Mvh BHL
Tak. Også jeg har haft to mænd. Glædelig jul og venlige hilsener. Maria
Maria Due – 11. dec. 12:11
Tak i lige måde – igen en hilsen herfra, så du kan se, at jeg har set din hilsen. Mit har været nede i 1 1/2 døgn – men er nu heldigvis klar igen.
De bedste hilsner. Birgit
Skriv en kommentar